RELI

Iz vode spet na cesto

Objavljeno 10. marec 2015 17.57 | Posodobljeno 10. marec 2015 17.57 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Sebastien Ogier

Sebastien Ogier je na reliju po Mehiki zmagal še tretjič v letošnjem SP.

Sebastien Ogier (Volkswagen).

Makadam je prevladujoča podlaga v svetovnem prvenstvu v reliju, zato je prvi reli sezone na makadamu vselej med pomembnejšimi. Odgovori na ključna vprašanja o razmerju moči med posameznimi vozniki in tudi dirkalniki, saj lahko le popoln dirkaški paket na makadamu računa na naslov svetovnega prvaka. Sodeč po predstavi minuli konec tedna lahko nanj spet računata le Sebastien Ogier in Volkswagen, saj je Francoz kljub dejstvu, da je moral večino relija voziti kot prvi in čistiti tehnično zahtevne makadamske ceste za svoje tekmece, dejansko vodil od začetka do konca relija in zmagal še tretjič letos. »To je ena mojih najljubših zmag. Pred relijem sem dvomil, da se sploh lahko uvrstim na zmagovalne stopničke. Toda s sovoznikom sva že od začetka pritiskala na vso moč in takrat tudi zelo dobro izbrala gume,« je zmago komentiral Ogier, ki je vozil zelo konstantno in izkoriščal napake tekmecev. S ceste je odneslo Krisa Meeka (Citroën), Thierryja Neuvilla (Hyundai) in Jarija-Mattija Latvalo (Volkswagen), tako da sta se z dobro minuto zaostanka za stopničke uvrstila še Mads Ostberg (Citroën) in Andreas Mikkselsen (Volkswagen). Oba dirkača je v cilju ločilo le šest sekund.

Mehiški reli slovi po skrajnostih. Organizatorji so pripravili kar 55 kilometrov dolgo hitrostno preizkušnjo, ki je bila najdaljša v celotni sezoni. Karavano relija so prav tako peljali do višine 2752 metrov, torej skoraj na višino našega Triglava. Tam so imeli dirkalniki zaradi manjšega obsega kisika veliko manj moči kot na običajnih nadmorskih višinah. Morda je bila tudi brutalnost mehiških makadamskih cest kriva, da se je že na tretji hitrostni preizkušnji zgodil nenavaden pripetljaj, ki je po odmevnosti celo presegel zanesljivo zmago Ogierja. Zaradi poškodovanega kolesa je tam namreč s ceste odneslo Otta Tanaka in Raiga Molderja. S ford fiesto WRC sta končala v manjšem jezeru, voda je takoj zalila avtomobil in ga pogoltnila v nekaj sekundah. Estonski posadki ga je uspelo rešiti iz objema šesttočkovnega varnostnega pasu in priključitve čelad na interni sistem za komuniciranje.

Fiesta je na dnu jezera nato čakala deset ur. Šele takrat so organizatorji odprli cesto, do kraja nesreče so prišli potapljači, vlečna služba in predstavniki Tanakove ekipe M-Sport. Avtomobil so odvlekli do servisa in na presenečenje vseh povedali, da želijo naslednji dan nadaljevati reli. Avtomobil, ki je bil potopljen deset ur, je čez tri ure dejansko vžgal. Mehaniki so zamenjali veliko sestavnih delov in ga s sesalnikom dobro osušili, Tanak pa jih je medtem bodril. Ko je dirkalnik odpeljal iz servisa, so si pri M-Sportu prislužili aplavz drugih ekip. V svetovnem prvenstvu ima Ogier po treh zmagah že 34 točk prednosti pred Mikkelsenom in Neuvillom, njegov glavni tekmec za naslov svetovnega prvaka Latvala pa po dveh ničlah zaostaja za že 62 točk.

 

Deli s prijatelji