Dirkaški svet z negotovostjo in v strahu pričakuje vesti iz bolnišnice Mie v Jokaičiju, kamor so v nedeljo prepeljali ponesrečenga voznika formule 1 Julesa Bianchija. Petindvajsetletni Francoz je po operaciji zaradi številnih hudih poškodb glave še vedno v kritičnem stanju in leži na oddelku za intenzivno nego. Voznik moštva Marussia je zaradi stoječe vode na dirkališču v Suzuki deset krogov pred načrtovanim koncem dirke izgubil nadzor nad bolidom in končal pod avtodvigalom, ki je s piste odstranjeval dirkalnik Nemca Adriana Sutila (Sauber); ta je prav tako zletel s proge zaradi akvaplaninga. Julesovi pretreseni starši Philippe in Christine so včeraj iz domovine že prispeli na Japonsko, oče pa je še doma izjavil: »Jules je resno poškodovan. Prestal je operacijo glave in zdaj bomo morali počakati vsaj 24 ur, da bi izvedeli več o njegovem stanju.« V bolnišnici sta dežurala šef Marussie John Booth in glavni menedžer moštva Graeme Lowdon, novinarji so opazili tudi dirkača Pastorja Maldonada (Lotus) in Felippeja Masso (Williams), ki imata istega zastopnika kot Bianchi, Nicolasa Todta.
Medtem se je razvnela razprava o tem, koliko odgovornosti za nesrečo nosi vodstvo tekmovanja. Suzuko je v času velike nagrade Japonske zajel del tajfuna Phanfone, zaradi česar je bilo veliko dežja. Dirko so že začeli z dvema startoma za varnostnim avtomobilom, ker je bilo na stezi preveč vode. Pozneje se je zaradi slabega vremena in dokaj poznega začetka dirke (ob 15. uri po lokalnem času) precej poslabšala še vidljivost. Sutil je odletel s steze na istem mestu kot Bianchi, a jo je odnesel nepoškodovan. Malo zatem pa je moral od blizu spremljati grozno nesrečo. »Bilo je precej težko. Na koncu, ko je postalo temno, sploh nisi mogel videti mokrih lis, zato sem izgubil nadzor nad dirkalnikom, kar me je zelo presenetilo. Julesova nesreča je bila enaka kot moja, zanj je bila usodna stoječa voda, le da krog pozneje,« je pojasnil Sutil.
Nekaj voznikov je poudarilo, da nesrečo Bianchija, ki je član Ferrarijevega programa mladih voznikov in šele drugo leto dirka v F1, jemljejo kot splet nesrečnih naključij. Kritiki pa menijo, da bi moralo vodstvo tekmovanja že prej prekiniti dirko v nemogočih razmerah, tudi zaradi slabe vidljivosti. Hladnokrvni in odrezavi Finec Kimi Räikkönen (Ferrari) se je odzval v svojem slogu: »Če je bilo varno? Kdaj pa sploh je? Tega ne moreš reči. Včasih je vseeno. Na začetku dirke smo za varnostnim avtom vozili s hitrostjo 100 kilometrov na uro in tudi takrat bi lahko naleteli na stoječo vodo. Torej tudi če upočasniš, lahko naletiš na težave. Če je preveč vode, lahko zletiš s steze. Tako preprosto je to.« Toda eden od šefov Williamsa Rob Smedley je opozoril: »Rekel bi, da je v mojih 15 letih v formuli 1 to bila najtemnejša dirka.« Pomenljivo pa je tudi, kar je povedal Massa: »Najmanj pet krogov pred prihodom varnostnega avtomobila sem po radiu kričal, da je na stezi preveč vode, a so si vzeli preveč časa, kar je bilo nevarno. Tako smo na koncu videli nesreče.«
Že od leta 1994, ko sta v San Marinu umrla Ayrton Senna in Roland Ratzenberger, v formuli 1 nismo videli tako hude nesreče. Veliko sreče v nesreči je imel Massa leta 2009 na veliki nagradi Madžarske, ko mu je v glavo priletel odpadli del drugega dirkalnika. Zadel ga je blizu levega očesa, a na srečo njegov vid ni nastradal. K dirkanju se je vrnil oktobra istega leta.
De Cesaris umrl na rimski obvoznici Kot da nedelja še ni bila dovolj črna za družino formule 1, je le nekaj ur po nesreči Julesa Bianchija iz Italije prišla vest, da je v prometni nesreči umrl nekdanji dirkač F1, 56-letni Italijan Andrea de Cesaris, ki se je z motociklom ponesrečil na rimski obvoznici. De Cesaris je bil v osemdesetih in devetdesetih letih zelo znan in priljubljen dirkač, med drugim je vozil za ekipe Alfa Romeo, McLaren in Jordan. Skupno je zbral kar 208 nastopov na dirkah za veliko nagrado med letoma 1980 in 1994, a nikoli ni stopil na najvišjo stopničko. Na zmagovalni oder se je povzpel petkrat. |