RELI ZA DP

Drseli so med pohorske smreke

Objavljeno 20. april 2015 22.18 | Posodobljeno 20. april 2015 22.18 | Piše: Gregor Pavšič

Na uvodnem reliju za DP v Mariboru je sijalo sonce, padal dež, nekaj časa je tudi snežilo.

V središču pozornosti je bil Peljhanov mitsubishi lancer. Foto: Gregor Pavšič

Maribor je s športnega vidika predvsem nogometno mesto, ki pa ima bogato tradicijo tudi v športnem avtomobilizmu. Prav mariborska brata Stojnšek sta kot prva slovenske barve že leta 1936 zastopala na znamenitem reliju Monte Carlo. Iz Maribora je prišel tudi poznejši šampion slovenskega relija Aleš Pušnik, Štajerci so orali ledino tudi pri progah za avtokros, zgradili so prvi kartodrom v takratni Jugoslaviji, mariborsko letališče pa je na slovenskih tleh prvo gostilo dirko državnega cestnohitrostnega prvenstva takratne skupne države.

Zdaj Maribor rednih dirkačev nima več veliko. Domačin Robert Pravdič je sicer kupil tovarniškega seat leona s svetovnega prvenstva WTCC, tudi nekdanji prvak Friderik Vajnhandl spet sedi v dirkalnem vozilu, vseeno pa so to za zdaj še bledi spomini na zmagovita leta mariborskega voznika Tomaža Kaučiča. Ta ni le zmagoval na relijih, temveč je skupaj z Matjažem Korošakom (da, tudi on je bil državni prvak med sovozniki) že pred dvanajstimi leti zasnoval mariborski samostojni reli.

Čeprav je tudi ta dirka že preživela svoja zlata leta, ko je gostila avstrijsko konkurenco in ponujala dva dneva zelo razgibanega dirkanja po širši okolici Maribora, reli živi naprej. Letos so ga sicer v večjem delu gostile bližnje Ruše, organizatorji pa so dirkače poslali na zavite in večinoma makadamske ceste proti Pohorju.

Zahtevnejši reli za uvod v novo sezono bi si slovenski avtomobilisti težko zamislili. Ne le da je bila podlaga ves čas kombinirana med asfaltom in makadamom, da se je stalno spreminjal oprijem, za nameček je bilo nekaj ovinkov dobrih tisoč metrov nad morjem tudi zasneženih. V takih razmerah so imeli prednost izkušeni dirkači, zato ne preseneča zmaga Darka Peljhana pred Janijem Trčkom (oba mitsubishi lancer). Peljhan in Trček v reliju nastopata že 25 oziroma 30 let. »Bil je zelo težak reli. Po makadamu smo vozili z gumami, ki so bolj primerne za asfalt, enako velja za nastavitve podvozja. Paziti je bilo treba pri zaviranjih, prav tako nismo smeli preveč drseti. Te gume nimajo dodatnega močnega roba, zato bi jih lahko hitro prebili. Sam sem ujel dober ritem, zato sem na celem reliju storil le eno manjšo napako,« je povedal Peljhan, ki je z 28. zmago za slovensko državno prvenstvo postavil nov mejnik v svoji dolgi karieri.

Humar in Novak odstopila

Uvodni reli državnega prvenstva je pokazal tudi na letošnji boj dveh generacij voznikov. Med izkušenejše poleg Peljhana in Trčka spada tudi aktualni prvak Aleks Humar (tokrat je zdrsnil s ceste in odstopil), protiutež pa je predvsem motivirani Aljoša Novak (mitsubishi lancer EVO9). Triindvajsetletni voznik je odlično začel reli, na prvi hitrostni preizkušnji za deset sekund ugnal tudi Peljhana, a nato na drugi preizkušnji zletel s ceste in razbil dirkalnik. »Na cesti je bilo nekaj blata, kjer je avto zadrsel. Ko sem ga ujel, je zmanjkalo prostora za naslednji ovinek. Na srečo s sovoznikom nisva bila poškodovana, avtomobil pa se bo že popravil. Vesel sem zaradi ritma na prvi hitrostni preizkušnji, kjer sem dokazal, da se lahko peljem v samem vrhu. Verjamem, da bo šlo na naslednjem reliju tako hitro vse do cilja,« je razlagal rahlo pretreseni Novak, ki je doživel najhujše prevračanje v karieri.

Novak in njegov sovoznik Matej Čar nista bila edina, ki sta dirko končala med pohorskimi drevesi. Na istem kraju je njunega mitsubishija preskočil tudi mladi Tilen Holinsky (fiat seicento), le nekaj metrov prej pa je s ceste odneslo še enega izmed favoritov Grego Premrla (citroën DS3 R3). Če dodamo še omenjeno Humarjevo nesrečo, v kateri pa se vsaj ni poškodoval dirkalnik, o zahtevnosti relija ni treba izgubljati besed. Zato je še toliko več vredno kar tretje mesto mladega Jana Mraka (MG ZR 105), zmagovalca divizije I. Idrijčan je sicer navduševal že lani, ko je tudi razbijal svoj dirkalnik. Tokrat je v visokem ritmu kljub manjšim tehničnim težavam zdržal vse do cilja, kar zanesljivo zmagal v svojem razredu in se prvič v karieri zavihtel na zmagovalne stopničke skupne razvrstitve. Podobno kot Mrak je odlično dirkal tudi Gašper Verbič (škoda fabia), ki je za Vajnhandlom v cilju osvojil skupno peto mesto.

 

Deli s prijatelji