RELI DAKAR

Dirkal bo tudi Adam Malysz

Objavljeno 06. januar 2014 12.29 | Posodobljeno 06. januar 2014 12.30 | Piše: Gregor Pavšič

Na reliju Dakar glavni favoriti Stephane Peterhansel, Cyril Despres in Marc Coma.

Na dvotedenskem reliju Dakar ne bo manjkalo takšnih prizorov.
 Foto: Mini

DAKAR – V Južni Ameriki se je začela dvotedenska neizprosna avtomoto bitka s puščavo, kamnitimi brezpotji in več tisoč metrov visokimi prelazi v Andih. Prestižni vztrajnostni reli, leta 1979 rojen v Afriki, danes pa v moderni reinkarnaciji enduro dirke doma v Južni Ameriki, kljub odsotnosti uradnih tovarniških moštev med avtomobili ponuja veliko priložnosti za dokazovanje.

Pisana druščina

Odšla sta Mitsubishi in Volkswagen, toda zasebne profesionalne ekipe s tovarniško podporo Dakarju imajo odlične temelje za nov prvovrstni spektakel. Nemška ekipa X-Raid, ki jo podpira Mini, je na start v Argentino poslala kar 12 dirkaških minijev. Naredili so jih na osnovi serijskega countrymana, vanj gradili trilitrski BMW-jev motor in ga dodatno ojačali za puščavsko uporabo. Bistvo je v podvozju, zato ima vsako kolo kar dva blažilnika. Skupno jih ima mini torej kar osem. Za prenos moči na kolesa skrbi X-tracov šeststopenjski sekvenčni menjalnik, za manjšo maso pa ima karoserija še veliko dodatkov iz ogljikovih vlaken.

Moč motorja kajpak ni skrajna. Dizelski trilitrski motor ima okrog 300 »konjev«, najvišja hitrost pa znaša 185 kilometrov na uro. Na reliju, kot je Dakar, več od tehnične odličnosti in teoretičnih podatkov o zmogljivostih pomeni vzdržljivost vseh vitalnih komponent. Razmerje mase in moči motorja bo pomembno v sipinah, kjer bodo še posebno hitri buggyji ameriške ekipe SMG. Pri moči motorja V8 400 »konjev« znaša njihova masa le 1450 kilogramov. Zanje vozi nekdanji šampion Dakarja Carlos Sainz, ki bo v sipinah lahko izkoristil tudi večji hod blažilnikov, kot jih imajo miniji in drugi terenci.

Zmagal ne bo najhitrejši, temveč najbolj zanesljiv dirkač, ki bo storil najmanj napak ali imel najmanj tehničnih težav. Prvi favorit ni Sainz, temveč Minijev voznik Stephan Peterhansel. Lanskemu zmagovalcu bo poskušal zmago speljati moštveni kolega Nasser Al-Attiyah, iz ozadja bo s toyoto hilux napadal tudi lani drugouvrščeni Giniel de Villiers.

Nov izziv

S podobnim hiluxom, ki so mu ga za potrebe Dakarja pripravili v Belgiji, je reli Dakar začel tudi Poljak Adam Malysz. Nekdanji najboljši smučarski skakalec na svetu je po koncu kariere na smučkah drugi športni izziv našel v dirkalnih avtomobilih. Lani je bil Malysz s slabšim mitsubishijem od debiju na Dakarju uvrščen na 37. mesto, letos si želi vsaj v prvo dvajseterico.

V nasprotju z avtomobilisti tovarniške ekipe najdemo med motoristi. Yamaha je v svojo ekipo sprejela Cyrila Despresa, lanskega zmagovalca na motociklu KTM. Despres bo hotel dokazati, da KTM ni bilo zmagovalno moštvo zaradi svojega motocikla, temveč zaradi vozniških veščin Francoza. Pri KTM, kjer bo s poltovarniškim motociklom vozil tudi slovenski adut Miran Stanovnik, bo glavni adut za prestižno zmago izkušeni španski voznik Marc Coma. Z relijem Dakar je včeraj v Rosariu, rojstnemu mestu Lionela Messija in Chea Guevare, začelo 431 tekmovalcev: 174 motoristov, 147 avtomobilstov, 70 tovornjakov in 40 štirikolesnikov.

Deli s prijatelji