OČE IN SIN

Jan Katanec skakal, Srečko pa stiskal pesti

Objavljeno 25. februar 2013 14.15 | Posodobljeno 25. februar 2013 14.15 | Piše: Gregor Pavšič

V športni dvorani Stožice so košarkarje minuli vikend zamenjali avtomobili in motorji.

Najatraktivnejši so bili skoki motoristov (foto: Aleš Černivec, Delo).

LJUBLJANA – Dvoranske avto-moto prireditve so v tujini že desetletja uveljavljeno orodje za približevanje dirkaškega športa širši javnosti, v Sloveniji pa je bil to pionirski podvig organizatorjev Sama Čedeta in Draga Božiča. V treh dneh sta skupaj s sodelavci iz košarkarske dvorane v ljubljanskih Stožicah umaknila montažni parket in nato začela postavljati čisto pravo dirkaško areno. »Arena je bila pravi hibrid, saj smo hoteli na enem mestu predstaviti kar največ različnih disciplin avto-moto športa. Od avtomobilov do kartinga za najmlajše, motokrosa in supermota, kjer so dirkači poskrbeli tudi za atraktivne skoke,« je dejal Čede, ki je prvič ugriznil v kislo jabolko organizacije tako obsežne prireditve. Za njim so sicer že štirje saloni avto-moto športa, a letos je prireditvi ob razstavljenih konjičkih prvič dodal tudi dinamično dogajanje. Prijavljeni dirkači so se tako pomerili s pokalnimi fiati punto, nadobudni mladeniči so vozili gokarte, na zaviti in tudi dokaj drseči betonski podlagi pa so bili tudi najhitrejši vozniki motokrosa in supermota. Med vsemi je bil najhitrejši Uroš Nastran, ki je z dvema skokoma s sotekmovalci poskrbel za največje ovacije.

Prva dvoranska avto-moto prireditev pri nas

Vsaj v soboto je bil stožiški avto-moto šov tudi v znamenju nogometa, pa ne le zaradi bližnjega pokalnega ljubljansko-mariborskega derbija. Na motorju za supermoto se je namreč za visoka mesta boril Jan Katanec, sin slovenskega nogometnega selektorja. Srečko je povsem drugačno dogajanje v Stožicah, kjer so zvoke žoge zamenjali cviljenje gum, izpušni plini in glasni motorji, z zanimanjem spremljal s tribune in si pred odhodom na nogometni derbi ogledal še del razstavljenih dirkalnikov v preddverju dvorane. Tudi Zoran Poglajen, eden od slovenskih najuspešnejših voznikov v krožno-hitrostnih dirkah, je bil pred dirkaško kariero profesionalni nogometaš v prvi slovenski ligi.

Motorshow v Stožicah je napovedal domačo avtomobilistično sezono. Žal med razstavljenimi dirkalniki ni bilo škode fabie S2000 državnega prvaka Aleksa Humarja, saj naj bi se uvoznik te znamke iz relija povsem umaknil. Prve avtomobilske dirke se bodo v Sloveniji začele konec marca, sredi aprila pa se v Avstriji začne državno prvenstvo v reliju. Težak gospodarski položaj seveda ni v prid tako dragemu športu, kot je dirkanje z avtomobili in motorji, toda ker šport vodi strast do obvladovanja adrenalina, psihe in iskanja meja, navdušenje pri zanesenjakih še vedno prevlada.
 

Deli s prijatelji