LASTNA EKIPA

Legenda Everts brusi dragulj

Objavljeno 10. julij 2015 12.52 | Posodobljeno 10. julij 2015 12.54 | Piše: Marko Uršič
Ključne besede: Klemen Gerčar

Motokrosist Klemen Gerčar v letošnji sezoni razreda MXGP nastopa z lastno ekipo.

Klemen Gerčar dirja novim rezultatskim vrhovom naproti. Foto: klemengercar.com

Ker v motošportu nasploh velikansko vlogo igra denar oziroma koliko finančnih sredstev ima moštvo na voljo, je treba uspešne slovenske posameznike v dirjanju po razgibanih zemeljskih profilih vzeti pod poseben dobrodušen drobnogled. Motokrosist Klemen Gerčar je pred dvema letoma postal svetovni prvak v razredu MX3, že dve sezoni pa nastopa v najmočnejšem motokrosističnem razredu na svetu MXGP. A štiriindvajsetletnik iz Lukovice trenutno počiva, na pokalu ADAC v Nemčiji si je po trčenju s tekmecem, ki je padel pred njim, poškodoval zapestje. Zaradi tega je moral izpustiti nastop za svetovno prvenstvo na Švedskem, brez Klemna pa bo minil tudi ta latvijski konec tedna. Gerčar in drugi Slovenec Matevž Irt sta v skupnem seštevku na 35. in 36. mestu, na računu imata po devet točk, v vodstvu pa je Francoz Romain Febvre, ki je zbral 419 točk.

A brez zdravega zapestja se tekmovalno ne more zajahati motorja. »Zdaj je že bistveno bolje, v zapestju sem imel nategnjene vezi. Trenutno delam vaje, da ne bi izgubil moči v rokah, za naslednji teden pa načrtujem, da bom spet sedel na motor,« je pojasnil član AMD Brežice, ki je v letošnjo sezono krenil z lastno ekipo, imenovano 62 Motosport. »To je novo poglavje, kljub temu da sem vse zelo dobro načrtoval, pa kot pri vsaki stvari pridejo na plan tudi zadeve, ki jih ne moreš predvideti. Malce več je namreč tega, da je nujno kaj postoriti, namesto da bi se zbral na to, kje bi na dirki pridobil še kakšno sekundo. A če potegnem črto, je to dolgoročen projekt. Letos se uvajamo, da bomo drugo leto sestavili ekipo, s katero bom lahko kot tekmovalec segel višje,« načrtuje motokrosist, ki sta mu vzornika Roman Jelen in Chad Reed. No, legendarni Belgijec Harry Everts, oče desetkratnega svetovnega prvaka Stefana, pa je Gerčerjev trener. »Skupaj sva prišla že proti koncu lanske sezone, dogovorila sva se, da bova skupaj vadila. Sicer sem delal bolj na daljavo, sem pa bil tudi v Belgiji. Zdaj, ko je sezona v teku, se zelo težko uskladiva, da bi se skupaj našla na treningih. Razmišljati bo treba tudi o tem, da bi v prihodnje vso ekipo prestavil v Belgijo.«

Husqvarna ni kvarna

Iz Belgije pa na Švedsko. Klemen Gerčar namreč zdaj vozi motorje znamke Husqvarna. »Po treh sezonah s Hondo sem se odločil sprejeti Husqvarnino ponudbo. Vsak motor pa ima svoje prednosti in slabosti. Najpomembneje je, kako ga nastaviti, husqvarno smo kar v redu, bile so sicer občasne težave z vzmetenjem in elektroniko. A kot se že rekel, je to priprava za naslednjo sezono, da tega takrat ne bo več treba. V celoti mi motor kar ustreza, morda bi lahko bil malce bolj vodljiv v ozkih zavojih, a je na mivkastih podlagah boljši,« je Lukovičan pohvalil švedski stroj. Klemen je točke za SP dobil v italijanski Maggiori, kako pa je zadovoljen s sezono? »Začel sem razmišljati o svoji ekipi, ker v drugih, v katerih sem bil, stvari niso delovale, kot bi morale. Zelo sem se posvetil temu, da bi v moji ekipi stvari delovale, kot je treba. Morda sem v preveliki želji, da bi dosegel takšen rezultat, kot menim, da bi ga moral, malce pregorel. Kot menedžer in lastnik ekipe sem zelo zadovoljen, kako se zadeve odvijajo in razvijajo, kot športnik pa nisem zadovoljen s tem, kaj sem letos dosegel. V tem trenutku to ni to, česar sem sposoben.«

V športu se vse začne in konča pri denarju. »To je na žalost najtežji del. Ne bi šlo brez mojih dolgoletnih pokroviteljev, predvsem glavnega Inotherma, vendar je tako, da mi letos sredstev ni uspelo zbrati v celoti. Moral sem izpustiti uvodne tri dirke zunaj Evrope, Katar, Tajsko in Argentino, a so v načrtu za naslednjo sezono. Tako finančno kot organizacijsko se mi omenjene dirke v začetni samostojni sezoni niso zdele smiselne, stvari potrebujejo določen čas, da se postavijo. Treba je iti stopnico za stopnico, korak za korakom. Če greš dve naenkrat, lahko hitro padeš,« je sklenil Klemen Gerčar, ki mu pri drvenju bolj ustrezajo blatne steze. Tudi letos si je v Maggiori v dveh vožnjah 16. in 17. mesto prigaral v blatu.

 

Deli s prijatelji