RELI VELENJE

Hrvat je pridno treniral, Slovenci delovali naivni

Objavljeno 23. maj 2016 09.22 | Posodobljeno 23. maj 2016 09.24 | Piše: Gregor Pavšič

Darko Peljhan se je v cilju relija Velenje prav zadovoljno in rutinirano nasmihal, se šalil s prikupno sovoznico Tino Lazar in slavil še eno zmago v razvrstitvi državnega prvenstva.

Darko Peljhan si je odločilno prednost privozil prvi dan relija v Velenju. Foto: Gregor Pavšič

VELENJE – Darko Peljhan se je v cilju relija Velenje prav zadovoljno in rutinirano nasmihal, se šalil s prikupno sovoznico Tino Lazar in slavil še eno zmago v razvrstitvi državnega prvenstva. Peljhan se zdi kot vino, saj je tudi po 25 letih dirkaške kariere še dovolj motiviran za zmage, obenem pa zna izkušnje dobro izkoriščati v boju s popeskanimi slovenskimi ovinki. Peljhan je kariero kot sovoznik začel že leta 1990, v Velenju pa je konec leta 1991 kot voznik prvič stal na zmagovalnem odru. Tisti reli Velenje je bil tudi zadnji reli v takratni Jugoslaviji in na cilju tokratne dirke, torej 25 let pozneje, ni bilo veliko drugače. Peljhan je spet dvigal roke v zrak in napovedal, da bo z rutino in dobro pripravljenim Mitsubishijevim dirkalnikom letos trd oreh za tekmece.

»Pred startom nisem resno razmišljal o zmagi. Bolj sem bil osredotočen, da pripravimo enega naših dirkalnikov za Aljošo Novaka. Prvi dan relija sem odpeljal dobro in tudi izkoristil naliv, v soboto pa sem lahko le še nadziral prednost. Te sobotne hitrostne preizkušnje mi niso nikoli ustrezale, zato sem vedel, da se moram še bolj potruditi v petek,« je povedal Peljhan, ki je branjenje naslova državnega prvaka začel na najboljši možni način.

V skupni razvrstitvi je bil sicer Peljhan zgolj četrti. Če bi mu kdo od Slovencev še resneje dihal za vrat, bi bile stopničke še bolj dosegljive. Prvo mesto je bilo že od starta oddano hrvaškemu prvaku Juraju Šebalju (mitsubishi lancer EVO9), ki je za minuto in pol ugnal Madžara Krisztiana Hidega (mitsubishi lancer EVO9). Slovenski vozniki so se med relijem pridušali, da sta Hrvat in Madžar pred startom tekmovala tudi v tem, kolikokrat bosta za trening prepeljala hitrostne preizkušnje. Slovenski vozniki so jih prevozili le dvakrat, kar je veleval tudi pravilnik tekmovanja. Če sta Šebalj in Hideg resnično trenirala veliko več, so se že tam postavili temelji prve hrvaške zmage na slovenskih relijih po letu 1992.

V slovenskem državnem prvenstvu je Peljhana resneje ogrozil le omenjeni Novak, ki je vozil enega od njegovih dirkalnikov in je tudi dobil prvo hitrostno preizkušnjo. Po dveh je imel pred Peljhanom še dve desetinki prednosti, na tretji preizkušnji pa je naredil napako in z odlomljenim kolesom predčasno končal uvodni reli prvenstva.

V soboto se je z zaporednimi najhitrejšimi časi začel Peljhanu počasi približevati Aleks Humar (renault clio R3T). Idrijčan je vse do zadnjega čakal na nove dele za dirkalnik, ki ga je razbil lani septembra v Novi Gorici, in zato se je lahko šele na dirki začel spoznavati z avtomobilom. V drugem delu relija je Humar med Slovenci dobil štiri hitrostne preizkušnje, a zaostanek za Peljhanom je bil že prevelik.

»Letos sem na dveh relijih za evropsko prvenstvo vozil peugeota 208 R2 z atmosferskim motorjem, tokrat pa je bilo treba po osmih mesecih spet presedlati na avtomobil s turbinskim polnilnikom. Velikokrat sem brez potrebe prestavljal in iskal pravi ritem, zato sem s končnim rezultatom zadovoljen. Vedel sem, da bo na tem reliju s širokimi cestami težko držati ritem štirikolesno gnanih avtomobilov,« je razlagal Humar, predlanski državni prvak, ki letos kot glavni tekmec Peljhanu zagotovo še ni vrgel puške v koruzo. Humar bo junija dirkal tudi na reliju evropskega prvenstva v Belgiji, v nadaljevanju sezone pa bo morda ostal brez pomoči sovoznika Florjana Rusa. Prihodnji mesec namreč kot inženir odhaja na poskusno delo v britanski M-Sport, torej ekipo iz svetovnega prvenstva v reliju, ki že skoraj 20 let skrbi za Fordov dirkaški program v svetovnem prvenstvu. Že čez dva tedna se bo državno prvenstvo v reliju nadaljevalo z obujenim relijem v Ajdovščini, kjer bodo na drsečem asfaltu vozniki v dvokolesno gnanih dirkalnikih spet na resni preizkušnji.

 

Deli s prijatelji