FORMULA ENA

Koliko jih bo končalo prvo dirko v Avstraliji?

Objavljeno 14. marec 2014 19.35 | Posodobljeno 14. marec 2014 19.36 | Piše: Damir Gorjanc

Karavana formule 1 s številnimi spremembami v Melbournu začenja novo svetovno prvenstvo.

Sebastian Vettel.

»Ni mi všeč takšna formula 1, kot bi dirkal s taksijem. Dirkači bodo morali svojo vožnjo prilagoditi obrabi pnevmatik in porabi goriva, saj je letos količina za dirko omejena na sto kilogramov. Sem zagovornik dirkanja s polnim plinom. Zaradi novih motorjev so se tudi dirkalniki konstrukcijsko zelo spremenili, zato lahko pričakujemo težave z zanesljivostjo na dirki. Res me zanima, koliko dirkačev bo končalo prvo dirko,« je brez dlake na jeziku kritiziral nova pravila predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo. Revolucionarne spremembe predpisov v pravilniku postavljajo stvari na glavo. Če je v preteklih sezonah na vrhu kraljevala ekipa Red Bull, so vsaj predsezonska testiranja pokazala, da se modreci in dirkači iz Milton Keynesa z bolidom in novimi 1,6-litrskimi 6-valjnimi turbo agregati niso ravno proslavili.

Vettel v glavnem v garaži

Sebastian Vettel je bil po kopici težav s svojim nezanesljivim dirkalnikom bolj pri repu tistih z največ odpeljanimi krogi, več časa kot na progi pa je preživel v garaži, kjer so odpravljali napake, a je bilo vse skupaj bolj Sizifovo delo. Niti ko je poskušal odpeljati hitri krog, se vrhu ni približal, kaj šele, da bi z odpeljano simulacijo dirke pripeljal med prve tri. Zadnji dan testiranj je Nemec skoraj tri ure preždel v garaži, nato pa že v prvem krogu končal testiranje. Pri drugem izhodu na stezo pa do nje sploh ni prišel. Ravno nasprotno se je na zadnjih predsezonskih testiranjih v Bahrajnu odrezala ekipa Williams, ki je pred sezono zamenjala dobavitelja motorjev. Namesto Renaultovega motorja so v dirkalnik vgradili Mercedesovega, poteza pa se jim je že obrestovala, saj sta Felipe Massa in Valtteri Botas vse dni krojila vrstni red prav pri vrhu. »Vsi smo si želeli spremembe in takšne spremembe lahko spremenijo tudi samo miselnost v glavi in to nam je uspelo. Lačni smo novih zmag. Ljubimo motošport, imamo strast in ta nikoli ne izgine. Prepričana sem, da smo naveličani porazov. Zdaj imamo tudi Mercedesove motorje in tudi nemškemu proizvajalcu gre zahvala za uspešna zimska testiranja,« je od sreče žarela hči Franka Williamsa, Claire.

Skozi celotno obdobje testiranj sta bila konstantno hitra in zanesljiva Mercedesova dirkača Lewis Hamilton in Nico Rosberg, ki sta bila vedno na vrhu ali pa tik pod njim. Boljše čase si obetajo pri Ferrariju, ki mu je v zaključku prejšnje sezone pošla sapa. Kimi Räikkönen in Fernando Alonso sta zadovoljna z dosedanjim delom inženirjev, Finec pa je po zaslugi operacije tudi že pozabil na bolečine v hrbtu, ki so ga pestile v preteklosti. Daleč od sanj po lanskih predstavah so pri Lotusu, ki prav tako uporabljajo Renaultove motorje, pestijo pa jih podobne težave kot rdeče bike. Čeprav je nova sezona še tabula rasa – nepopisan list –, se lahko zgodi, da je pred nami ena zanimivejših.

Nepredvidljiva sezona

Ron Dennis je v nasprotju z di Montezemolom bolj prizanesljiv do novih pravil, kljub temu pa imata skupne zaključke: »Čeprav se je pred sezono zgodilo mnogih drastičnih sprememb, formula 1 ne bo izgubila svojega čara. Ko bodo ekipe doumele širino vseh tehničnih sprememb, lahko pričakujemo taktične in dirkaške obračune. Sezona bo precej nepredvidljiva zaradi nezanesljivih avtomobilov. Poleg omejene količine goriva pa bodo pomembno vlogo odigrale Pirrelijeve pnevmatike.« Poleg novih motorjev in konstrukcijskih sprememb na dirkalniku bo svoje dodal sistem elektromotorjev ERS. Namesto KERS-a, ki je ob aktivaciji za šest sekund v enem krogu dodal okoli 80 konjskih moči. Novi sistem bo za obdobje 33 sekund dodal še enkrat več moči. Kako in na katerem delu proge bodo dirkači nov sistem lahko uporabljali, bomo še videli, lahko pa se zgodi, da se bo marsikdo na račun električnega pomagala odpeljal pred tekmeca.

Če smo v preteklosti lahko napovedovali favorite za naslov svetovnega prvaka, je tokrat vse precej nepredvidljivo. Hamilton, Rosberg, Alonso, Räikkönen, Massa bodo vsaj na začetku krojili vrh in niti McLarnovih dirkačev Jensona Buttna in novinca Kevina Magnussena ne gre odpisati. Vsaj na začetku ne pričakujemo preveč od Vettla, ki je svoj dirkalnik tradicionalno poimenoval z ženskim imenom. Letos bo priganjal Suzie. Kako so svoje delo opravila moštva, se bo videlo že danes, ko se s prostima treningoma pred dirko za veliko nagrado Avstralije začenja nova sezona prvenstva formule 1, za dodatno popestritev prve nedeljske dirke pa lahko računamo tudi na dež.

 

Massa za Schumija

Velika nagrada Avstralije bo tudi v znamenju sedemkratnega svetovnega prvaka Michaela Schumacherja. Brazilski dirkač Felipe Massa bo, denimo, na čeladi nosil začetnici njegovega imena. »Vsak dan mislim in molim zanj. Vsi upamo in pričakujemo, da bo z Michaelom vse v redu in da bo kmalu z nami,« je dejal 32-letni Massa, ki je bil dolga leta s Schumacherjem pri Ferrariju. Nemec je še vedno v umetni komi po hudem padcu med smučanjem konec decembra v Franciji. Brazilec bo, od letos član Williamsa, na svojem vozilu vso sezono imel tudi posvetilo rojaku Ayrtonu Senni. Letos namreč mineva deset let od njegove smrti na dirki v Imoli.

 

Na zadnji dirki dvojne točke

Na letošnjem svetovnem prvenstvu je na sporedu 19 dirk. Novo prizorišče je ruski Soči, na koledarju je spet avstrijski Spielberg, letos pa ni več velikih nagrad Južne Koreje in Indije. Zadnja dirka bo 23. novembra v Abu Dhabiju, kjer bodo dosežke točkovali dvojno, da ne bi bil svetovni prvak odločen prehitro.

 

Deli s prijatelji