DIRKA

Gorjanci proti dirkaški Evropi

Objavljeno 23. junij 2014 17.16 | Posodobljeno 23. junij 2014 17.16 | Piše: Gregor Pavšič

Gorskohitrostna dirka na Gorjance je privabila 117 voznikov, najboljši Slovenec Vladimir Stankovič.

Prototip radical SR8 LM, s katerim je dirkal Vladimir Stankovič. Foto: Gregor Pavšič

»Pred nekaj leti so se tujci nad Gorjanci še zmrdovali, danes pa nas dobesedno prosijo, ali lahko pridejo dirkat k nam,« se je pred letošnjo gorskohitrostno dirko nad Novim mestom pridušal Dagmar Šuster, direktor nacionalne zveze za avtošport AŠ2005. Njegova zveza ima še vedno elitno mesto v koledarju evropskega prvenstva te atraktivne avtomobilistične discipline. FIA je letos spremenila pravila in posamezna država lahko gosti le še eno dirko evropskega prvenstva. Italijani so se morali odpovedati dvema velikima klasikama v Rietiju in Trentu Bondoneju, Slovenci pa kljub organizacijskim in finančnim težavam v tej sredini še vedno vztrajamo.

Kako dolgo še in predvsem s katero dirko? Že lani smo pisali o tem, da dobro desetletje dolg spektakel v Ilirski Bistrici pri življenju zveza ohranja le še z veliko truda in udarniškega dela. Potem ko je od organizacije odstopil oče dirke Miro Gardelin, to nikoli ni bila več tista ilirskobistriška dirka, ki je proti Šembijam privabila elito takratne evropske gorskohitrostne scene, ki je resnici na ljubo v zadnjih letih tudi precej nazadovala. Zdaj so Gorjanci vroča slovenska gorskohitrostna dirka, ki ima velik evropski potencial. Po privlačnosti tekmovalne proge in osnovne infrastrukture morda celo presega dirko v Ilirski Bistrici, letos je privabila skoraj dvakrat več dirkačev kot v lani.


Zmaga Janiku

Češki dirkač Vaclav Janik je rutinirano dobil letošnjo gorskohitrostno dirko na Gorjancih. V drugi in tretji tekmovalni vožnji je svojo povprečno hitrost dvignil prek magične meje 150 kilometrov na uro. Po treh vožnjah je imel 3,7 sekunde prednosti pred rojakom Jirijem Svobodo in 6,6 sekunde pred Madžarom Lazslom Szaszem. Med Slovenci je bil Vladimir Stankovič peti (+15,5 sekunde). V razvrstitvi državnega prvenstva je po nesreči in odstopu Matevža Boha prvič zmagal Peter Marc (mitsubishi lancer EVO9), drugi je bil Davor Ivič (nissan 240 SX) in tretji Matej Grudnik (renault twingo R2). V diviziji I je slavil Andrej Prelc (suzuki swift).
 

Gorjanci tako uspešno ohranjajo svojo tradicijo iz začetka sedemdesetih let, ko so bili del takratnega jugoslovanskega prvenstva. Prvo dirko je podprl domači IMV, današnji Revoz, ki je bil z novo generacijo renault twinga prisoten tudi letos. Zanimive vzporednice gradi tudi lani ustanovljeno novomeško avtomobilsko društvo, ki postavlja temelje za domačo organizacijo in izvedbo. Soustanovitelj in predsednik društva je Samo Golobič, eden najbolj perspektivnih akterjev v slovenskem avtošportu, ki je bil letos tudi direktor dirke na Gorjance. Čeprav je bil letos nosilec še ljubljanski AŠD-SAI, bi lahko Novomeščani v prihodnje še bolj skrbeli za lastno prireditev. »Dirke v Ilirski Bistrici zagotovo ne damo. Na vprašanje, ali ne bomo obupali nad tamkajšnjo dirko ali pa nad njenim statusom evropskega prvenstva, pa za zdaj še nimam odgovora,« pojasnjuje Šuster. Slovenskega predstavnika za evropsko prvenstvo bo na naslov FIA predlagala prav AŠ2005, zato bo to vprašanje kmalu moralo dobiti odgovor. Morda mu bomo bližje po letošnji izvedbi ilirskobistriške dirke konec avgusta.

Na Gorjancih so letos pričakovano vrh skupne razvrstitve spet krojili trilitrske formule in športni prototipi. Zmaga v skupni razvrstivi za slovenske tekmovalce ni bila dosegljiva, čeprav se je na startu z najetim prototipom radical SR8 LM spet pojavil Vladimir Stankovič. »Prototip sem najel v Črni gori, tokrat sem ga vozil predvsem poskusno. Če bomo z njim zadovoljni, bi rad letos odpeljal manjši program v Sloveniji,« je povedal Stankovič, ki je bil v odsotnosti Milana Bubniča (lancia delta) in dejstvu, da aktualni državni prvak Aleš Prek ne vozi več atraktivnega porscheja 997 GT3, tudi največji magnet dolenjske publike.

Deli s prijatelji