TESTI

Ducati žanje začudenje

Objavljeno 16. marec 2017 13.05 | Posodobljeno 16. marec 2017 13.06 | Piše: Damir Gorjanc

Najboljši motociklisti imajo za sabo še zadnja testiranja pred novo sezono.

Andrea Dovizioso je v Katarju na svojem ducatiju preizkusil tudi ekstravagantno masko. Foto: ducati.com

Motociklisti razreda motoGP so v Katarju končali testiranja pred novo sezono, ki se v Losailu pod žarometi začne naslednji konec tedna. Najboljši napovednik pred uvodno dirko je spisal Maverick Viñales (Yamaha), ki je odločen, da bo dirkaško srenjo v letu 2017 pustil v dimu svojega izpuha. Na testiranjih v malezijskem Sepangu, avstralskem Phillip Islandu in nazadnje tudi v katarskem Losailu je vedno prepričljivo kraljeval na vrhu časovnih razpredelnic in tekmecem ni samo vrgel rokavice, temveč jih je z njo pošteno oklofutal. Zadnji dan testiranj se je mlademu Špancu najbolj približal Andrea Dovizioso (Ducati) pa tudi Jorge Lorenzo na drugem ducatiju se je s četrtim mestom prebudil iz zimskega spanca. Že nekaj časa je znano, da moštvu iz Bologne leži dirkališče sredi puščave, za dodatno hitrost in oprijem na stezi pa so poskrbeli s precej nekonvencionalnim sprednjim delom motocikla, ki spominja na veliko morsko kladvenico.

Najbolj je prepoved uporabe krilc v novi sezoni zadela ravno moštvo iz okrožja Panigale, saj za njihova krilca pomanjševalnic ne bi smeli uporabljati in zaradi te prepovedi so na motociklu izgubljali stik s podlago, ki se je še posebno kazal pri pospeševanju iz ovinkov. Ob prvem Dovijevem odhodu na stezo z novo aerodinamično pridobitvijo so nekateri ostali odprtih ust, drugi pa so se nič kaj prikrito posmehovali, a Luigi Dall'Igna je bil z netipičnim nosom zadovoljen: »Gledano v celoti smo zadovoljni. Vem, da je rešitev nenavadna, vendar smo z njo pridobili tisti oprijem, ki smo ga imeli lansko sezono. Prihodnji teden bomo vse podatke zbrali na računalniku in videli, na katerih dirkališčih bi se paket lahko obnesel, verjetno pa krilc v takšni obliki ne bomo uporabili na vseh dirkališčih.« Mnogi analitiki so si zdaj enotni, zakaj so pri Ducatiju pod zadnji sedež namestili t. i. posodo za solato (črno škatlo), ki je burila duhove od začetka testiranj v Maleziji. Zaradi specifične oblike prednje maske, ki ne ponuja več prostora za elektroniko, so po vsej verjetnosti to prestavili na zadek, z novo masko oziroma krilci pa povzročili, da smo priča novemu oblikovalskemu in aerodinamečnemu trendu. Pregovor pravi, kdor se zadnji smeje, se najslajše smeje.

Pri Yamahi so se držali preverjenih rešitev s prejšnjih testiranj, ki jim zagotavljajo boljši oprijem, krilca pa so skrita v nekakšen dvojni oklep, ki je Viñalesu pomagal na vrh. Valentino Rossi (Yamaha) se v lovu na tako želeni deseti naslov prvaka še vedno lovi in kaže toplo-hladne predstave, s štirimi desetinkami sekunde počasnejšim časom kot Top Gun Maverick pa je puščavski test zaključil na šestem mestu. Podobno kot pri Yamahi so s krilci bolj konservativni tudi pri Suzukiju, a so več kot sekundo zadaj, Andrea Iannone na 13. in Alex Rins na 15. mestu. Križemrok niso stali pri Hondi, kjer je Dani Pedrosa pripeljal na končno drugo mesto, svetovni prvak Marc Marquez (Honda) pa je pri enem izmed svojih odhodov na stezo padel in staknil lažjo poškodbo in testiranja končal na 11. mestu. Pri Hondi so bili še bolje pripravljeni in so s seboj v Katar pripeljali nekaj različnih izpeljank sprednjih krilc. Prednje maske so menjavali kot otroci sličice, kaj pa se bo obneslo v prihodnosti, bodo pokazali na prvi dirki. Čeprav je Ducati ubral novo oblikovalsko smer, ki so jo nekateri poimenovali napad morskega psa, pa je nenavadno zasnovo prednje maske odobrila komisija Dorna, natančneje njihov tehnični direktor Danny Aldridge. »Seveda velika krila, ki štrlijo stran od motocikla, niso dovoljena, saj gre na prvem mestu za varnost. Tudi pri pregledu Ducatijevega motocikla je vse v mejah dovoljenega, ko so vse površine gladke. Moštva bodo krilca in njihov naklon po mili volji spreminjala v dimenzijah, ki jih bodo prijavila pred prvo dirko. Sama oblika oklepa in krilca pa bo lahko spremenjena le enkrat med sezono,« je revolucionarno Ducatijevo zasnovo komentiral direktor dirk Mike Webb. Počakajmo, da se 26. marca v Katarju prižgejo reflektorji in ugasnejo rdeče luči.

 

Deli s prijatelji