FORMULA 1

Dinozaver celo večji od Vettla?

Objavljeno 03. november 2013 11.16 | Posodobljeno 03. november 2013 11.16 | Piše: Marko Uršič

Sebastian Vettel je še četrtič zapored postal svetovni prvak, a kritiki pravijo, da bi bil v dirkalniku, ki ga je oblikoval konstruktor Adrian Newey, najboljši kdor koli.

Nemec se veseli v družbi Red Bullovega tehničnega šefa Neweyja. Foto: Reuters

ABU DABI – V formuli 1 v resnici ne gre za živalske moči, čeprav se govori tudi o konjskih, je pa dejstvo, da je rdeči bik močnejši kot Ferrarijev vzpeti konjiček. Sebastian Vettel je še četrtič zapored, kot najmlajši pri 26 letih, postal svetovni prvak v elitnem bencinskem športu, napovedi o njegovem nadaljnjem prevladovanju ali dvomov o njegovih resničnih vozniških sposobnostih pa ne manjka. A nekaj se ve, konstruktorju Adrianu Neweyju se je odločitev, da leta 2006 iz McLarna prestopi k Red Bullu, bogato obrestovala.

Pogled naprej

Ne le da je Nemec na veliki nagradi Indije spet postal svetovni prvak, njegovo moštvo, ki ima bazo v angleškem Milton Keynesu, je osvojilo še četrti zaporedni konstruktorski naslov. Newey gleda že naprej, čeprav si tekmeci želijo, da bi se preusmeril v načrtovanje jadrnic za pokal Amerike ali pa delal kar zanje. A za naslednjo sezono ga čaka tudi izziv sprememb v tehničnem pravilniku formule 1. Neweyjeva moštva so doslej skupaj osvojila 10 konstruktorskih naslovov. Tri ekipe so, Williams od leta 1992, z izjemo 1995., do 1997., McLaren 1998. in rdeči bik zadnja štiri leta. Nič čudnega, da se Britanec kar sam označuje za zadnjega oblikovalskega dinozavra. »Da smo se sredi sezone vrnili k uporabi gum iz lanskega leta, nam je zelo pomagalo,« pa Newey pravi o letošnji večni problematiki hitro obrabljivih Pirellijevih pnevmatik. A kritiki so tudi pofilozofirali, da je Vettel tako prevladujoč ravno zaradi Neweyjevega konstrukta in da bi naslov v tem dirkalniku osvojil kdor koli.

Škotska ikona formule 1 Jackie Stewart pa je svojski tudi po mnenju, kdo je najboljši dirkač formule ena vseh časov. »Zame je to Juan Manuel Fangio,« trdi, to pa podkrepi z dejstvom, da je Argentinec v 50. letih prejšnjega stoletja pet naslovov prvaka osvojil s štirimi različnimi moštvi. »Bil je zelo hiter, a tudi zelo zanesljiv pri vožnji. Tudi po dirkaški karieri je bil uspešen; bil je predsednik Mercedes-Benza v Argentini. A tako ali tako je dirkače težko primerjati. Danes imajo do 22 dirk na sezono, v naših časih jih je bilo 11,« je navrgel trikratni svetovni prvak (1969., 1971., 1973.). 

Deli s prijatelji