KONEC KARIERE

Čustveno slovo nedokazanega Finca

Objavljeno 22. november 2014 08.57 | Posodobljeno 21. november 2014 19.14 | Piše: Gregor Pavšič

Mikko Hirvonen je bil eden najuspešnejših voznikov relija, a nikoli ni bil svetovni prvak.

Mikko Hirvonen bo zdaj dirkal tudi pred slovenskimi ljubitelji relija. Foto: M-sportt/McKlein

Bil naj bi le še eden izmed številnih Fincev, ki so osvajali relije za svetovno prvenstvo. Naslednik legend, kot sta bila Juha Kankkunen in Tommi Mäkinen, ki sta se med najboljše voznike na svetu prebila s pomočjo menedžerja in zanesenjaškega industrijalca Tima Jouhkija. V oba svetovna prvaka je vložil svoj denar in jima omogočil kaljenje v tujini. Enako je storil tudi z Mikkom Hirvonenom, ki je bil pred dobrimi desetimi leti še golobradi in dokazovanja željan mladenič iz Jyväskyläja. Poslal ga je v italijansko državno prvenstvo, kjer se je Hirvonen spečal z Gabrielom Faverom in njegovo ekipo Motoring Club iz bližine Trevisa. Favero je pred tem že sodeloval s finskimi vozniki, bil je tesen prijatelj in boter sinu znamenitega in tragično preminulega Henrija Toivonena. Favero je Hirvonena hitro kalil in leta 2003 se je Finec že prebil do sedeža v tovarniškem ford focusu WRC britanske ekipe M-Sport. »Ko je v Walesu še zadnjič zapuščal naš servis, sem se spomnil, kako je pred dolgimi leti prišel k nam kot nedokazan fant. Bil je kot moj drugi sin in zato je tudi njegovo slovo od relija na najvišji ravni tako čustveno,« je po koncu Hirvonenove kariere dejal lastnik M-Sporta Malcolm Wilson, ki je s Fincem sodeloval večji del kariere in mu je uspelo nadgraditi Jouhkijevo in Faverovo delo.

Finec je leta 2004 zapustil Wilsona in postal drugi voznik Subarujeve tovarniške ekipe, a preskok je bil zanj očitno prevelik in čakala ga je sezona polna odstopov in različnih napak. Leta 2005 je vozil zasebni dirkalnik M-Sporta in z odličnimi predstavami se mu je uspelo prebiti v Fordovo tovarniško ekipo.

Hirvonen je postal odličen drugi voznik ekipe, saj je vozil nadvse konstantno, zanesljivo in dovolj hitro za redno uvrščanje na zmagovalne stopničke. Bil je ključni člen Wilsonove ekipe, ki je dvakrat osvojila naslov svetovnega prvaka med proizvajalci. Potem ko se je iz relija na najvišji ravni poslovil Marcus Grönholm, je prišel čas za Hirvonenov napad na naslov svetovnega prvaka med vozniki in na takrat nedotakljivega Sébastiena Loeba. V drugi polovici sezone 2008 je vozil vrhunsko, večkrat premagal Loeba in prišel na zadnji reli v Wales kot vodilni v skupnem seštevku prvenstva. Toda imel je le eno točko prednosti, zato sta se s Francozom na britanskih blatnih cestah pomerila v neposrednem dvoboju. Odločila je ena sama hitrostna preizkušnja, v kateri je Loeb pobegnil Hirvonenu in končal njegove sanje po naslovu svetovnega prvaka.

Finski as pozneje ni več vozil na podobno kakovostni ravni. Selitev k Citroënu in nazaj k M-Sportu ga prav tako ni bistveno spodbudila in skupaj s sovoznikom Jarmom Lehtinenom sta vidno izgubljala motivacijo in tudi stik z najboljšimi. Hirvonenova napoved, da bo letos pri 34 letih končal kariero na najvišji ravni, ni bila presenetljiva. Ostal je grenak priokus, da bi lahko s svojim talentom prekosil bero 15 zmag in 68 uvrstitev na zmagovalne stopničke. Hirvonen se od dirkalnih avtomobilov kakopak ne bo poslovil. Že 8. decembra ga čaka ponovno snidenje s prav tistim subarujem imprezo skupine N, s katerim je v začetku tisočletja vozil za ekipo Motoring. Nastopil bo namreč na makadamskem reliju Prealpi Mastershow v Coneglianu pri Trevisu, ki ga organizira prav njegov nekdanji mentor Favero in ki vsako leto privabi tudi veliko slovenskih privržencev tega vrhunskega športa.

 

Deli s prijatelji