KOT STRELA

FOTO: Slovenca zmagala na prestižni dirki v Monte Carlu

Objavljeno 26. marec 2014 13.05 | Posodobljeno 26. marec 2014 13.06 | Piše: E. N.

Slovenca sta z elektrificirano toyoto prius plug-in na dirki v Monte Carlu prehitela kolege. Ne v hitrosti, ampak v učinkoviti vožnji. Tekmovala sta namreč v reliju vozil na alternativni pogon.

Anže (levo) in Primož Lemež s svojo elektrificirano toyoto.

Domov se Anže in Primož Lemež sicer nista vrnila z zlato lovoriko v skupnem seštevku, sta pa zmagala v kategoriji novinarskih ekip.

Reli vozil na alternativni pogon v Monte Carlu, že 15. po vrsti in najuglednejši na svetu, ni bil običajno hitrostno tekmovanje, primerljivo s klasičnimi reliji. V ospredju so bili preizkusi v časovni natančnosti, porabi in spretnostni vožnji.

Podobno tekmovanje bo tudi v Sloveniji, reli Eco Rally Slovenia bo med 13. in 15. junijem, prireditelji pa bodo omogočili izposojo vozil.

Dve posadki iz Slovenije

V Monaku in okolici je nastopilo več kot 80 posadk v vozilih na plin, biodizel, elektriko, vodik in druge alternativne pogone ali njihove kombinacije. Iz Slovenije sta nas zastopali dve posadki: Primož in Anže Lemež v kategoriji hibridnih električnih vozil, Gregor Zdovc pa je s srbskim sovoznikom Nenadom Stojanovićem volan sukal v kategoriji vozil na druge alternativne energije.

»Letošnji reli je služil nabiranju izkušenj za sodelovanje na prihodnjih relijih in za organizacijo junijskega relija te vrste v Sloveniji. Pri nas se bomo vsekakor poskušali izogniti organizacijskim presenečenjem, ki smo jim bili priča letos v Monte Carlu. Nepričakovano smo reli vozili brez sicer običajne navigacije in le po nepopolnem 'road booku', kar je pomenilo znatno prednost za domače tekmovalce,« je povedal Zdovc. 

Organizatorji nalašč favorizirali domačine

Lepih besed za organizatorje ni našla niti posadka družine Lemež, ki si je nabrala kar nekaj kazenskih točk zaradi težav pri navigaciji. Kako tudi ne, ko pa šefi relija niso poskrbeli niti za podrobno predstavitev trase tekmovanja, ampak so tekmovalcem razdelili le neke posplošene in nenatančne načrte poti. Domači tekmovalci, ki so imeli traso v malem prstu, so zato lažje zmagovali.

Anže je bil nad slabo pripravo relija tako razočaran, da je napovedal, da na ta reli v Monako ne gre več. Njegov oče Primož je pojasnil: »Žal z Anžetom nisva dosegla želenega rezultata v generalni razvrstitvi, sva pa dobila pokal kot najboljša novinarska posadka na reliju. Za res vrhunsko uvrstitev bi potrebovala veliko več treninga na sami progi ter peklensko drago opremo. Upam, da se mi bo Anže pridružil tudi prihodnje leto.« 

image
Andrejeva dacia ima namesto izpuha rožico ... Foto: AMS

Slovenec v zadrego spravil velike in bogate Američane

Kako gnila je lahko politika tovrstnih tekmovanj, dokazuje izkušnja našega voznika Andreja Pečjaka. Ta je lani s svojo doma na elektriko predelano dacio na reliju v Monte Carlu pometel z vso konkurenco. Šokiral je Američane, ki so reli hoteli izkoristiti za promocijo svojega električnega supervozila tesla. Potem pa jih je v kozji rog z 10-krat cenejšim (!) vozilom ugnal Andrej iz države, za katero prej še slišali niso. 

Toda Američani niso dolgo počivali. Na debelo podmazani s sponzorskimi zelenci so 'urgirali' pri organizatorju tekmovanja, da je letos sprejel drugačna pravila in prepovedal udeležbo vozilom, predelanim na elektriko. In tako je Andrej letos moral ostati doma.

Deli s prijatelji