POLJSKA

Makadamsko formulo ena dobil Ogier

Objavljeno 06. julij 2015 13.03 | Posodobljeno 06. julij 2015 13.06 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier je na seznam svojih zmag za svetovno prvenstvo postavil še letošnji reli po Poljski, kjer mu je bil najbližje Andreas Mikkelsen, najboljši vtis pa je pustil tretjeuvrščeni Ott Tänak.

Sebastien Ogier še vedno dokazuje, kdo je moderni kralj relija.

V cilju zadnje hitrostne preizkušnje poljskega relija za svetovno prvenstvo je v zrak s pestjo spet najbolj suval svetovni prvak Sebastien Ogier. S sproščenim dirkanjem je bil spet korak pred tekmeci, ki so mu poskušali slediti na zelo hitrih in atraktivnih makadamskih cestah. Toda Ogier je bil spet premočan, za vsega 0,1 sekunde pa je dobil še zadnjo hitrostno preizkušnjo power stage.

Francoz se tokrat ni toliko oziral na startni vrstni red, ki svetovnega prvaka prvi in drugi dan na makadamskih relijih močno upočasni ter ga tudi jezi. V ključnih hitrostnih preizkušnjah mu je namreč pomagalo dejstvo, da je vozil kot prvi in je cesto pred seboj dobro videl. Ker se je za dirkalniki močno kadilo, so imeli njegovi tekmeci precej slabšo vidljivost. To je nadomestilo del izgubljenega časa zaradi manj oprijema na cesti, česar pa se je Ogier letos tudi že navadil.

V cilju je imel 8,1 sekunde prednosti pred moštvenim kolegom Norvežanom Andreasom Mikkelsenom, s katerim sta se večino relija borila za najvišje mesto. Tudi Mikkelsen je na Poljskem vozil sproščeno in samozavestno, saj je Volkswagnova ekipa z njim podaljšala pogodbo in napovedala nadaljnje vlaganje v dirkača z velikim potencialom.

Razplet bi bil morda drugačen, če bi se popoln reli izšel mlademu Ottu Tänaku (M-Sport Ford). Estonec je izkoristil poznavanje makadamskih cest, ki so podobne tistim blizu njegovega doma, zato je prvi dan dirkal vrhunsko in v prahu za seboj pustil vse tri favorizirane volkswagne. Tänak je vodstvo izgubil po težavah z zavorami in napačno izbiro gum. Temperature so bile zelo visoke tudi na Poljskem in Estončeve gume z mehkejšo zmesjo so med lovom za desetinke dobesedno razpadle. Tänak je tako izgubil stik z Ogierjem in Mikkelsenom in imel pred zadnjo hitrostno preizkušnjo le še dobro sekundo prednosti pred Jari-Mattijem Latvalo. Trojno zmago Volkswagna mu je uspelo preprečiti, saj je bil na zadnji preizkušnji le 0,1 sekunde počasnejši od Ogierja, Latvala pa je celo zapeljal s ceste in se moral zadovoljiti s četrtim mestom.

Poljska pred Nemčijo

Poljskega relija se je dejavno udeležil tudi obetavni slovenski voznik relija Tim Novak, ki letos načrtuje nastop na reliju za svetovno prvenstvo v Nemčiji. S sovoznikom Urošem Ocvirkom sta se na Poljskem namreč prijavila za uradni popis in ogled trase relija. Ta je na svetovnem prvenstvu zelo natančno organiziran, hkrati pa je bila to zanju priložnost za stik s popisom povsem novih in do zdaj še neznanih cest. »Navajala sva se tudi na posebno potno knjigo za popis relija, kjer ne pelješ po dejanskih vmesnih etapah. Najin ritem je bil dovolj dober, da nama je v določenem časovnem obdobju uspelo spoznati vse hitrostne preizkušnje. Hkrati sva malenkostno dodelala najine zapiske, in zato moram obisk Poljske oceniti kot zelo pozitivno. V dveh dneh sva prevozila skoraj 1200 kilometrov, na srečo pa so bile vsaj makadamske ceste letos v zelo dobrem stanju. Hitrostne preizkušnje so bile res zelo hitre,« je o vtisih povedal Novak, ki bo na reliju v Nemčiji vozil ford fiesto R2 v pokalu DMACK.

Poljski reli bi vsaj z vidika hitrosti lahko ocenili za pravo dirko formule ena na makadamu: povprečna hitrost zmagovalca Ogierja je bila kar 121 kilometrov na uro, na nekaterih preizkušnjah pa je celo presegala od Fie dovoljenih 130 kilometrov na uro. Ob nekoliko pomanjkljivi organizaciji, saj Poljaki vedno slabše poskrbijo predvsem za varnost gledalcev, je bila zaradi njih kljub temu odpovedana le ena preizkušnja.

Humar najhitrejši
 v Železnikih

Na reliju v Železnikih, ki je bil tretja postaja letošnjega državnega prvenstva v reliju, je zmagal državni prvak Aleks Humar (renault clio R3T). Drugi je bil Rok Turk (peugeot 208 R2), tretji pa Jani Trček (mitsubishi lancer EVO X). Humar je tako dosegel prvo letošnjo zmago, potem ko je na mariborskem reliju odstopil, v Velenju pa ga je premagal Turk. Tokrat je bil Humar boljši za 46 sekund. Skupno je vodstvo v državnem prvenstvu obdržal Darko Peljhan, ki je bil tokrat peti, Humar pa je napredoval na tretje mesto. Sezona se bo z naslednjo postajo v Novi Gorici nadaljevala šele jeseni.

Deli s prijatelji