Danes si težko predstavljamo Ilirsko Bistrico, če v njej v prihodnje res ne bi bilo več ene najboljših evropskih gorskohitrostnih dirk. Dirkaško pravljico je začel pred 20 leti pisati domačin Miro Gardelin, ki je s svojo ekipo na dirko pripeljal največja imena evropskega gorskohitrostnega dirkanja. Spektakli so si sledili iz leta v leto, nato je Gardelin zaradi bolezni organizacijo prepustil drugim in dirka bi na hitro skoraj padla v brezno brez dna. Zadnja tri leta jo prireja kar nacionalna zveza AŠ2005, kjer je predvsem njen direktor Dagmar Šuster z udarniškim delom pripomogel, da je preživela najtežje obdobje in zdaj med domačini v Ilirski Bistrici išče še več podpore. Naklonjen ji je župan Emil Rojc, a to v prihodnje bržkone ne bo dovolj.
»Vselej se rad vračam v Ilirsko Bistrico, kjer vedno uživam v raznovrstni in tehnično zanimivi progi, hkrati pa tudi v dobri organizaciji in zelo prostornih boksih. Zagotovo gre za eno najboljših gorskih dirk v Evropi. Proga je tehnično zagotovo zahtevna, ponekod tudi zelo hitra in selektivna. Za vrhunski čas ne smeš do cilja storiti nobene napake,« je povedal evropski prvak in štirikratni zmagovalec dirke Simone Faggioli, ki je bil s športnim prototipom norma M20 FC tudi letos neulovljiv. Proti cilju petkilometrske proge v Šembijah je vozil s povprečno hitrostjo 147 kilometrov na uro.
Spali le tri ure
Oče dirke Gardelin je organizatorjem priskočil na pomoč že letos in v prihodnje ga bomo morda videli še pri izdatnejšem delu pri vnovični obuditvi zanimanja za ilirskobistriški spektakel. »Pred 20 leti smo šli v organizacijo dirke z veliko ljubezni do avtomobilskega športa in zanesenjaštva. Čas je prinesel velik razvoj dirke. Štejem si v dobro, da smo v Ilirsko Bistrico pripeljali največja imena evropskega gorskohitrostnega dirkanja, še preden je dirka sploh prišla v koledar evropskega prvenstva. Ko gledam nazaj, sem s storjenim delom zadovoljen. Zaradi bolezni žal nisem mogel več delati naprej. Zadovoljen sem in zato smo dali že eno roko, morda pa bomo dali v prihodnje tudi roko in pol, da bo dirka v Ilirski Bistrici. Pohvaliti moram Dagmarja Šusterja, da je v zadnjih letih dirko z zvezo obdržal med živimi. Žal je vmes že skoraj potonila. Upam, da bo obstala. Zagotovo bom pomagal po svojih močeh,« je povedal Gardelin.
Letošnji junaki iz dirkaških vrst so jasni. Faggioli je zanesljivo zmagal in zaradi nove konfiguracije proge postavil tudi njen rekord. Med Slovenci je bil po pričakovanju najhitrejši Patrik Zajelšnik (norma M207 V8) pred Marjanom Smrdeljem (lola F3000). V državnem prvenstvu je domače navijače navduševal Pivčan Milan Bubnič (lancia delta). Čeprav je zaradi okvare omejilnika vrtljajev motorja v noči na nedeljo z mehaniki spal le približno tri ure, je Bubnič ukrotil lancio in ugnal celo favoriziranega Avstrijca Felixa Pailerja. Obvladovanje dirkalnikov, kot je lancia s 30 let starimi koreninami, zagotovo ni mačji kašelj. V slovenskem državnem prvenstvu je bil drugi Gregor Brešer (subaru impreza), tretji Peter Marc (mitsubishi lancer EVO9), v diviziji I pa je spet zanesljivo zmagal aktualni prvak Andrej Prelc (suzuki swift).