FORMULA 1

Lewis Hamilton je na Japonskem ulovil legendarnega Ayrtona Senno

Objavljeno 28. september 2015 09.20 | Posodobljeno 28. september 2015 09.20 | Piše: Damir Gorjanc

Svetovni prvak v formuli 1 je v Suzuki dosegel 41. zmago v svetovnem prvenstvu.

Lewis Hamilton (Mercedes) je po dirki formule 1 za veliko nagrado Japonske že med vožnjo po ciljni ravnini potrepljal svoj dirkalnik, ki mu je prinesel novo zmago. Z 41. se je izenačil s svojim idolom Ayrtonom Senno, na odru za zmagovalce pa se ni mogel izogniti omembi brazilske legende: »Zelo težko sem pričakoval to zmago. Priti sem, kjer sem spremljal Ayrtonovo dirkanje, in izenačiti njegovo število zmag je zame zelo posebno in velika čast, trenutno pa se vse zdi še nerealno.« Po številu zmag so pred njim še trije: Sebastian Vettel (Ferrari) z zmago več, Francoz Alain Prost z 51 in verjetno nedosegljivi Michael Schumacher z 91 zmagami. Po polomiji v Singapurju se je Mercedes pobral, nočna dirka pred tednom dni pa je bila samo rez v monotonijo in prevlado srebrnega moštva. Tudi tokrat sta srebrni puščici osvojili položaja 1 in 2, saj je Nico Rosberg dirko končal skoraj 20 sekund za moštvenim tekmecem. Niti na tretjem mestu ni bilo presenečenj, ker je trenutno edini konkurent mercedesoma Sebastian Vettel s ferrarijem.

Po najboljšem času kvalifikacij je Rosberg vse zapravil že na začetku dirke. Hamilton ga je ujel do prvega ovinka, nato pa peljal ob Nemčevem boku. Mehko srce je Rosberga stalo prvo mesto, po vožnji čez robnik pa sta ga obšla še Vettel in Valtteri Bottas (Williams). Na začetku sta zapela še Daniel Ricciardo (Red Bull) in Felipe Massa (Williams), ki bi se lahko borila vsaj za drugo mesto, vendar sta se na koncu merila s tretjekategorniki. Do prvih postankov v garažah se je Rosberg vozil na četrtem mestu pred Kimijem Räikkönenom (Ferrari), nato pa se je približal Bottasu. »Pritiskaj na Bottasa, da bo uničil svoje pnevmatike,« so spodbujali Nemca, ta pa je bil čez nekaj trenutkov že pred Fincem in se ni pustil motiti. Spodbude je bil deležen tudi Räikkönen: »Dajmo, Kimi. To je dobro, to je dobro. Privoščimo si Bottasa.« Vidno počasnejši Bottas je padel na peto mesto, medtem pa so najboljši zavili po nove komplete pnevmatik. Krog pred Vettlom je odšel v garaže Rosberg in s tem pridobil še dodatno mesto. Na drugem mestu je ostal do cilja, in ker ni prehitel Hamiltona, se mu je naslov prvaka dodatno izmaknil oziroma mu je kar pobegnil, saj Britanec v velikem slogu hiti k ubranitvi naslova. Precej stoično je Nemec prenesel poraz v prvih ovinkih, saj je verjetno že odpisal svoj zapis med nesmrtne in navrgel nekaj pavšalnih odgovorov: »Lewis je imel boljši start. Bilo je odlično, ko sem se moral boriti za drugo mesto.«

Lotus pred bankrotom

Medtem ko imajo pri Mercedesu sladke skrbi, je povsem drugače pri Lotusu, ki mu grozi bankrot. Čeprav je Romain Grosjean letos že stal na stopničkah in se je tudi Pastor Maldonado že pripeljal do točk (v Suzuki sta oba končala med deseterico), nimajo niti toliko denarja, da bi plačali račun za pogostitveni prostor v paddocku. Če imajo pri črno-rumenih težave s financami, imajo pri McLaren Hondi težave s hitrostjo. Nekaj časa je bil na desetem mestu Fernando Alonso, ki bi na Hondini domači dirki lahko osvojil vsaj točko, vendar je v agregatu spet zaškripalo, svoje nezadovoljstvo pa je v besnem tonu po radijski zvezi izrazil tudi Asturijec: »Na ravnini me prehitevajo, kot da imam dirkalnik prvenstva GP2. To je zelo nerodno in ponižujoče.« Frustracije nekdanjega svetovnega prvaka razume tudi šef moštva Ron Dennis, vendar kljub temu ni bil zadovoljen z izražanjem med dirko: »Ne bi rad komentiral teh zadev, pa vendar to ni bilo profesionalno in konstruktivno z njegove strani. Razumem, da mora voziti takšen dirkalnik, pa vendar lahko zadeve rešimo v garažah, in ne v javnosti.« Alonsu se nabira in vprašanje časa je, kdaj mu bo vsega dovolj. Pri Red Bullu je Daniel Ricciardo zavožen start plačal z le 15. mestom, grožnje vodilnih o izstopu rdečih bikov iz formule 1 pa so vse večje. Potem ko se že celotno sezono pritožujejo nad Renaultovimi pogonskimi agregati, so najprej snubili Mercedes, da bi bil njihov dobavitelj v prihodnji sezoni. Po košarici srebrnega moštva niti pri Ferrariju niso navdušeni nad sodelovanjem. Jasno je, da je dirkalnik konstrukcijsko eden boljših, spodoben pogonski agregat pa bi pomenil zasuk v prevladi. Zavrnitve so Dietricha Mateschitza pognale v izsiljevanje in pogojevanje sodelovanja v prihodnji sezoni. Ko so bili na vrhu, ni nihče od njih tarnal nad nemočjo konkurence in dolgočasnim prvenstvom. Novo nerganje iz tabora Red Bulla lahko pričakujemo že na naslednji dirki 11. oktobra v olimpijskem Sočiju, do konca sezone je še pet preizkušenj.

Deli s prijatelji