RELI

Drseli s ceste kot za šalo

Objavljeno 11. februar 2014 09.59 | Posodobljeno 11. februar 2014 10.00 | Piše: Gregor Pavšič

Na reliju za SP po Švedski smo spremljali dirkaške igre moštva Volkswagen.

Finec Jari-Matti Latvala je bil z volkswagnom pogosto v zraku. Foto: Reuters

Švedski reli letos ni ponudil povsem romantične kulise, saj so bile ceste zaradi precej visokih temperatur in manjše količine snega precej blatne in ponekod že skoraj povsem makadamske. To je močno vplivalo na gume dirkalnikov, v katerih je bilo na startu 384 žebljičkov iz volframa, ki pa so na grobi podlagi hitro izpadali. Druga preizkušnja sezone je bila povsem v Volkswagnovih barvah, ki je v boj za zmago poslal kar tri svoje dirkalne pole WRC. Toda presenetljivo hitro je moral na zmago pozabiti lanski zmagovalec in svetovni prvak Sebastien Ogier, ki je na tretji HP naredil napako in zdrsnil v sneg. Nadaljeval je lahko šele po štirih minutah in do konca ni mogel višje od šestega mesta.

»Izgubil sem koncentracijo in brez potrebe še toliko časa. Res sem bil jezen nase, toda tudi take napake so del relija,« je ugotavljal Ogier. Podobno kot njegov rojak Sebastien Loeb očitno tudi Ogier ne bo serijsko zmagoval na specifičnem zimskem skandinavskem reliju. Francoz je sicer dobil deset od skupno 23 odpeljanih hitrostnih preizkušenj. Ob njegovi odsotnosti v samem vrhu je v soboto popoldne tretjo zmago na tej dirki slavil njegov moštveni kolega Jari-Matti Latvala, ki pa se je moral za to pošteno potruditi. Kar dolgo se je namreč otepal napadov mladega Norvežana Andreasa Mikkelsena, ključno prednost pa si je privozil šele zadnji dan. »Občutki so fantastični, saj že dolgo nisem stal na najvišji stopnički. Med relijem je bilo treba zaradi malo snega paziti na gume, zaradi spremenljivih razmer in napadov Mikkelsena pa voziti zelo zbrano. Švedska je eden mojih najljubših relijev, saj sem prav tu leta 2008 dosegel prvo zmago za SP,« je v cilju zadnje HP dejal Latvala.

Mikkelsen je pred zadnjim dnem za Latvalo zaostajal le 3,5 sekunde, a nato po vrtenju na osemnajsti HP dokončno izgubil možnosti za zmago. Latvala se je kar osemnajstkrat uvrstil med prvo trojico, Mikkelsen pa trinajstkrat. Latvala je obenem med relijem dobil svojo 300. hitrostno preizkušnjo v karieri. Oba sta bila najboljša dirkača tokratnega dirke. Na Švedskem se je celo zdelo, da spremljamo prave Volkswagnove dirkaške olimpijske igre in da so konkurenčni za zmago le njihovi dirkalniki. Tretjeuvrščeni Mads Ostberg je s citroënom zaostal že skoraj minuto, a mu je zadnji dan vseeno uspelo dobiti dve preizkušnji. Norvežan je bil osamljen na tretjem mestu, saj je bil prepočasen za Mikkelsena in obenem zanesljivo hitrejši od prvega Fordovih voznikov Mikka Hirvonena in Otta Tanaka. Ta se je po več kot enem letu vrnil v dirkalnik in presenetil s številnimi odličnimi časi, njegov zaostanek za Hirvonenom je bil le dobre pol minute.

Švedski reli je terjal velik davek, saj so napake na hitrih cestah delali tudi najboljši

Omenili smo že napako Ogierja, ob cesti sta končala tudi oba dirkača ekipe Hyundai Thierry Neuville in Juho Hanninen, kar trikrat je s ceste zapeljal tudi Robert Kubica s ford fiesto WRC. »Vozil sem tako počasi, kot se vsak dan peljem do trgovine,« je komentiral nekdanji dirkač formule 1, ki v nasprotju z relijem Monte Carlo tokrat ni bil konkurenčen za najboljša tri mesta na posameznih hitrostnih preizkušnjah. Po dveh relijih za SP vodi Latvala (40 točk) pred Ogierjem (35) in Ostbergom (30).

 

Deli s prijatelji