RELI

Kje ste, dirkači?

Objavljeno 17. april 2015 19.00 | Posodobljeno 17. april 2015 19.00 | Piše: Gregor Pavšič

V soboto uvodni reli državnega prvenstva v Mariboru. Prireditelje skrbi skromno število prijavljenih posadk.

Aleks Humar.

Organizatorji mariborskega relija so morali letos dirko prestaviti iz julija v april, saj se državno prvenstvo prvič po desetih letih ni začelo z relijem v okolici avstrijskega Volšperka. Nacionalna zveza za avtošport AŠ2005 jim je ponudila tudi organizacijo relija Saturnus, ki bi na mariborske ceste privabila nekaj mednarodne konkurence in solidno zastopani pokal Mitropa, a naposled so Mariborčani tako kot lani ostali brez podpore tujih posadk. »Za organizacijo relija, kot je Saturnus, smo imeli preprosto premalo časa pa tudi finančno in kadrovsko smo za tak projekt podhranjeni. Vsekakor si želimo, da bi naš reli v prihodnje spet štel tudi za državno prvenstvo katere izmed sosednjih držav. Še posebno si prizadevamo za sodelovanje z organizatorji avstrijskega relija v Lučanah, ki je od Maribora oddaljen le dvajset kilometrov,« je dejal Matjaž Korošak, nekdanji državni prvak v reliju med sovozniki, od leta 2003 pa tudi eden izmed neutrudnih organizatorjev relija iz Maribora.

Na reli se je prijavilo 27 slovenskih posadk, kar je celo več kot lani. Pogled na posamezne relije lanskega državnega prvenstva sicer razkriva, da se je v povprečju nanje prijavilo le 29 slovenskih posadk. Še največ se jih je zbralo v Novi Gorici in Idriji, kjer je močna baza lokalnih dirkačev, te pa v Mariboru nimajo. Edini voznik relija iz Maribora je trenutno Friderik Vajnhandl (renault clio R3).

Ultimat posadkam

Prav zaradi nizkega števila prijav, ki je bilo v začetku tedna še polovico manjše od zdajšnjega, so se za precej ostro potezo odločili pri AŠ2005. Njen direktor Dagmar Šuster je vse dirkače javno pozval, naj se prijavijo na reli, nagovoril pa je tudi tiste, ki si bolj želijo nastopov v tujini, predvsem za dirkanje precej cenejši Hrvaški. »Kdor ne bo vozil na reliju v Mariboru, ga ne bo niti konec meseca na reliju v Opatiji,« je zabičal Šuster. Omenjeni reli šteje za pokal Mitropa, kjer trenutno vodi slovenski voznik Tim Novak (škoda fabia R2). Novak se je letos odločil za mednarodni program, v Sloveniji bo vozil le na relijih v sklopu omenjenega pokala. Ker je uradni dokument AŠ2005 izdal opozorilo in napoved prepovedi precej »čez palec«, je primerno vprašanje, ali bo 20-letni dirkač, ki je letos tudi član akademije FIA, na Hrvaškem sploh lahko branil vodstvo. Kaj se bo zgodilo z lanskim podprvakom Rokom Turkom (peugeot 208 R2), ki letos vozi izbrane relije evropskega prvenstva? Se bo moral tudi on vrniti v Slovenijo? »Gre tudi za neko osnovno dirkaško kulturo in spoštovanje organizatorjev, njihovega dela in finančnega vložka. Treba pa se je zavedati, da je od 25 do 40 domačih posadk trenutna realna slika slovenskega relija,« še dodaja Šuster.

Čeprav na reli ni prijavljenih prav veliko posadk, so med njimi tako rekoč vse najboljše. Boj bo na delno makadamskih cestah bržkone zanimiv in nepredvidljiv, saj je v širšem krogu za zmago favoritov vsaj šest voznikov. Trije glavni so Aleks Humar (renault clio R3T), Darko Peljhan in Aljoša Novak (oba mitsubishi lancer EVO9). Slednji bo letos prvič celotno sezono odpeljal s štirikolesno gnanim avtomobilom. Na svojo priložnost bodo čakali tudi Jani Trček (mitsubishi lancer EVO9), Grega Premrl (citroen DS3 R3T) in že omenjeni domačin Vajnhandl.


Pestro na Koroškem mostu

Reli v Mariboru bodo v celoti izpeljali jutri, v soboto. Najprej bosta po trikrat na sporedu hitrostni preizkušnji Šumik in Ruše, popoldne pa dvakrat hitrostni preizkušnji na Koroškem mostu. Organizatorji med obema pripravljajo predstavitvene vožnje različnih avtomobilov in dirkalnikov, nad mestom pa se bo s svojimi vragolijami predstavil tudi akrobatski pilot Peter Podlunšek.

 

Deli s prijatelji