NEPOŠTENO?

Humar že postal prvak, Ogier bo še čakal

Objavljeno 03. oktober 2016 12.00 | Posodobljeno 03. oktober 2016 12.00 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier je na Korziki zmagal tretjič letos in za končno slavje potrebuje še pet točk. V Sloveniji je medtem že vse odločeno. Aleks Humar je levji del posla opravil v Poreču

Aleks Humar se ni pozabil zahvaliti mehanikom za pomoč pri poti do naslova. Foto: Gregor Pavšič

Aktualni svetovni prvak Sebastien Ogier (Volkswagen) je moral od februarja do avgusta čakati na svojo naslednjo zmago v letošnji sezoni svetovnega prvenstva v reliju. Mednarodna avtomobilska zveza FIA mu jo je pošteno zagodla s pravilom o startnem vrstnem redu, po katerem je moral na šestih zaporednih makadamskih relijih voziti večji del kot prvi in čistiti cesto tekmecem. Toda ob vrnitvi na asfalt je Francoz spet pokazal mojstrstvo in včeraj v Ajacciu na Korziki slavil sicer šele tretjič letos, a storil še en korak do tretjega zaporednega naslova svetovnega prvaka.

»Občutki so izjemni, to smo si ves konec tedna želeli. To je moja prva zmaga na Korziki, ki je tako legendarna dirka. Svetovno prvenstvo je že blizu mojim rokam,« je v cilju povedal Ogier, ki je na asfaltni klasiki ni imel prave konkurence. Zato mu ni bilo treba vseskozi voziti na vso moč, saj je v spremenljivih vremenskih razmerah in na najdaljših preizkušnjah tudi pazil na vzdržljivost tehnike in svoje gume. V cilju je imel 46 sekund prednosti pred Thierryjem Neuvillom (Hyundai) in minuto ter 10 sekund naskoka pred moštvenim kolegom Andreasom Mikkelsenom (Volkswagen). V prvi peterici sta bila še Jari-Matti Latvala (Volkswagen) in Craig Breen (Citroën). Ogier je torej na tudi na drugem asfaltnem reliju pokazal premoč in zdaj lahko le upa, da se ga bo FIA usmilila in bi omilila startna pravila za prihodnje leto. Na zadnjem zasedanju odgovorni za svetovni reli niso sprejeli sprememb, kar je pričakovano razjezilo svetovnega prvaka.

»Tega ne morem razumeti. Pravila niso poštena in so postavljena le zato, da upočasnujejo svetovnega prvaka,« se je jezil Francoz, ki je pred meseci obstanek v svetovnem reliju celo pogojeval s spremembo teh pravil. Čeprav smo zaradi njih letos dobili veliko več različnih zmagovalcev, tudi Ogierjevi tekmeci menijo, da so pravila nešportna in da bi jih FIA morala spremeniti že do naslednje sezone. Ta bo imela z novimi tehničnimi pravili in vrnitvijo Citroëna ter Toyote še veliko večjo odmevnost. Citroën, Hyundai in Toyota so nove dirkalnike predstavili prejšnji četrtek na avtomobilskem salonu v Parizu, in če sodimo po njihovem videzu ter predvsem tehnološkem potencialu, nas prihodnje leto resnično čakajo vrhunske dirke. Korziški reli je bil z desetimi hitrostnimi preizkušnjami v skupni dolžini 390 kilometrov in neštetimi ovinki resnično skrajen test za voznike in dirkalnike. Najdaljša preizkušnja je bila dolga 53 kilometrov, njihova povprečna dolžina pa je znašala kar 39 kilometrov. Francoski organizatorji so z zahtevnostjo spomnili na najbolj znamenite čase tega relija, ko so tu dirkali še avtomobili skupine B. Takrat so tragično umrli Attilo Bettega, Henri Toivonen in Sergio Cresto.

Od pekla do nebes

Medtem ko bo moral Ogier na zadnjih treh relijih svetovnega prvenstva v Španiji, Veliki Britaniji in Avstraliji še osvojiti pet točk ter potrditi tretji naslov svetovnega prvaka (več jih imajo le Sebastien Loeb, Tommi Makinen in Juha Kankkunen), je naslov državnega že osvojil Aleks Humar. V zadnjih šestih letih je to za Idrijčana že peti naslov. Izmuznil se mu je le lani, letos pa je s štirimi zmagami na dozdajšnjih šestih relijih potrdil prevlado v slovenskem reliju. Na Croatii v hrvaški Istri, ki je štel tudi za evropski pokal FIA, mu je v petek popoldne še zelo slabo kazalo. Pred začetkom je na testiranju razbil dirkalnik, njegov najbližji zasledovalec v državnem prvenstvu Rok Turk (peugeot 208 R2) pa je bil na hitrih, drsečih in zelo popeskanih cestah odlično razpoložen. Humar je z ekipo mislil že odpotovati domov, toda po natančnejšem pregledu dirkalnika so vendarle ugotovili, da je vredno poskusiti. Zavihali so rokave, pomagali so tudi mehaniki drugih moštev in Humarjev clio je bil tik pred prvo hitrostno preizkušnjo zasilno zakrpan. Kazal je znake dirkaškega boja, vseeno pa mu omogočal vožnjo med tremi najhitrejšimi vozniki v slovenskem državnem prvenstvu. »Uf, kakšna dirka od pekla do nebes. Zahvala gre predvsem ekipi mehanikov, ki je trdo delala in ji je z veliko iznajdljivosti in požrtvovalnosti uspelo popraviti avtomobil. Uspeh je zato ravno toliko moj kot njihov,« je povedal Humar. Ker je reli med Slovenci končal drugi, zmaga je šla tretjič v karieri v roke Turka, je lahko že v soboto zvečer v Poreču s šampanjcem proslavil državnega prvaka. Med sovozniki bo odločitev o naslovu prvaka padla konec meseca na zadnjem reliju sezone v Idriji, saj ima Turkova sovoznica Martina Nartnik še 4,5 točke naskoka pred Humarjevo desno roko Jako Cevcem.

Deli s prijatelji