DIRKAČ

Krst zverine na Saturnusu

Objavljeno 10. maj 2014 21.27 | Posodobljeno 10. maj 2014 21.27 | Piše: Gregor Pavšič

Znani reli bo zaznamoval najhitrejši in najdražji citroën v Sloveniji.

Voznik Grega Premrl in sovoznik Grega Brešer imata v rokah avto za zmage. Foto: Žare Modlic

Gospodarska kriza zagotovo ni pospeševalec avtomobilskega športa na nacionalni ravni, saj se ob sproščanju adrenalina, strasti in cviljenju gum v resnici vse vrti prav okrog denarja. V Sloveniji je zato iz leta v leto tudi manj avtomobilskih dirk, še legendarnemu Saturnusu je tovarna, ki ga je leta 1978 ustanovila, po 36 letih prvič umaknila podporo. Toda zanosa in volje posameznikom in redkim podjetjem, ki vlagajo v slovenski avtomobilski šport, ne zmanjka. Reli Saturnus bodo 23. in 24. maja izpeljali tudi brez podpore dozdajšnjega glavnega pokrovitelja, na reliju pa se bo prvič predstavil postojnski dirkač Grega Premrl z novim citroënom DS3 R3.

Lanski državni prvak v najmanjši diviziji I je dirkalnik ob podpori matičnega društva iz Postojne in Citroënovega uvoznika v Slovenijo včeraj predstavil v Logatcu. Avtomobil sicer ni več zadnji krik tehnike, saj so ga hoteli pri Citroënu v Slovenijo pripeljati že pred tremi leti. Čeprav je namenjen predvsem regionalnim in nacionalnim relijem ter nima štirikolesnega pogona in pregrešno dragih eksotičnih materialov, ima Premrlov citroën DS3 R3 vseeno elemente, ki jih je Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) prepovedala celo za elitne dirkalnike WRC na svetovnem prvenstvu. To so obvolanske prestavne ročice, s katerimi prek hidravličnega sistema dirkač pretika prestave v sekvenčnem menjalniku. Moč 1,6-litrskega motorja s turbinskim polnilnikom je 210 konjev, pospeški z mesta in končna hitrost okrog 180 kilometrov na uro v reliju nimata večjega pomena, zato pa je vsak njegov voznik vesel kar 350 njutonmetrov navora. Slovenska ekipa je v Citroën Sportu kupila vse sestavne dele za dirkalnik in ga nato sestavila doma. Samo sestavni deli stanejo skoraj 70.000 evrov, celoten dirkalnik pa je danes vreden okrog 100 tisočakov.

Avtomobil vsaj v okviru Slovenije omogoča boj za zmage v skupni razvrstitvi, saj je v Sloveniji namesto strateške usmeritve nacionalne zveze do uveljavitve dvokolesno gnanih dirkalnikov raje pripeljala bolj boleča naravna selekcija. Premrl in njegov sovoznik Grega Brešer bosta dirkalnik prvič preizkusila na bližnjem Saturnusu, ki je kljub finančnim težavam organizatorja ostal slovenski dirkaški praznik. Premrl se bo tam pomeril v precej močni konkurenci širokega vrha slovenskega relija, v katerem sicer kraljuje državni prvak Aleks Humar (renault clio R3).

 

Deli s prijatelji