HITROST

Loeb končal v jarku, Ogier s šampanjcem

Objavljeno 07. oktober 2013 14.02 | Posodobljeno 07. oktober 2013 14.03 | Piše: Gregor Pavšič

Sébastien Loeb je bil najboljši voznik relija neprekinjeno 3274 dni, zdaj ga je na vrhu nasledil rojak Sébastien Ogier.

Sébastien Loeb.

STRASBOURG – Reli svetovnega prvenstva v Franciji je imel dejansko le en pomemben poudarek. Že pred njim se je vedelo, da bo Sébastien Ogier (Volkswagen) zlahka tudi praktično potrdil svoj prvi naslov svetovnega prvaka in ga proslavil v domači Franciji. Toda še pomembnejši je bil zadnji nastop devetkratnega svetovnega prvaka Sébastiena Loeba (Citroën), ki se je tako od vloge tovarniškega dirkača v reliju poslovil v svojem rojstnem kraju Haguenauju. V Strasbourgu je bilo ozračje čustveno nabito. Deset let vladavine Loeba, ki si je pokoril statistiko WRC in s svojo profesionalnostjo postavil nadstandarde, se je bližalo h koncu. Že pred relijem je pošteno stisnil roko Ogieru, svojemu rojaku in nasledniku, ki se je letos sprehodil do naslova svetovnega prvaka. Je Loeba zamenjal še boljši?

Oba francoska dirkača iz iste šole

Oba je odkril in z njima pogodbo podpisal Guy Fréquelin, ustanovitelj in dolgoletni vodja Citroënovega športnega oddelka. Ko je Loeb že osvajal naslove svetovnega prvaka, je Ogier šele začel brusiti svoj dirkaški dragulj. Na svetovno raven je stopil leta 2008, ko je postal mladinski svetovni prvak. Vzporednice med obema Sébastienoma so bile takoj jasne. Oba sta bila serijska zmagovalca, mlajši Ogier je od Loeba prevzel profesionalni pristop in sistem sovozniških zapiskov. Oba sta imela odličen, skoraj fotografski spomin.

»Vedno sem hotel takoj napasti prvo mesto in ne počasi nabirati izkušenj ter se postopno dokazati. Hotel sem takoj biti najhitrejši in s tem izstopati,« je filozofijo dirkanja razlagal 29-letni Ogier. Že ko mu je Citroën prvič zaupal svoj dirkalnik WRC, je bil na prvi hitrostni preizkušnji hitrejši od vseh tekmecev. Pozneje je med francoskima šampionoma počilo. Ko sta oba vozila za Citroën, Ogier ni prav nič spoštoval Loeba in je na krilih neodločnega vodenja ekipe Oliviera Quesnela celo ogrožal naslov svetovnega prvaka. Zaradi rušenja moštvene hierarhije je moral oditi iz francoskega moštva, eno leto voziti šibkejši dirkalnik, a se nato letos v WRC pompozno vrniti z bogatim Volkswagnovim moštvom.

Ni si zaslužil takšnega slovesa

Prav zato je imel francoski reli tako močan naboj. Ogier je bil po osvojitvi naslova prvaka sproščen in neobremenjen z zbiranjem točk, Loeb si je želel pred tisoči navijačev dostojno slovo od najvišje ravne dirkanja in doseg še enega mejnika – zmage na 900. hitrostni preizkušnji na relijih svetovnega prvenstva.

V prvi tretjini relija oba francoska asa nista začela najbolje. Loeb dolgo ni dirkal v reliju, Ogier je bil po osvojitvi naslova morda že energijsko nekoliko prazen. Drugi dan je izbral napačne gume, Loeb pa je zadel v polno in se v dežju izstrelil v vodstvo. Vse je kazalo na novo vrhunsko predstavo, a se je nato zavrtel in ob koncu drugega dne dovolil Ogieru nov priključek. Odločitev je padla na prvi nedeljski preizkušnji, ko je Loeb naredil napako in se prevrnil v jarek ob cesti. Šampion si ni zaslužil takšnega slovesa, toda v reliju tudi najboljši občasno naredijo napake.

Ogier je po mlačnem začetku relija pozneje nadomestil zamujeno in v cilju slavil pred Danijem Sordom (Citroën) in Jari-Mattijem Latvalo (Volkswagen). Ogier najbrž ne bi zmagal, če dolgo vodilni Thierry Neuville (Ford) ne bi prebil gume in zdrsnil na četrto mesto. Neuville, odkritje sezone, je ponovno dokazal, da bo prihodnje leto glavni Ogierev tekmec za naslov svetovnega prvaka.

Deli s prijatelji