To je bil tipični reli svetovnega prvenstva v Veliki Britaniji. Kupi blata, gosta megla, dež in občasni sončni žarki, ki so greli avtomobilske navdušence v gozdovih Walesa, so poskrbeli za navdušujoče slovo od letošnje sezone. Glavna akterja nepopustljive bitke za zmago na zadnjem preizkusu sta bila najhitrejša dirkača sezone, Sebastien Ogier in Jari-Matti Latvala. Voznika Volkswagna sta se že v petek borila za vsako razpoložljivo sekundo. Vsak izmed njiju je prvi dan dobil štiri hitrostne preizkušnje, razlika med njima je bila 6,6 sekunde. Odločitev o zmagovalcu je padla na prvi sobotni hitrostni preizkušnji, ko je Latvalo po napaki pri zaviranju odneslo v jarek. Izgubil je več kot tri minute. Ogier je nato le še križaril do nove zmage, Latvala pa se je z odlično vožnjo prebil na končno osmo mesto.
»Zmage sem si želel že ob prihodu v Wales. V petek sem začel sproščeno, želel sem si uživati, z Latvalo sva vozila na vso moč in si privozila lepo prednost. Potem ko je storil napako, se je moj način vožnje povsem spremenil. Do cilja sem vozil taktično in branil prednost, kar glede na zahrbtne razmere na teh cestah morda niti ni bilo slabo,« je po zmagi povedal Ogier. Podobno vesel kot dvakratni svetovni prvak je bil v cilju valižanskega relija tudi drugouvrščeni Mikko Hirvonen (Ford M-Sport). Za Fincem je bila letos sila povprečna sezona, ki mu jo je uspelo končati z dvema uvrstitvama na stopničke. Hirvonen je pred začetkom naznanil svoj odhod z najvišje ravni tega športa. Za njim je sijajna kariera, 163 odpeljanih relijev, 15 zmag in 69 uvrstitev na zmagovalne stopničke, zato solze sreče v cilju pri Fincu niso bile nič presenetljivega.
Reli v Walesu ni v letošnjem svetovnem prvenstvu odločal o ničemer pomembnejšem, zato je bilo v konkurenci več govora o prihodnji sezoni. Ogier in Latvala sta na blatnih cestah na najboljši možen način pokazala, kako zanimiv in izenačen dvoboj za naslov svetovnega prvaka nas lahko čaka prihodnje leto. Ogier se z dvema naslovoma zagotovo ne bo zadovoljil, na drugi strani Latvala postaja tudi psihološko trdnejši in odločen kot še nikoli, da svoj večno opevani talent prezrcali tudi v prvi naslov svetovnega prvaka.
Izboljšati vrhunsko
Volkswagen je v zadnjih dveh sezonah dobil 22 od skupno 26 relijev, letos so zmago konkurenci predali le v Nemčiji. Premoč ekipe iz nemškega Wolfsburga je izjemna, poleg Ogierja in Latvale imajo Nemci v svoji ekipi tudi vse boljšega Andreasa Mikkelsena. Norvežan je letos že nekajkrat dokazal, da bo s še več izkušnjami lahko prihodnje leto nevaren tudi prvima voznikoma ekipe. Pri Volkswagnu so sicer že začeli razvijati še boljšega pola WRC za prihodnjo sezono, ki bo v primerjavi z letošnjim dirkalnikom spremenjen za približno 20 odstotkov. »Ko smo začeli dirkati z zdajšnjim avtomobilom, ni bilo pritiska. Imeli smo triletni načrt, da postanemo prvaki. Zdaj moramo izboljšati že tako vrhunski dirkalnik, kar zagotovo ne bo lahko,« pravi Volkswagnov prvi inženir François-Xavier Demaison, ki je nov dirkalnik z moštvom uporabil že na testiranjih pred relijem v Walesu. Velike apetite imajo še naprej pri Hyundaiu, kjer so z zdajšnjim projektom zaključili krstno sezono v svetovnem reliju, prihodnje leto pa bodo razvili dirkalnik na osnovi nove generacije avtomobila hyundai i20. Glavna dirkača ekipe ostajata Thierry Neuville in Dani Sordo.
Pri Citroënu je od dirke v Walesu več pričakoval Kris Meeke, ki si je želel na domačih cestah posloviti od zanj zelo pozitivne sezone. Toda naredil je več napak, zato višje od končnega šestega mesta ni mogel. Francoska ekipa uradno še ni potrdila vozniške zasedbe za prihodnje leto, v kateri Meeke neuradno zagotovo naj ne bi smel manjkati. Manj jasna je prihodnost Madsa Østberga, ki je s tretjim mestom v Walesu dosegel enega boljših rezultatov letošnje sezone.
Ko se bo konec januarja 2015 v Monte Carlu začela nova sezona, na štartu ne bodo manjkale niti ford fieste WRC ekipe M-Sport. Po slovesu Hirvonena bo mesto prvega dirkača nasledil letos odlični Elfyn Evans, ki je uspešno končal svojo prvo sezono v dirkalniku WRC, prvi kandidat za drugi sedež pa je mladi Estonec Ott Tänak.