RELI PO NEMČIJI

Dramatična zmaga Hyundaia

Objavljeno 25. avgust 2014 17.12 | Posodobljeno 24. avgust 2014 21.32 | Piše: Gregor Pavšič

Čustveno zmago na nemškem reliju je po nesreči na testu shakedown slavil Thierry Neuville.

TRIER – Nemški reli za svetovno prvenstvo je letos spisal eno najbolj spektakularnih zgodb zadnjega desetletja. Podobno kot je leta 2003 Petter Solberg na Korziki na zadnjem testu shakedown razbil dirkalnik, dal mehanikom za celo noč dela, nato pa na reliju zmagal in postal svetovni prvak, je v okolici Trierja uspelo tudi Thierryu Neuvillu. Dirkač Hyundaia je v četrtek na zadnjem uradnem testiranju zletel s ceste in se šestkrat prevrnil skozi vinograd. Takrat se Belgijec bržkone ni nadejal, da bo naslednjega dne sploh lahko startal, kaj šele da bo tri dni pozneje lahko slavil svojo in ekipno prvo zmago na reliju za svetovno prvenstvo. »Nepopisni občutki. V cilju se lahko svojim mehanikom le zahvalim za vse trdo delo,« je po zadnji hitrostni preizkušnji dejal Neuville, ki je Belgiji prvič po letu 2005 pripeljal zmago za svetovno prvenstvo.

»V četrtek popoldne smo vsi mehaniki začeli delati na Neuvillovem avtomobilu, končali pa smo v petek ob šesti uri zjutraj. Spali nismo dobesedno nič,« je povedal Jure Menard, slovenski mehanik pri tovarniški ekipi Hyundaia. Za Korejce se je reli razpletel sanjsko. Hyundai se je letos vrnil v svetovno prvenstvo in v Nemčiji slavil celo dvojno zmago. Za Neuvillom je v cilj kot drugi namreč pripeljal Španec Dani Sordo, tretji pa je bil dirkač Volkswagna, Norvežan Andreas Mikkelsen. Nemški reli je bil letos še posebno neprijazen do vodilnih dirkačev in lastnikov številnih vinogradov na pobočjih okrog Trierja. V petek sta reli daleč najbolje začela oba prva voznika Volkswagna, ki si je ta konec tedna v Nemčiji obetal že predčasno osvojitev naslova svetovnega prvaka med proizvajalci. V spremenljivih vremenskih razmerah je svetovni prvak Sébastien Ogier za dobrih pet sekund bežal Jari-Mattiju Latvali, nato pa je prvič počilo na zadnji petkovi hitrostni preizkušnji. Ogiera je namreč odneslo s ceste.

Številne pasti

Čeprav Francoz ni imel več možnosti za visoko uvrstitev, je sobotni dan iz ozadja vseeno začel napadalno. Ogier je že kmalu po začetku prve sobotne preizkušnje spet izgubil oblast nad dirkalnikom, le da tokrat pri precej višji hitrosti. Po udarcu v obcestno ograjo je bil reli zanj nepreklicno končan. Svetovno prvenstvo je bilo v tistem trenutku spet odprto. Latvala je imel skoraj minuto prednosti in je na videz zanesljivo vozil proti svoji drugi zaporedni zmagi. Če bi v Nemčiji osvojil največ možnih točk, bi se Ogieru v skupnem seštevku približal le na dobrih 20 točk zaostanka. Toda v nedeljo zjutraj je napako storil še Latvala. Finec se je ujel v eno od številnih pasti nemškega relija, ki velja za najtežjega na asfaltni podlagi. Na njej je bilo precej blatnih odsekov in podobnih presenečenj, zaradi katerih so dirkači reli primerjali celo z zimsko dirko v Monte Carlu. Ko je Latvala v enem izmed vinogradov še objokoval zamujeno priložnost, je proti zmagi vozil Kris Meeke s citroënom DS3 WRC. A tudi Severni Irec je na prvem mestu zdržal le dober kilometer. Že eno hitrostno preizkušnjo pozneje je namreč tudi sam naredil napako in odlomil kolo svojega dirkalnika.

Edini dirkač, ki je v Nemčiji tudi na vodilnem položaju ohranil mirno glavo, je bil torej Neuville. Veselje v cilju je bilo iz številnih razlogov nepopisno, Korejci pa so s tem uspehom zagotovo dobili velik zagon za boj s Volkswagnom v prihodnji sezoni. Prav zaradi neposredne primerjave z nemškim avtomobilskim gigantom se je Hyundai vrnil v WRC, in kaj je lepšega kot najbolje prodajanega avtomobilskega proizvajalca v Evropi premagati prav na njegovem domačem terenu.

 

Deli s prijatelji