RELI

Makadamska ura resnice Ogierju

Objavljeno 07. april 2014 13.33 | Posodobljeno 07. april 2014 13.33 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier in Volkswagen v svetovnem prvenstvu v reliju še naprej zmagujeta, a ne več z očitno premočjo.

Sebastien Ogier postaja zaščitni znak portugalskega relija, saj je v zadnjih petih letih na tem znamenitem makadamskem hitrostnem spektaklu slavil že četrtič. Prvi dve zmagi je dosegel s Citroënovim, zadnji pa s Volkswagnovim dirkalnikom. »Odločila je naša dobra taktika z gumami. Ker je bila podlaga groba, so se gume hitro obrabile. Drugi dan sem pazil nanje in bolj previdno pospeševal in zaviral,« je v cilju pripovedoval Ogier, aktualni svetovni prvak in vodilni v letošnjem svetovnem prvenstvu.

Portugalski reli je bil prva ura resnice letošnje sezone, saj je šlo za prvi klasični evropski makadamski reli. Sodeč po videnem lahko sklepamo, da sta Ogier med vozniki in Volkswagen med ekipami še vedno razred zase, a da njuna prevlada vendarle ni tako izrazita kot lani in v začetku sezone. Prvi dan relija, ko Ogier ni imel najboljšega startnega položaja, je dve hitrostni preizkušnji denimo dobil dirkač Hyundaia Dani Sordo, ob koncu prve tretjine dirke pa sta bila pred Ogierjem dirkača poltovarniškega M-Sporta Mikko Hirvonen in obetavni Estonec Ott Tanak. Ta ni zdržal ritma in je naredil napako, zaradi povsem obrabljenih zadnjih gum pa je stik z Ogierjem izgubil tudi Hirvonen. Tako je bil zaključek relija dokaj rutinski. Med prvo trojico je izmed favoritov manjkal le Jari-Matti Latvala, ki je z drugim tovarniškim volkswagen polom WRC s ceste zletel že prvi dan. Poleg Ogierja in Hirvonena je zmagovalne stopničke zapolnil še Citroënov prvi mož Mads Ostberg.

»Hyundai napreduje zelo hitro in kaže vse več hitrosti. To je dobro za svetovno prvenstvo, saj to potrebuje več konkurence, izenačene dirkalnike in napetosti med dirko. Portugalski reli je pokazal, da Volkswagen le ni tako dominanten, kot so vsi napovedovali. Če bomo hoteli ostati na vrhu, bomo morali ves čas pritiskati na vso moč in napredovati,« je še dejal Ogier, ki je zaradi Latvalove napake in slabše uvrstitve še povečal prednost v skupnem seštevku svetovnega prvenstva.

Portugalski reli je bil sredi osemdesetih še skrajno divja dirka svetovnega prvenstva, ki je z žrtvami med gledalci postala tudi žrtev lastnega uspeha. Na obrobju Lizbone se je takrat zbrala neobvladljiva množica ljudi, ki so stali povsem na robu ceste, dirkači pa so vozili skozi koridor gledalcev. Danes je organiziran veliko bolje, saj obiskovalci dostopajo le do izbranih točk, kjer je za varnost dobro poskrbljeno. Do ovinka hodijo tri ali štiri kilometre, da lahko tam vidijo svoje idole in zanje glasno navijajo.

Če imajo srečo, lahko od blizu vidijo tudi dirkaške legende. Portugalski reli si je letos ogledal Markku Alen, ki je s petimi zmagami še vedno najuspešnejši voznik relija. Legendarni Finec se je na enem izmed ovinkov šalil skupaj s Simom Lampinenom, ki je bil zelo uspešen dirkač še pred začetkom uradnega svetovnega prvenstva, in nekdanjim sovoznikom Luisom Moyo, ki je v devetdesetih uspešno dirkal skupaj s slovitim Carlosom Sainzom. Gledalci so dirkaške legende v svoji sredini tokrat hitro prepoznali, zato ni manjkalo prijetnega druženja z obveznim fotografiranjem.
 

Deli s prijatelji