ZMAGA

Loeba ni ustavil niti led

Objavljeno 21. januar 2013 11.09 | Posodobljeno 21. januar 2013 11.09 | Piše: Gregor Pavšič

Svetovni prvak je v Monte Carlu rutinirano dobil uvodni reli sezone v zimskih razmerah.

Loeb bo nastopil na uvodni dirki v Monte Carlu, nato pa bo nastopil le še na dveh ali treh preizkušnjah.

Sebastien Loeb in njegov dolgoletni sovoznik Daniel Elena sta si po koncu šestnajste hitrostne preizkušnje prvega relija sezone v Monte Carlu v svojem citroënu DS3 WRC lahko zasluženo stisnila roki. Za njima je bil zagotovo eden najtežjih relijev njune več kot desetletne kariere na ravni svetovnega prvenstva, na katerem so morali organizatorji iz varnostnih razlogov celo odpovedati zadnji dve hitrostni preizkušnji. Loeb je tudi tokrat preživel vse pasti najbolj neprevidljive dirke v najmočnejši konkurenci. Bil je nesporni favorit, da doseže sedmo zmago na monaški ruleti, saj je dirkal bolj neobremenjen od neposrednih tekmecev. Letos so pred njim le še tri preizkušnje in ta nastop je bil Loebu predvsem užitek in ne nujno zlo.

Svetovni prvak je imel na koncu minuto in 39 sekund prednosti pred prvim zasledovalcem. Njegova zmaga je bila delno vprašljiva le v uvodnih hitrostnih preizkušnjah, nato pa je devetkratni svetovni prvak v eni sami preizkušnji pobegnil tekmecem na prednost več od minute in nato naskok rutinirano nadzoroval do cilja. Čeprav njegova prednost priča o zanesljivi zmagi, je moral tudi Francoz pripeljati prek vseh pasti. Teh je bilo dejansko največ prav v zaključku preizkušnje na jugu Francije.

Na prelazu po polžje

Zadnje hitrostne preizkušnje prek znamenitega prelaza Col de Turini so poskrbele za razmere, o katerih bodo dirkači še dolgo govorili s strahospoštovanjem. Nenaden dež in nizke temperature so na cesto prinesli mešanico ledu, vode in stopljenega snega. Bila je skoraj neprevozna, zato so morali dirkači na najbolj skrajnih odsekih voziti tudi s hitrostjo le 20 ali 30 kilometrov na uro. »Druge možnosti ni bilo. Treba je bilo voziti skrajno počasi in biti ves čas na sredini ceste. Tako težkih razmer ne pomnim,« je v cilju razlagal Loeb. Prav na Col de Turiniju so med vodilnimi dirkači drug za drugim napake naredili Jari-Matti Latvala, Evgenij Novikov in Juho Hanninen, vodilni dirkači pa so pazljivo peljali do cilja in se večjim napakam izognili. Povprečne hitrosti pod 60 kilometrov na uro govorijo o tem, kako težke so bile razmere na cesti.

V cilju se je še kako smejalo tudi drugouvrščenemu Sebastienu Ogierju. Loebov rojak in soimenjak je ob prvem nastopu Volkswagnove tovarniške ekipe s polom WRC pustil odličen vtis. Ogier je celo dobil prvo hitrostno preizkušnjo, nato pa v zaključku prvega dne izgubil stik z Loebom. »Loeb me ne zanima, saj ne vozi v celem svetovnega prvenstva. Drugo mesto je za nas kot zmaga. Nismo se nadejali take konkurenčnosti že na prvem reliju,« so besede vrele iz ust Ogierja. Z drugim mestom je potrdil vlogo enega najresnejših kandidatov za naslov letošnjega svetovnega prvaka. Na zmagovalnih stopničkah mu je družbo delal še Citroënov voznik Dani Sordo, Citroënu pa sta po zaslugi Mikka Hirvonena in Bryana Bouffierja pripadli tudi četrto ter peto mesto.

V prvih dveh tretjinah je navdušil že omenjeni Novikov s fordom fiesto WRC, ki je navkljub mladosti in neizkušenosti dobil dve hitrostni preizkušnji in se mimo Sorda celo prebil na tretje mesto. Novikov bi bil največje odkritje relija, če na prvi izvedbi Col de Turinija ne bi odlomil kolesa. Tako je Fordovo čast šele s šestim mestom branil Mads Ostberg, ki pa je imel po različnih težavah in napakah že več kot 12 minut zaostanka za Loebom. Drugi reli svetovnega prvenstva 2013 bo od 7. do 10. februarja na Švedskem.

Deli s prijatelji