EP V RELIJU

Ko liter goriva stane osem evrov

Objavljeno 29. junij 2016 11.55 | Posodobljeno 29. junij 2016 11.57 | Piše: Gregor Pavšič

Evropsko prvenstvo v reliju je vrhunsko tekmovanje in velik posel.

Madžar s slovenskim vozilom se je izkazal v Belgiji. Foto: Gregor Pavšič

IEPER – Oditi na reli evropskega prvenstva z lastno ekipo iz Slovenije je resnično velik zalogaj. V nasprotju s tujimi moštvi seveda nimamo proračuna milijon evrov, a se vseeno trudimo. Vsekakor pa je to projekt povsem drugih dimenzij kot nastop na bližnjem reliju državnega prvenstva,« je v središču starega belgijskega mesta Ieper razlagal Sašo Vusič, vodja mariborske avtomobilske dirkaške ekipe Oktan Sport. Leta 2003 si je ogledal v živo prvi reli. Poskusil je snemati s kamero, a se je zaradi vznemirjenja ob adrenalinskem šoku njegova roka vse preveč tresla. Ko se je peljal domov, je bil že odločen, da bo dirkal tudi sam. Pozneje je res odpeljal več sezon z različnimi dirkalniki in se uvrstil tudi na zmagovalni oder dirke za državno prvenstvo, obenem pa ustanovil lastno ekipo. Ta gosti različne dirkače, ki vozijo njegove avtomobile na najbolj raznovrstnih prireditvah. Vusič tako sodeluje z vodilnim srbskim dirkačem Dušanom Borkovićem kakor tudi z nekdanjim slovenskim državnim prvakom v reliju Aleksom Humarjem. Minuli konec tedna je njegov Oktan Sport gostoval na reliju Ypres za evropsko prvenstvo z dvema avtomobiloma. Njegov madžarski voznik Lazslo Nemet je bil s peugeotom 208 R2 peti v razredu, Slovenec Humar zaradi izgubljenih zapiskov hitrostnih preizkušenj ni niti startal. S tem je bila za predlanskega državnega prvaka izgubljena še ena priložnost dokazovanja na mednarodni ravni, saj mu tudi na reliju po Severni Irski ni uspelo odpeljati niti ene hitrostne preizkušnje. Humarjev clio je belgijsko preizkušnjo končal že pripravljen za naslednji nastop na reliju državnega prvenstva v Železnikih.

Približno 40 litrov na 100 kilometrov

»Če nas do domače dirke čaka ura vožnje, nas na prizorišče relijev za evropsko prvenstvo čaka tudi več kot tisoč kilometrov. Letos smo se na primer s kombijem in dirkalniki peljali do Severne Irske, tudi Belgija je bila daleč. Vseeno vsa vložena sredstva in trud fantov dobijo poplačilo, saj so to resnično vrhunsko organizirani reliji, za nameček pa je danes konkurenca v evropskem prvenstvu zelo močna,« dodaja Vusič. Stroški tovrstnih relijev so prav tako zelo visoki. Za skoraj cel teden je treba ekipo poslati v tujino, plačati prenočišča, hrano in seveda tudi prevoz. Vsaka dirkalna guma stane več kot 200 evrov, prav tako posebno dirkaško gorivo. Liter stane skoraj osem evrov, poraba dirkalnika, kot je Humarjev clio, pa znaša približno 40 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Po zaslugi Oktan Sporta in Humarja je slovenska zastava spet plapolala na eni od največjih klasik evropskega relija. Organizatorji relija Ypres so privabili številno konkurenco kot tudi lastno organizacijsko ekipo. Zaprto staro mestno jedro, kjer je bila postavljena servisna cona, je vrhunska kulisa za obračun več milijonov evrov vrednega dirkaškega voznega parka. Belgijci tudi zavoljo tradicije, ki jo znajo zelo dobro kovati, dihajo s svojim avtomobilskim dogodkom podobno, kot smo Slovenci nekoč kot eno dihali z našim največjim relijem Saturnus. Nam so kajpak ostali le spomini, za Belgijce so tovrstni spektakli realnost vsako leto.

V Železnikih Minijev dirkalnik WRC

Že v soboto se bo državno prvenstvo v reliju nadaljevalo v Železnikih. Poleg najboljših slovenskih voznikov relija so organizatorji privabili tudi slovaška gosta z zanimivima dirkalnikoma, ford fiesto R5 in minijem cooper WRC. Ne glede na moderno avtomobilsko tehniko bodo na zavitih cestah prvi favoriti Slovenci. Prvi trije favoriti so Aleks Humar (renault clio R3T), Rok Turk (peugeot 208 R2) in Darko Peljhan (mitsubishi lancer EVO9).



Gregor Pavšič Madžar s slovenskim vozilom se je izkazal v Belgiji. (FOTO: GREGOR PAVŠIČ)

 

Deli s prijatelji