RELI

Ima dirkalnik za dušo, zato z užitkom zmaguje

Objavljeno 15. september 2014 12.06 | Posodobljeno 15. september 2014 12.06 | Piše: Gregor Pavšič

Aleks Humar je po petih zmagah na petih domačih dirkah osvojil že četrti naslov državnega prvaka.

»Lani je bilo bolj napeto, saj sem se moral za naslov boriti do zadnjega relija. Letos bi si želel več tekmecev,« je v cilju novogoriškega relija, pete preizkušnje državnega prvenstva, povedal novi oziroma stari državni prvak Aleks Humar. Za 43-letnega Idrijčana – dobil je vseh pet letošnjih dirk – je to četrti naslov državnega prvaka v skupni razvrstitvi, od tega drugi z dirkalnikom s pogonom na sprednji par koles. V Novi Gorici je moral dejansko le pripeljati do cilja brez večje napake in izgube časa, saj mu je zadoščalo že sedmo mesto med Slovenci. »Vse ni bilo tako rutinsko. Zjutraj sem imel za mokro in zelo drsečo podlago, ki je dajala res malo oprijema, napačne gume. Nekajkrat sem bil že povsem na robu ceste. To ni bilo zabavno, toda v nadaljevanju relija je šlo bolje,« je dirko opisoval Humar, ki mu je še tretjič do naslova pomagal sovoznik Florjan Rus.

Štirikratni državni prvak je kariero začel leta 1995 v zastavi yugu, nase opozoril z nekaj posamičnimi rezultati, pravi preboj v vrh slovenskega avtomobilskega športa pa mu je uspel leta 1999 z zmago v prvi sezoni pokala Seicento. Nato je več let vozil in zmagoval v nižjih kategorijah, šele leta 2010 pa je s štirikolesno gnano subaru imprezo dobil dirkalnik za zmago v skupni razvrstitvi slovenskega relija. Humar je lani v svoji delavnici pripravil novega renault clia R3. To je dirkalnik z dvolitrskim motorjem, sekvenčnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi. »Tak dirkalnik si v Sloveniji še lahko privoščimo, hkrati pa daje veliko vozniškega užitka in je pravi dirkalnik za dušo. Vsak kilometer z njim mi je v veliko veselje,« je prešerno razpoložen nadaljeval Humar, ki bo lahko letošnje državno prvenstvo – do konca sta še relija v Idriji in Poreču – sklenil v bolj sproščenem duhu.

V Novi Gorici je moral slovenski prvak priznati premoč le izkušenemu italijanskemu vozniku Claudiu De Ceccu. Ta je lani na reliju zmagal z nekdanjim tovarniškim ford focusom WRC, letos je na Banjšice pripeljal najnovejši peugeot 208 T16. To je dirkalnik novega razreda R5, ima vrhunsko tehnologijo in štirikolesni pogon. Humarjev clio stane nekaj deset tisoč evrov, za De Ceccovega jeklenega konjička pa je treba odšteti četrt milijona evrov. Razlika na hitrostnih preizkušnjah je bila mnogo manjša, kot je pri nabavni ceni avtomobila. Po devetih preizkušnjah v skupni dolžini 77 kilometrov je Humar za De Ceccom zaostal minuto in 13,9 sekunde. Tretje mesto skupno in drugo med Slovenci je pripadlo Gregi Premrlu, ki je s prav tako dvokolesno gnanim, a s turbinskim polnilnikom podkrepljenim citroënom DS3 R3 vse hitrejši. V zaključku relija je za 5,4 sekunde ugnal izkušenega Janija Trčka s štirikolesno gnanim mitsubishi lancerjem EVO9. V prvi deseterici so bili med Slovenci še Jernej Fakin (MG ZR 105), zmagovalec divizije I, Tim Novak (škoda fabia R2), Domen Agnič (BMW M3) in Luka Kos (VW polo).

Deli s prijatelji