EP V RELIJU

Evropa za dirkaške mulce

Objavljeno 13. april 2016 17.44 | Posodobljeno 13. april 2016 17.45 | Piše: Gregor Pavšič

Na EP v reliju z ekipo Oktan Šport in Aleksom Humarjem spet slovenska zastava.

Aleks Humar bo letos nastopil na večini relijev za evropsko prvenstvo. Foto: Josef Petru

Dirkaški šport spada med najdražje, in ker je posebno v reliju, kot najbolj kompleksni disciplini avtomobilskega športa, nepogrešljivo povezan s prevoženimi kilometri oziroma izkušnjami, je preboj na mednarodno raven sila zahteven. Razlika med državnim in evropskim prvenstvom, na katerem letos spet plapola slovenska zastava, je velika, in le redkim posameznikom uspe sestaviti moštvo z ustrezno finančno in tehnično podporo. Med Slovenci se je kot prvi v evropski konkurenci resneje preizkušal Brane Küzmič, ki se je kot tovarniški voznik Renaulta za vzhodno Evropo sredi osemdesetih let dvakrat uvrstil na rob deseterice v skupni razvrstitvi.

Evropsko prvenstvo je v zadnjem desetletju kot druga najvišja svetovna raven doživelo več kakovostnih nihanj, a danes spet doživlja svetlo obdobje. Postalo je namreč magnet mladih talentiranih voznikov, ki vozijo dvokolesno gnane avtomobile in se borijo za nadaljevanje dirkaške kariere na razred višji ravni. Opel je za razvrstitev mladih voznikov organiziral celo svojo tovarniško moštvo, ki je pripravilo malega adama R2. Taki dirkalniki so priljubljeni in objektivno dosegljivi tudi v Sloveniji, a pri preboju na mednarodno raven je od nakupne vrednosti težje finančno breme dolgoročnega projekta. Le kdor na primer relije v evropskem prvenstvu vozi konstantno in po možnosti vsaj leto ali dve, ima realno lahko dovolj kilometrov za uveljavitev v omenjeni močni in številni konkurenci.

Minuli konec tedna je na Irskem potekal drugi reli letošnjega evropskega prvenstva, kjer je spet sodelovala tudi mariborska ekipa Oktan Šport. Enega njihovih peugeotov 208 R2 je letos v roke dobil nekdanji slovenski državni prvak Aleks Humar, sicer eden najuspešnejših slovenskih voznikov relija v zadnjih letih. Na uvodnem reliju na Kanarskih otokih je Humar zasedel četrto mesto, na Irskem pa jima s sovoznikom Florjanom Rusom ni uspelo niti zares startati. Nesrečo je doživel že na kvalifikacijski hitrostni preizkušnji. Čeprav je mehanikom dirkalnik uspelo sestaviti, starta po zapletih vseeno ni bilo.

Medtem ko ima Humar za seboj že dva relija evropskega prvenstva, se bo državno prvenstvo začelo šele prihodnji mesec. Po odpovedi aprilskega relija v Mariboru bo prva preizkušnja šele tako imenovani Saturnus v Velenju, kjer so domači organizatorji svojo dirko že lani združili z imenom Saturnus. V koledarju je sicer šest dirk, od tega so za zdaj štiri napovedane v Sloveniji. Kdo bodo favoriti domače sezone, je za zdaj še težko napovedovati. Aktualni prvak Darko Peljhan se bo z mitsubishi lancerjem EVO9 tudi letos podajal na makadamske relije v Italijo. Na slovenskih bomo šestkratnega državnega prvaka zagotovo še videli, a branjenja krone še ni napovedal. Humarja v domači delavnici čaka še njegov renault clio R3T, Aljoša Novak bo najemal enega Peljhanovih mitsubishijev, v boj za vrh pa spadata tudi Boštjan Logar s subaru imprezo in Grega Premrl s citroënom DS3 R3T. Poleg Oktan Športa in Humarja, ki sta napovedala nastope na večini relijev evropskega prvenstva, si je letos zanimiv mednarodni program zamislil tudi obetavni Tim Novak. Lanski udeleženec FIA-akademije ima za seboj že prvi nastop v nemškem pokalu Opel Adam, kjer je osvojil drugo mesto. Nemški pokal bo za Novaka glavni cilj sezone, v koledarju pokala pa je tudi reli svetovnega prvenstva v Nemčiji. 

Deli s prijatelji