RELI

Dirkači vse plačajo sami

Objavljeno 02. november 2013 12.09 | Posodobljeno 02. november 2013 12.09 | Piše: Gregor Pavšič

Zaslužek voznikov relija ni v skladu z njihovimi sposobnostmi in tveganjem.

Svetovno prvenstvo v reliju – letošnji naslov prvaka si je že zagotovil 29-letni Francoz Sebastien Ogier – je bilo tudi po zaslužkih vedno v senci formule 1. Šele leta 1997, ko je Ford za Škota Colina McRaeja odštel milijon britanskih funtov, so se zaslužki tovarniških voznikov približali kolegom iz F1. Leta 2000 je bilo v svetovnem prvenstvu še sedem tovarniških ekip, vsaka je imela vsaj dva dirkača, če ne celo treh. Avtomobili so se dobro prodajali in skupaj z bogatimi pokrovitelji, pogosto iz tobačne industrije, so proračuni ekip rasli v nebo. Zaslužki niso bili tako bajni kot v formuli 1, toda za uživanje med dirkanjem ob prepadih in mimo dreves so bili najboljši mojstri volana vseeno pošteno plačani. Navsezadnje jih je nekaj svojo strast plačalo tudi z življenjem.

Mest za voznike je zelo malo

Danes je položaj v svetovnem reliju povsem drugačen. Letos se je v prvenstvo vključila tovarniška ekipa Volkswagna, prihodnje leto se ji bo pridružil še Hyundai, desetletje nepremagljivi Citroën pa bo sile usmeril v serijo WTCC in bo vozil le še s poltovarniškimi dirkalniki. Mest za voznike je zelo malo. Volkswagnova dirkača Ogier in Finec Jari-Matti Latvala sta profesionalca, drugi se borijo za mesto pri Hyundaiu. Najbolj vroče ime na dirkaški tržnici je 25-letni Belgijec Thierry Neuville, letos najresnejši tekmec Ogiera in odkritje sezone v dirkalniku Fordovega M-Sporta. Ti kot zasebno moštvo najbrž ne bodo imeli denarja za Neuvilla, ki pa bi pri Hyundaiu dobil morda ne dovolj konkurenčen dirkalnik i20 WRC. Pri Citroënu bo voznik moral prinesti tudi nekaj denarja, zdaj se jih za dva razpoložljiva sedeža bori še pet.

Med njimi je tudi 26-letni Norvežan Mads Østberg, letos uradno prvi voznik M-Sportove ekipe. »Večina voznikov v dirkalnikih WRC si sedež plača sama. Opažam zanimiv položaj. Čisto vsi, ki na reliju opravljajo svoje delo, so zanj plačani. Tako mehaniki kot hostese, logisti in preostali člani ekip. Le dirkači, ki na relijih tvegamo največ, moramo dejansko plačati vse sami,« je povedal Østberg, ki ga letos s tekmeci sredi novembra čaka še zadnja preizkušnja za SP v Velsu.

Deli s prijatelji