Reli Saturnus je letos že 36. zapored pomenil enega najpomembnejših dogodkov v slovenskem športnem avtomobilzmu. Zgodba o prvovrstni dirki se je začela davnega oktobra 1978, v osemdesetih pa je Saturnus z vpisom v koledar evropskega prvenstva navduševal staro in mlado ter Slovencem prikazoval moderno avtomobilsko tehniko. Danes je dojemanje dirke v poplavi velikih športnih dogodkov drugačno kot nekoč, a bistvo Saturnusa vendarle ostaja. Še vedno je to sveti gral slovenskega relija, ki ga poznajo vsi in zato je zmaga na tem najtežjem slovenskem reliju še toliko bolj zaželena.
Zunanji videz je letos spet nekoliko pokvarila mednarodna avtomobilska organizacija. Ta je za relije v FIA evropskih sistemskih tekmovanjih za najboljše štirikolesno gnane dirkalnike zapovedala nove gume z enotnim profilom za suh ali moker asfalt. Tisti dirkači, ki jih niso imeli, niso smeli voziti v uradni konkurenci, temveč v ozadju. Medtem ko so vodilni v dežju stokali, da te nove gume dajejo sila malo profila, so v ozadju ostali favoriti vozili na precej bolj popeskani cesti.
Še dobro, da je Nemec Hermann Gassner na zadnji hitrostni preizkušnji storil napako in prebil gumo, sicer bi včeraj pred dvorano v Stožicah zmagovalni šampanjec odpirala dva dirkača. Tako pa je bil presrečen Aleks Humar, ki je lani Saturnus dobil v neposrednem dvoboju s Pavlom Valouškom, letos pa je zmago ubranil z veliko šibkejšim cliem. »Občutki so odlični, saj sem renaulta clio R3 sestavil v zadnjih urah pred dirko. Niti približno nisem pričakoval tako visoke uvrstitve. Ves reli sem odpeljal le z manjšimi napakami in težavami. Lani je bilo na poti do zmage še več neposredne primerjave z glavnim tekmecem, tokrat pa so imeli konkurenti tudi nekaj težav. A to ne zmanjšuje teže tej zmagi,« je slovenski uspeh komentiral odlični Humar.
Favorit takoj odpadel
Že prvi dan se je po napaki poslovil nosilec startne številke 1 in prvi favorit Hermann Gassner jr., nato pa je njegovo vlogo prevzel kar oče in z enakim mitsubishi lancerjem EVO10 iz ozadja napadal najhitrejše slovenske voznike in kazahtanskega gosta Aleksandra Saljuka s škodo fabia S2000. Voznik najboljšega dirkalnika na reliju je bil zrel za zmago, a potem ko je že na petkovi HP v Stožicah odpeljal krog preveč in v nadaljevanju prebil gumo, je bilo zanj končno drugo mesto skrajni domet ob prvem gostovanju v Sloveniji. Tretje mesto v skupni razvrstitvi je osvojil veteran Jani Trček z mitsubishi lancerjem.
Krog favoritov je bil pred začetkom tekmovanja sicer zelo širok, a razgibana trasa je hitro zahtevala svoj davek. Od 70 posadk, ki so zapeljale na enajst hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 193 kilometrov, jih je cilj v Stožicah videlo 41. Na ciljni rampi v Stožicah so imeli vsi dirkači široke nasmehe. Tako najhitrejši Humar, ki je po odsotnosti na prvem reliju uspešno začel braniti svoj naslov državnega prvaka, kot tudi vsi drugi vozniki, ki jim je z manjšimi ali večjimi zaostanki uspelo pripeljati skozi vse ovinke težkega Saturnusa. Na cilju je imel še posebno veliko razlogov za zadovoljstvo Aleš Zrinski. Ne le, da je z BMW M3 končal na robu prve deseterice, med dirko se mu je namreč rodil sin Martin.
V slovenskem državnem prvenstvu so prva tri mesta zasedli Humar, Trček in Asja Zupanc. V diviziji II je bil Humarju najbližje Alan Pajk (citroën C2-R2), v diviziji I pa je drugič zapored zmagal Andrej Velkavrh (VW polo). Druga v najbolj množičnem razredu je bila Klavdija Senica (fiat panda).