FORMULA 1

Lahko formula E ogrozi F1?

Objavljeno 30. junij 2015 14.16 | Posodobljeno 30. junij 2015 14.18 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Nelson Piquet Jr

Prvi svetovni prvak v tihi električni formuli je postal Nelson Piquet Jr.

Prvič po letu 1972 so ulice v Londonu gostile dirko s pravimi formulami in Britanci, ki župana Borisa Johnsona že dolgo nagovarjajo h kandidaturi za gostovanje dirke formule 1, so električne formule dobro sprejeli. Že v predprodaji so organizatorji prodali okrog 50.000 vstopnic, a je bil bržkone marsikateri obiskovalec dirke zaradi slabše preglednosti in zaprtosti steze z ograjami in mrežo tudi razočaran. Toda ne glede na porodne težave se je prva sezona formule E končala z dramatičnim razpletom v zadnjem krogu zadnje dirke, po kateri je prvi svetovni prvak postal Nelson Piquet Jr.

Formula E je odgovor na aktualne trende v avtomobilski industriji in organizaciji mobilnosti v velikih svetovnih mestih, kjer je onesnaženost zaradi izpušnih plinov vse bolj očitna težava. Prvenstvo si je pred štirimi leti zamislil španski poslovnež Alejandro Agag, ki je ustanovil holding ter prepričal prve vlagatelje in tudi župane devetih mest za gostovanje dirke. Vse električne formule so letos še enake: poganja jih električni motor z močjo 200 kilovatov (med dirko je moč zmanjšana na 150 kilovatov), tako da formule s slabimi 900 kilogrami zlahka dosežejo hitrosti prek 200 kilometrov na uro. Baterijo s kapaciteto 28 kilovatnih ur je razvilo sestrsko podjetje Williamsa, šasijo je prispevala Dallara, svoj prispevek so dodali tudi pri Renaultu. Prav podpora uveljavljenih avtomobilskih znamk in bogatih vlagateljev – omenimo le Richarda Bransona in hollywoodskega zvezdnika Leonarda DiCapria – daje prvenstvu potrebno kredibilnost.

»Formula E predstavlja tehnologije, ki bodo nekoč v uporabi v naših vsakdanjih avtomobilih. Upam, da bo čez deset let dim iz avtomobilov stvar preteklosti na podoben način, kot se je to zgodilo s cigaretnim dimom v restavracijah. Znanstveno je dokazana povezava med onesnaženostjo v mestih in rakom ter drugimi pljučnimi obolenji,« je v Londonu povedal multimilijonar Branson, ki je lastnik ene izmed ekip. Vsi vlagatelji so zagotovo veseli, da se v prvenstvu za najvišja mesta borijo sloviti priimki, kot so Prost (Nico), Piquet in Senna (Bruno). Lastnik ene izmed ekip je tudi Alain Prost, ki uživa v sinovih dosežkih in je velik podpornik električne formule.

Branson je v Londonu napovedal, da bo formula E po priljubljenosti v petih letih prehitela formulo 1. To naj bi se zgodilo zaradi večjega zanimanja za alternativna vozila prihodnosti in novega koncepta prvenstva. Naslednje leto bodo organizatorji dovolili razvoj posameznih komponent dirkalnikov, kar bo za proizvajalce še bolj privlačno, zagotovo pa bo tudi povečalo razvoj. Prav v Londonu je Bransonova ekipa Virgin Racing napovedala sodelovanje s Citroënom oziroma njihovo znamko DS. Razvili bodo motor in menjalnik, pridobljeno znanje pa nato izkoristili v svojih avtomobilih za vsakodnevno uporabo. To naj bi bil tudi osrednji cilj formule E, torej poleg zanimivih dvobojev na stezi predvsem razvijati tehnologijo za avtomobilsko prihodnost.

Sklepni del formule E je v Londonu obiskal tudi predsednik Fie Jean Todt, ki je bil vesel uspešne prve sezone, primerjav s formulo 1 pa se je raje izogibal. Čeprav gre za različna koncepta in usmeritvi, je formula E najbrž nastala v zelo neprimernem času za imperij Bernia Ecclestona, ki izgublja gledalce in zanimanje. Navsezadnje je tudi predsednik Renaulta Carlos Ghosn dejal, da bodo še več vlagali v formulo E, da pa ne vidi pravega smisla v prisotnosti v formuli 1. Enako Michelin; postali so uradni gumarski dobavitelj za formulo E, saj tam uporabljajo 18-palčna kolesa, s temi pa je preskok znanja z dirke na civilne gume veliko lažji in hitrejši. Enake gume uporabljajo za suh in moker asfalt. Le če bodo enako storili v F1, se bodo čez dve leti vnovič potegovali za opremljevalca kraljice avtomobilskega športa.

 

Deli s prijatelji