Čeprav bodo na uvodni dirki svetovnega prvenstva v formuli 1 najboljši dirkači na svetu startali šele sredi marca, se v moštvih že temeljito pripravljajo na bližnja testiranja. Tako je tudi pri Ferrariju, ki je septembra v svoje vrste ponovno zvabil Finca Kimija Räikkönena. Ledeni mož je bil član scuderie že v letih od 2007 do 2009, prvo sezono je tudi osvojil naslov svetovnega prvaka. Ob vrnitvi v moštvo iz Maranella ga v prvi fazi čakajo številna testiranja zmogljivosti in obnašanja novega dirkalnika na simulatorju. Kimi nikoli ni bil privrženec tovrstnega preizkušanja, pri tem pa je deležen vsaj nežnega razumevanja predsednika Ferrarija Luce di Montezemola. »Kimi bo zelo zaposlen že od začetka januarja, saj bo moral delati v tem nenavadnem stroju, kakršen je simulator, ki ga tudi sam sploh ne maram. No, šalo na stran. Ogromno denarja smo investirali v to grozno, umetno mašino, namesto da bi nam dovolili testirati na stezi v Fioranu ali Mugellu,« se je pridušal di Montezemolo, ki je velik zagovornik vrnitve testiranj med sezono. Toda vodilni možje formule 1 vztrajajo pri strogih omejitvah v luči varčevalnih ukrepov in stavijo na virtualno tehnologijo. Letos bodo ekipam dovolili štiri dvodnevna testiranja po dirkah, ob tem pa še osem dni tako imenovanih promocijskih dogodkov na stezi. Dirkači potrebujejo več časa, saj bodo letos 2,4-litrske osemvaljne motorje zamenjali novi, manj žejni, 1,6-litrski šestvaljni agregati s turbopolnilniki. Kakorkoli že, Räikkönen ni navdušen nad simulatorji, saj je že pred letom dni jasno povedal: »Nisem kot drugi vozniki. V simulatorjih se nimam česa naučiti.«
Dva petelina v istem kurniku
Štiriintridesetletni Finec se je pred dvema sezonama vrnil v cirkus F1, potem ko je dve leti spoznaval svet relija in ameriške serije Nascar. Pridružil se je moštvu Lotusa, kjer je lansko sezono končal na petem mestu v razvrstitvi voznikov, čeprav ni tekmoval na zadnjih dveh dirkah. Novembra je namreč odšel na operacijo hrbta, tej odločitvi pa je pripomoglo tudi dejstvo, da ni dobil plače. Kasneje je priznal, da je Lotus zapustil izključno zaradi denarnih razlogov. Zdaj bodo oči ljubiteljev elitne oktanske karavane usmerjene v dvojec Räikkönen-Fernando Alonso, saj bodo mnogi pričakovali številna trenja in nesporazume v poudarjeni medsebojni tekmovalnosti. Di Montezemolo je že pred časom govoril o nevarnosti dveh petelinov v istem kurniku. »Dati skupaj Alonsa in Räikkönena bi lahko bilo nevarno. Toda v formuli 1 je vse potencialna nevarnost,« je diplomatsko pojasnil šef rdečih in dal jasno vedeti: »Mislim, da Fernando ve, da ne dirka zase, ampak za Ferrari. In tudi Räikkönen ve, da je v drugem delu svoje kariere in da bosta to dve zelo pomembni leti zanj, z izkušnjami in odgovornostjo vred.« Čeprav so možne številne iskrice med nekdanjima svetovnima prvakoma (dve leti mlajši Alonso je bil najboljši v letih 2005 in 2006 z Renaultom), velja spoznanje, da Alonso odslej ne bo več sam v boju s tekmeci, saj Räikkönen močno presega nekdanjega člana scuderie, Brazilca Felipeja Masso, ki je odšel k Williamsu. »Oba imata čast in odgovornost, da vozita za Ferrari. Vsak voznik se zaveda, da ne vozi zase, ampak za moštvo. Če želi drugače, lahko ustanovi svojo ekipo ali pa odide v drugo moštvo. Pri Ferrariju so pravila jasna,« je še odločno pribil Luca di Montezemolo. Ni kaj, pričakujemo lahko oster napad moštva s poskočnim konjičem na svetovnega prvaka Sebastiana Vettla v Red Bullu, ki mu je Alonso kot drugouvrščeni gledal v hrbet kar trikrat v zadnjih štirih sezonah. Prva od 19 dirk svetovnega prvenstva bo 16. marca v avstralskem Melbournu.