FORMULA 1

Gume še parajo živce

Objavljeno 25. maj 2013 13.00 | Posodobljeno 25. maj 2013 13.00 | Piše: M. U.

Mercedes na VN Monaka v formuli ena lovi še četrti zaporedni najboljši startni položaj.

Finskemu Nemcu Nicu Rosbergu ustreza mestna proga po montecarlskih ulicah. Danes bo namreč lovil svoj tretji zaporedni najboljši startni položaj na veliki nagradi Monaka v formuli ena, ta bo po vrsti že 71. Sedemindvajsetletnik je bil že prvega dne prostih treningov v kneževini dvakrat hitrejši od vse konkurence, Mercedesova tehnologija pa se je pokazala prava za zapleteno cestno preizkušnjo, saj se je izkazal tudi Britanec Lewis Hamilton, drugi na drugem prostem treningu v četrtek. Svetovni prvak iz leta 2008 si je pridirkal najboljši startni položaj na Kitajskem, v Bahrajnu in Španiji pa Nemec. Zanimivo, to so bile tudi zadnje tri velike nagrade v dozdajšnjem delu sezone. Da bo vse res monaško – Nico in Lewis sta s prebivališčema v Monte Carlu tudi skoraj soseda. »V dirkalniku se dobro počutim, vendar ne vemo, koliko goriva drugi nalijejo v rezervoarje. Zato je vprašanje, kje natančno smo. To dirkališče je namreč tako drugačno. Na tej dirki bosta eden ali dva postanka, zato bo obraba gum zelo pomembna,« je Rosberg, vozil je z zelo mehkimi Pirellijevimi pnevmatikami, navrgel o taktičnih prijemih drugih.

Druge težave pa ima italijanski izdelovalec gum Pirelli, dobavitelj pnevmatik za moštva formule ena. Stara triletna pogodba bo potekla konec leta, pogovori o novi, posebno dogovor z enajstimi moštvi, pa so zastali. Zato direktor motošportnega oddelka Paul Hembery pravi, da so po koncu sezone pripravljeni tudi zapustiti cirkus formule ena. »Smo sredi maja, prvega septembra pa naj bi moštvom razložili vse o gumah za novo sezono,« potrjuje, da jim zmanjkuje časa za pripravo novih pnevmatik. A seveda so v ozadju tudi kritike moštev, ki so še posebno izgubila živce na veliki nagradi Španije, ko je bilo, zaradi hitro obrabljajočih se gum, ustavljanje v boksih reden pojav, bilo jih je celo osemdeset. Trikratni zaporedni svetovni prvak Sebastian Vettel je bil eden najbolj ogorčenih in je dejal, da gume bolj vplivajo na potek dirk kot sama zmogljivost dirkalnikov. Pirelli je na kritike odgovoril, da bo za veliko nagrado Kanade prihodnji mesec v Montrealu opravil spremembe v zasnovi zadnjih gum.

Drastične spremembe

Pirelli naj bi se o novi pogodbi dogovoril s šefom F1 Berniejem Ecclestonom, a potrebuje potrditev od ekip in Mednarodne avtomobilistične zveze. Vse pa je toliko bolj kočjivo, ker bo v novi sezoni v veljavi nov pravilnik, spremembe pa bodo tudi pri konstrukciji dirkalnikov. Osemvaljne 2,4-litrske motorje bodo namreč zamenjali turbošestvaljni 1,6-litrski. »Ne gre le za to, da bi morda letošnjim gumam dodali trše sestavine. To so tako drastične spremembe, da bomo morali pnevmatiko verjetno izdelati povsem na novo,« še pojasnjuje Hembery. Mednarodna zveza pa se še ni oglasila glede tega, ali oziroma kdaj se lahko v ponudbo vključijo drugi izdelovalci pnevmatik.

Deli s prijatelji