FORMULA 1

Cirkus s kvalifikacijami

Objavljeno 02. april 2016 12.00 | Posodobljeno 02. april 2016 12.00 | Piše: Damir Gorjanc

Pred drugo dirko svetovnega prvenstva formule 1 zgražanje nad sobotnim programom. Tudi pred veliko nagrado Bahrajna bodo za startna mesta spet dirkali na izpadanje.

Nico Rosberg moč za nove zmage črpa tudi iz svojih finskih korenin. Foto: AP

Nico Rosberg (Mercedes) je odlično odpeljal prvo dirko formule 1 v Avstraliji, s tem pa pokazal, da misli smrtno resno v nameri, da vzame krono aktualnemu svetovnemu prvaku in svojemu moštvenemu tekmecu Lewisu Hamiltonu (Mercedes). Niz zmag, ki se vleče še iz prejšnje sezone, je podaljšal na štiri. Ko so vsi mislili, da je povsem dotolčen, se je Nemec pobral iz brezna. Da mu je to uspelo, se je zavlekel po pomoč na Finsko, deželo, od koder prihaja njegov oče Keke: »Razkril vam bom skrivnost, kako mi je uspelo. Imenuje se Sisu. Ta izraža zgodovinsko identiteto ter značaj finskega naroda in pomeni odločnost, pogum, upornost, boj s podzavestjo in moč. To je zapuščina mojega očeta.« Rosberg gre na nedeljsko dirko v Bahrajn odločen, da zmaga še petič zaporedoma. V soju luči se bodo dirkači danes najprej pomerili na kvalifikacijah na izpadanje, format pa so prvič izpeljali na dirki v Melbournu, ko so vodilni za zelenimi mizami v želji po razburljivejši soboti udarili mimo. In glavna tema vseh pogovorov, tako v garažah kot za gostilniškimi mizami med navijači je ista – zgrešene novosti v iskanju privlačnosti in razbitju monotonije. Kvalifikacije so bile farsa, dolgočasje, dirkači pa so ob koncu raje privarčevali kakšen komplet gum, namesto da bi poskušali z vrha izriniti oba mercedesa. Slabe tri minute do konca so vsi že izstopili iz svojih bolidov v pričakovanju, da kaj več napravijo na dirki.

Drezanje v straniščno školjko

Kljub nerganju o zgrešeni filozofiji se je Bernie Ecclestone odločil, da bodo tudi v puščavskem pesku izpadanju dali še eno priložnost, nato pa bodo v nedeljo (kakšno naključje!) znova proučili uvedbo starega sistema. Najglasnejši je bil Sebastian Vettel (Ferrari), z njim pa se je strinjala še kopica drugih: »Da v Bahrajnu zadržimo sistem kvalifikacij na izpadanje, ni nekaj, na kar bi bila lahko formula 1 ponosna. Razočaran sem, da niso vrnili starega formata, nekaj pri tem ni v redu. Z nestrinjanjem smo dirkači in moštva podali jasno stališče in temu ni dosti dodati.« Hamilton, ki ponavadi ob zanj dobrem razvoju dogodkov nima pripomb, ima jasno kritično mnenje takrat, ko se mu godi krivica. Tudi tokrat ni stopil k večini, marveč je ostal nevtralen: »Nisem bil presenečen, ko so zahtevali spremembo na star sistem. Vendar je v našem športu eno minuto tako, spet drugo drugače. Nikoli ni jasnih odločitev, vedno je korak naprej, korak nazaj, včasih se vmes izgubiš in se vrneš tja, kjer si začel.« Nasprotno je format raztrgal njegov šef Toto Wolff: »Zadeva je precej sramotna. Smo v globalnem športu, ko nas spremlja milijone ljudi, pravila pa smo spremenili na napačen način. Hudič leži v podrobnostih, in namesto da bi stvari poenostavili, so jih zapletli. Nekdanji dirkač Niki Lauda je bil še slikovitejši: »To je največja neumnost, ki sem jo kdaj videl. Da so to uvedli, je bilo popolnoma narobe. Bilo je, da bi drezali v straniščno školjko.« Kakor koli, pravilo bo v veljavi še vsaj na dirki v Bahrajnu, potem pa bo to verjetno romalo na smetišče pozabe. Kako se bodo dirkači postavili na startno ravnino, bo odločalo tudi o razpletu dirke.

Najuspešnejšega ne bo

V 45 odstotkih primerov je do zdaj zmagal tisti, ki je začel s prve pozicije, nikoli pa ni zmagal tisti, ki je bil na startni vrsti nižje od četrte pozicije. Od prve dirke v mali otoški državici perzijskega zaliva leta 2004 je kar osem različnih dirkačev stalo na prvem startnem mestu. Rosberg, Vettel in Michael Schumacher so edini, ki imajo na svojem računu po dve najboljši startni mesti, prav na vseh dirkah pa so bili do zdaj udeleženi le Felipe Massa (Williams), Jenson Button in Fernando Alonso (oba McLaren). Največ zmag v puščavi, kar tri, ima Alonso, ki pa ga ta konec tedna ne bo v bolidu, saj njegova spektakularna nesreča v Avstraliji le ni bila tako nedolžna. Nadomestil ga bo nadomestni dirkač, Belgijec Stoffel Vandoorne, saj je bila odločilna ugotovitev o zlomljenih rebrih. »Na žalost sem dobil rdečo luč s strani zdravnikov,« je sporočil Alonso, ki je imel tudi na uvodu v prejšnjo sezono težave, ko ga je močno stresla elektrika iz KERS. Rdeče luči se bodo za vse ostale ugasnile v nedeljo ob 17. uri.

Deli s prijatelji