DTM

Dirke so laboratorij

Objavljeno 05. junij 2014 21.37 | Posodobljeno 05. junij 2014 21.39 | Piše: Gregor Pavšič

V nemški seriji DTM tekmujejo z izenačenimi dirkalniki različnih znamk.

V DTM se držijo reka Zmagaj v nedeljo, prodaj v ponedeljek. Foto: DTM

Nemčija je največji evropski avtomobilski trg in domovina treh največjih proizvajalcev premium avtomobilov. To so Audi, BMW in Mercedes-Benz, ki so med gospodarsko krizo izkoristili hiter vzpon dražjih in kakovostnejših vozil na številnih globalnih trgih. Večina kupcev je iz Azije in ZDA, BMW jih je kot najuspešnejši lani prodal 1,66 milijona.

Tradicionalni rek Zmagaj v nedeljo, prodaj v ponedeljek pri nemški seriji DTM očitno ne drži stoodstotno. Če je BMW lani zmagal na prodajnem trgu, so bili v seriji DTM uspešnejši pri Audiju. Ker v seriji sodelujejo vsi trije premium proizvajalci, gre tako za prestiž kot tudi dokazovanje lastne tehnike ter inženirskega know-howa pred neposrednimi kupci vozil.

Na letošnjih treh dirkah se je pokazala nekonkurenčnost dirkalnikov Mercedes-Benza, ki so po zaslugi Christiana Vietorisa sicer zmagali v kaotični deževni dirki na nemškem Oscherslebnu, a se njihovi vozniki ne morejo enakovredno vmešati v boj z BMW in Audijem. Pretekli konec tedna so na madžarskem Hungaroringu, kjer je DTM gostoval po 26 letih, spet slavili Bavarci. Komaj 24-letni Marco Wittmann je za zdaj prvo ime letošnje sezone, saj je osvojil tri najboljše startne položaje in mu jih je dvakrat uspelo pretvoriti v zmago.

Smisel serije DTM je seveda v spektaklu na dirkališčih, zato so tehnična pravila narejena tako, da so prisotni dirkalniki kar najbolj izenačeni. Prvih deset avtomobilov se je na zadnjem testiranju pred uvodno dirko v Hockenheimu razvrstilo v eni sekundi. Da bi bile dirke gledalcem še bolj razumljive, so letos število obveznih postankov v boksih zmanjšali z dveh na enega. Tega vozniki ne smejo opraviti v prvi tretjini dirke ali v obdobju, ko je na progi varnostni avtomobil. Manj postankov seveda pomeni več borbe na razgretem asfaltu in manj taktičnih odločitev moštev.

Vsi avtomobili so obuti v enake Hankookove gume. Mehkejšo različico lahko vozniki uporabijo v največ polovici dirke.

Če se premium trojček na globalni lestvici avtomobilske prodaje bori na veliki razdalji in le na umetno zasnovanem bojišču, ki ga tvorijo premožni Azijci, Američani in Evropejci, serija DTM prinaša povsem neposredne obračune na tekmovalni stezi.

V nemški seriji DTM je prisotno tudi slovensko znanje. Izpušni sistemi Akrapovič so namreč nameščeni na sedmih BMW M4 DTM, med njimi na Wittmannovem, in na vseh Audijevih dirkalnikih.

»V navadi je, da rešitve in pogosto tudi materiale, ki jih pridobimo v dirkaških serijah, nato uporabimo tudi v izdelkih za vsakdanjo uporabo. Dirke so naš laboratorij. Hkrati je DTM odlična promocija, saj imamo izpušne sisteme za vse cestne različice avtomobilov iz nemške serije. Biti uradni partner Audi Sporta in BMW Motorsporta pa je tudi prestiž in dokaz, da smo na dobri poti,« pravijo pri Akrapoviču, kjer z BMW sodelujejo že tretje leto, zmagovalec Hockenheima in Hungaroringa Wittmann pa je njihove prostore v Ivančni Gorici nedavno tudi obiskal.

 

Deli s prijatelji