V Argentini smo videli obračun dveh dirkačev, ki ju je na zavitih francoskih cestah odkril guru francoskega relija in Citroënove športne ekipe Guy Fréquelin. Deset let starejši Sébastien Loeb je v zadnjem desetletju na novo spisal statistiko svetovnega relija, njegov soimenjak Sébastien Ogier pa je bil edini, ki je devetkratnega svetovnega prvaka v zadnjih letih brezkompromisno in neposredno izzval.
Danes dirkata v povsem drugačnih vlogah. Loeb se poslavlja od relija in bo letos odpeljal skupno le štiri dirke, Ogier pa je pri Volkswagnu dobil priložnost za svoj prvi in zagotovo ne zadnji naslov svetovnega prvaka. Loeb dirka za prestiž, Ogier grize za vsako sekundo in razpoložljivo točko.
»Ogier je imel proste roke. Toda dvoboj z Loebom je zanimal bolj njega kot naše moštvo. Na srečo je dovolj zrel, da ni brezglavo tvegal,« je dejal vodja Volkswagnove ekipe Jost Capito. Ogier, ki je pred Argentino dobil tri relije zapored, je imel že veliko prednost v skupnem seštevku in predzadnjo priložnost za neposredno dirkanje z Loebom je zato lahko izkoristil tudi v osebne namene. Leta 2009 je moral prav zaradi medsebojnega spora, ko ni hotel poslušati moštvenih ukazov in se pokoriti Loebovi vlogi prvega dirkača, zapustiti Citroën.
Vprašanje, kateri od dveh Francozov je boljši, ni smiselno
V Argentini je Ogier začel odlično in dobil pet od prvih šestih hitrostnih preizkušenj. Loeb dolgo ni sedel v dirkalniku in je bil zato v uvodnih kilometrih še nekoliko zarjavel. Za Ogierem je zato zaostal že 17 sekund, nato pa je mlajši voznik na sedmi hitrostni preizkušnji naredil napako pri zaviranju. S tovarniškim volkswagnom polom R WRC je zdrsnil v jarek, nato pa še prebil gumo in za Loebom zaostajal že pol minute. Prestižni dvoboj za argentinsko zmago je bil s tem odločen.
Na drugi strani je Loeb užival v svoji že osmi zaporedni (!) zmagi na reliju v Argentini. Dosežek ima še toliko večjo veljavo, ker za zdaj edini južnoameriški reli na najvišji ravni velja za enega najtežjih v koledarju svetovnega prvenstva. Loeb je zadnjo hitrostno preizkušnjo čez znameniti prelaz El Condor odpeljal mimo 80.000 gledalcev in v cilju že 78. zmagovito dvignil roke visoko v zrak.
Loeb se letos z le tremi nastopi uvršča na drugo mesto v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Če ga v boju za naslov svetovnega prvaka odmislimo, kajti videli ga bomo le še na jesenskem reliju po Franciji, ima Ogier pred najbližjim resnim zasledovalcem že realno neulovljivih 65 točk prednosti.
Vprašanje, ali je boljši Loeb ali Ogier, je v danem trenutku morda nesmiselno, zagotovo pa ne ponuja dokončnega odgovora. Čeprav prihajata iz iste Citroënove dirkaške šole, sta voznika dveh različnih generacij. Tako kot niso bile objektivne primerjave Loeba s prejšnjimi svetovnimi prvaki, ki so v WRC dosegli precej manj posamičnih zmag od nekdanjega odličnega telovadca, tako je tudi Ogiera težko postaviti ob bok dirkača, ki je v svetovnem reliju dosegel vse, kar se je doseči dalo. Morda bomo njuno najbolj realno primerjavo videli prav oktobra v Franciji, ko bo Ogier bržkone že svetovni prvak in se bo lahko z Loebom na njegovem domačem terenu pomeril povsem neobremenjeno.