REKORD

Loeb do novega rekorda 
z vesoljskim dirkalnikom

Objavljeno 03. julij 2013 18.49 | Posodobljeno 03. julij 2013 18.49 | Piše: Gregor Pavši

Francoski šampion relija se je izkazal tudi na sloviti gorski dirki Pike‘s Peak.

Sebastien Loeb neustrašno tudi na Pike‘s Peak. Foto: Red Bull

Ameriška gorska dirka Pike's Peak spada med najbolj slavne avtomobilistične prireditve. Tak sloves ji prinašajo spektakularna pokrajina nad Colorado Springsom, odsotnost kakršnih koli varnostnih ograj ob cesti in tehnična pravila razreda unlimited, kjer inženirje kroti bolj njihova domišljija kot omejitve prireditelja. Dirke pod nebo se je letos z vrhunskim projektom lotil Peugeot, ki je izdelal prototip 208 T16 in za njegov volan posadil šampiona relija Sebastiena Loeba. Dirkalnik je imel kar 875 konjev pri ravno toliko kilogramih, superlahko karoserijo, zavore iz ogljikovih vlaken, štirikolesni pogon in izjemno aerodinamični paket.

Dirkalnik je bil dejansko kombinacija bolida formule ena in specialke za reli. Na zaviti cesti proti vrhu na višini 4300 metrov je dirkalnik zaradi pomanjkanja kisika sicer izgubil tretjino moči, a to ne velja za Loeba, saj je edino vožnjo, ki jo je imel na razpolago na 20 kilometrov dolgi cesti, opravil brez vsakršne napake. Lanski rekord Američana Rhysa Millna je popravil za neverjetno minuto in 32 sekund. »Presrečen sem, da se je vse izšlo skoraj optimalno. Velik vložek Peugeota in pokroviteljev je bil odvisen le od ene moje vožnje, pri kateri ni smelo biti napake,« je v cilju razlagal Loeb.

»Zaradi visoke nadmorske višine smo 3,2-litrski motor V6 opremili z dvojnim turbo puhalom, veliko ključnih komponent pa smo vzeli iz našega dirkalnika za Le Mans. To velja predvsem za aerodinamični paket z dva metra širokim zadnjim spojlerjem, prav tako pa tudi za menjalnik, zavore in dotok zraka v motor,« je dirkaško raketo na štirih kolesih opisal glavni inženir Jean-Christophe Pallier. »Moč motorja je bila večja kot pri dirkalniku formule ena, pospešek do 100 kilometrov na uro pa le 1,3 sekunde. Loeb je svoje delo opravil z odliko, saj je tako vrhunski avtomobil težko testirati. Še najbolj smo ga preizkušali kar v uradnih terminih na Pike's Peaku,« je dodal Pallier.

Slavna ameriška dirka sicer nima veliko skupnega z evropskimi gorskimi dirkami, kjer so nekatere prav tako dolge blizu 20 kilometrov. »Dirka v Trento Bondone je tehnično še zahtevnejša in ima več ovinkov. Zagotovo je Loeb opravil vrhunsko delo, a recimo evropski prvak Simone Faggioli bi s svojim prototipom osella FA30 vozil še hitreje. O tem sem prepričan,« je dejal Slovenec Aleš Prek, ki je bil pred dvema letoma evropski gorskohitrostni prvak, v prihodnosti pa ga močno vleče na Pike's Peak.

Gorska dirka na Pike's Peak sicer poteka že od leta 1916, ko so jo začeli organizirati, da bi na vrh gore privabili več turistov. Dirka je mednarodno slavo dobila v osemdesetih letih, ko sta tja svoje specialke takratne skupine B poslala Peugeot in Audi. Čeprav je cesta na Pike's Peak zaradi okoljevarstvenih zahtev že dve leti asfaltirana, bo tudi letošnja Loebova predstava zagotovo šla med nesmrtne.

Deli s prijatelji