RELI

Dramatični troboj je dobil Ogier

Objavljeno 16. februar 2015 23.15 | Posodobljeno 16. februar 2015 23.33 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Sebastian Ogier

Na reliju po Švedskem je bil Sebastian Ogier pred zadnjo hitrostno preizkušnjo drugi, a je spet zmagal.

Sebastian Ogier

Tako napetega in vse do zadnjega kilometra neodločenega relija za svetovno prvenstvo že dolgo nismo videli. Še vedno so v spominu tesni dvoboji za zmago, ko je o najboljšem pred leti v Jordaniji odločalo le 0,2 sekunde, pred osmimi leti na Novi Zelandiji pa 0,9 sekunde. Tokrat so bili na Švedskem še pred zadnjo hitrostno preizkušnjo v enakovredni igri za zmago kar trije. Po napetih zadnjih kilometrih se je zmage veselil svetovni prvak Sebastien Ogier (Volkswagen), ki je ugnal svoja velika rivala Thierryja Neuvilla (Hyundai) in Andreasa Mikkelsena (Volkswagen). »Na to zmago sem še posebno ponosen. Ves konec tedna sem bil najhitrejši, toda ker sem moral dva dneva voziti kot prvi, sem izgubil veliko časa. Na zadnji preizkušnji sem vozil na vso moč in tvegal vse. Resnično sem vesel te zmage,« je poln adrenalina v cilju razlagal Ogier, ki se mu je nasmešek na obrazu izrisal, ko je prek radijske zveze slišal novico, da se je nekaj kilometrov pred ciljem zavrtel njegov moštveni kolega Mikkelsen. Norvežan je pred zadnjo preizkušnjo vodil, tudi po dveh vmesnih časih je še kazalo na njegovo prvo zmago za svetovno prvenstvo. »Žal se ni izšlo. Tvegal sem vse, v enem ovinku pa nekoliko preveč zapeljal v sneg. Gledalci so mi pomagali nazaj na cesto. Upam, da se mi bo izšlo na naslednjem reliju,« je razočarano sklenil Mikkelsen, ki je za zmagovalcem zaostal 39,8 sekunde. Drugouvrščeni Neuville, ki je bil vodilni pred nedeljskim dnevom, je imel v cilju 6,4 sekunde zaostanka za Ogierjem.

Francoski šampion se je med švedskim relijem upravičeno pritoževal nad pravili Fie, ki pri startnem vrstnem redu zapovedujejo, da mora vodilni v svetovnem prvenstvu voziti kot prvi. Na večini tekmovanj je to oteževalna okoliščina. V petek je Ogier kljub vsemu še dobro izkoristil trdno ledeno podlago, v soboto pa je imel veliko več težav. Za nameček je še zapeljal s ceste v jarek in le s skrajnimi močmi še držal korak z odlično razpoloženim Mikkelsenom. Ta je pred armado svojih navijačev, reli je namreč potekal tudi blizu norveško-švedske meje, veliko možnosti za zmago z dvema napakama zapravil že v soboto popoldne. Takrat je njegov naskok pred Ogierjem s slabe pol minute skopnel na vsega sekundo. Če bi imel večjo zalogo sekund, mu tudi v zadnjih kilometrih ne bi bilo treba toliko tvegati.

Ogier in Volkswagen sta tako dosegla še drugo zmago v letošnji sezoni, ki zagotavlja lepo prednost v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Ogier si ne bi mogel želeti lepšega začetka sezone, saj je bil tudi na Švedskem bistveno uspešnejši od svojega največjega tekmeca v boju za naslov svetovnega prvaka Jarija-Mattija Latvale (Volkswagen). Finec je v boju z Ogierjem v petek popoldne zletel s ceste in izgubil več minut. V cilju je bil šele dvanajsti, zato je Švedsko zapuščal brez novih točk za svetovno prvenstvo. V skupnem seštevku ima Ogier pred Latvalo že 31 točk naskoka in trenutno sta mu veliko bližje Mikkelsen in Neuville. »Tokrat se je zame še dobro izšlo, toda na naslednjem reliju v Mehiki nimam nikakršnih možnosti več,« je zatrjeval Ogier, še vedno jezen zaradi dejstva, da bo letos očitno vseskozi vozil kot prvi. Na mehiškem makadamu so bili do zdaj dirkači, ki so morali voziti kot prvi, resnično v mnogo slabšem položaju, in to je dober znak za njegove tekmece. V prvi vrsti za Mikkelsena, Neuvilla, Latvalo in tudi tokrat slabše uvrščeno Citroënovo ekipo Madsa Ostberga in Krisa Meeka. Prav tako je to dober znak za novo razburljivo dirko, vendar pravično do najboljšega voznika Ogierja bržkone res ni.

Deli s prijatelji