Bilo je 6. februarja 2011 pri Testicu v Italiji. Na prvi hitrostni preizkušnji manjšega relija je Robert Kubica s škodo fabio S2000 vozil za lastni užitek, a po na videz nedolžnem zdrsu v obcestno ograjo z veliko sreče ostal živ in z obema rokama. Ograja je namreč prebila karoserijo dirkalnika in poškodovala voznikovo telo. Šele po sedemurni operaciji so zdravniki potrdili, da bo Poljak preživel in da mu desne roke ne bo treba amputirati.
Takrat je na nitki visela kariera enega najbolj talentiranih dirkačev v svetovnem avtomotošportu. Če bi prihajal iz bogatejše zahodnoevropske države, bi mu v formuli ena uspelo lažje in hitreje, tako pa se je moral kot Poljak prebiti iz samega dna. S trdim delom je od testnega voznika prišel do mesta v ekipi BMW Williams, leta 2008 pa je v Kanadi dobil prvo dirko.
Toda po nesreči v reliju je bila kariera v formuli ena zanj prekinjena. Pravi podvig je bil, da se je 29-letni dirkač iz Krakova sploh lahko vrnil v dirkalni avtomobil. Že lani je spet zmagoval na manjših relijih v Italiji, kjer je že vozil najbolj zmogljive dirkalnike razreda WRC, nato pa je za letošnje leto napovedal obširen mednarodni program na svetovnem in evropskem prvenstvu.
Kubica je bil na vseh relijih izjemno hiter, a še ne dovolj zanesljiv. Zaradi nesreč je letos zapravil že dve zmagi v evropskem prvenstvu, toda svoj trenutek je minuli konec tedna dočakal na enem najtežjih relijev na svetu. Kubica je vse življenje dirkal na asfaltu, zato je v Grčiji vozil šele svoj drugi pravi makadamski reli, za nameček je bila to klasika Akropolis z zloglasnimi razbitimi cestami. Ni bilo malo tistih, ki so Kubici na reliju, kjer je bolj kot hitrost pomembna vzdržljivost, napovedovali hiter odstop.
Toda na Akropolisu do izraza pride talent dirkača, ki mora z naravnim občutkom iz kilometra v kilometer presojati, kje lahko napada in kje mora paziti na dirkalnik. V Grčiji je kar petkrat zmagal zdaj že pokojni Colin McRae, ki je v karavani WRC slovel po brezkompromisnosti, številnih odstopih in spektakularnih nesrečah. Podobno je tudi Kubica na najtežjem makadamskem reliju pokazal velik talent in celotno dirko odpeljal brez ene same napake. Zmagal je v razvrstitvi WRC2, kjer vozijo z dirkalniki druge kategorije. Kubica je sedel v citroënu DS3 RRC.
»Ta rezultat bo zanj prelomnica,« je po koncu razlagal vodja Citroënove ekipe Yves Metton, Kubica pa je svoj nastop komentiral mirno in preudarno: »Po dvajsetih letih voženj na dirkališču je bil ta reli popolno nasprotje mojih dozdajšnjih izkušenj. Še vedno se moram veliko naučiti, a v Grčiji sem dobil veliko novega znanja,« je dejal Kubica, ki je letos resen kandidat za naslov prvaka v WRC2. Toda čeprav ima reli nadvse rad, je njegov dolgoročni cilj vendarle znan – to je uspešna vrnitev v svet formule ena.