Na domačem reliju svetovnega prvenstva v Nemčiji se je Volkswagnu pošteno zalomilo. V osrčju najpomembnejšega avtomobilskega trga v Evropi sta prva voznika ekipe Sebastien Ogier in Jari-Matti Latvala zapeljala s ceste in prvo zmago v elitni konkurenci omogočila tovarniški ekipi Hyundaia. Korejci Volkswagen lovijo tako na hitrostnih preizkušnjah v reliju kot tudi v avtomobilskem svetu. Minuli konec tedna, resda daleč od Evrope, napak ni bilo več. Volkswagen je s svojimi tremi vozniki, poleg Ogierja in Latvale je svoj delček uspeha prispeval še Andreas Mikkelsen, slavil popolno zmago v Avstraliji. Nemci so s tem ubranili naslov svetovnega prvaka med proizvajalci. Zagotovo bodo dobili tudi vozniškega, saj lahko prvak postane le eden izmed omenjene trojice. Najbolje kaže Ogierju, ki ima tri relije pred koncem sezone 50 točk prednosti pred Latvalo.
Razlike so bile v Avstraliji majhne, saj je prvi dan vodil celo Citroënov voznik Kris Meeke. Pozneje je dobil časovni pribitek ene minute, ker si je preveč očitno skrajšal pot skozi enega izmed odsekov v avstralski divjini in tako zdrsnil na končno četrto mesto. Tokrat so bili dirkači Hyundaia daleč od zmagovalnih stopničk, ni jih bilo niti v prvi peterici. To je sklenil M-Sportov zasebnik Mikko Hirvonen s ford fiesto WRC.
Bolj zanimivo je bilo v zakulisju. V zadnjem delu sezone so na vrhuncu dogovarjanja menedžerjev posameznih voznikov z vodji tovarniških ekip. Mnogi iščejo svojo priložnost, nekateri le boljše razmere. Med temi je očitno Ogier, ki naj bi kot svetovni prvak zahteval povišico pri Volkwagnu. Triletna pogodba se bo 30-letnemu dirkaču letos iztekla, neuradno naj bi za naslednje obdobje zahteval več kot 10 milijonov evrov. Neuradno naj bi Francoza snubili celo pri Hyundaiu, ki je kot močan avtomobilski koncern tudi finančno zmožen slediti Volkswagnu.
Ogier se je z vodjo ekipe Jostom Capitom na temo podaljšanja pogodbe sestal že med avgustovskim relijem v Nemčiji, a je takrat dokument ostal še brez Ogierjevega podpisa. »Nobenega razloga ni, da bi kaj menjali. Mi smo zadovoljni z njimi, oni z nami. Moj odnos z Ogierjem še nikoli ni bil bolj trden in mislim, da bomo drugo leto vozili v nespremenjeni zasedbi,« je povedal vodja ekipe Capito. Čeprav se je Volkswagen kot znamka znotraj lastnega koncerna znašel v manjših finančnih težavah, vendarle ne gre verjeti, da bi v Wolfsburgu iz rok izpustili najboljšega voznika relija, z izjemo Sebastiena Loeba, v zadnjem desetletju.
Čeprav je Volkswagen postal svetovni prvak in mora svoj vozniški naslov le še teoretično potrditi, je Ogier Avstralijo zapuščal nekoliko zagrenjen. FIA bo očitno za naslednje leto spremenila startni vrstni red na relijih, saj bo moral vodilni v skupnem seštevku kot prvi voziti ne le prvi, temveč tudi drugi dan relija. S tem bo imel na makadamskih dirkah še pogosteje slabše razmere od tekmecev, Ogier pa je bil že letos najglasnejši kritik obstoječega startnega sistema.
Najboljši voznik relija Sebastien Ogier pri Volkswagnu pričakuje višjo plačo. (foto: ap)