RELI

Brez Slovencev ne gre

Objavljeno 07. avgust 2014 13.15 | Posodobljeno 07. avgust 2014 13.15 | Piše: Gregor Pavšič

Mariborčan Zlatko Kvar sestavlja pogonske sklope za Volkswagnov zmagoviti dirkalnik.

Reli po Finski je vsako leto eden od vrhuncev svetovnega prvenstva, na katerem sta bila letos najuspešnejša voznika Volkswagna Sebastien Ogier in Jari-Matti Latvala. Slovenski dirkači nimajo denarja, da bi lahko sodelovali na tako vrhunski dirki, kaj šele, da bi se tam borili za najvišja mesta. To pa ne pomeni, da na Finskem in drugih relijih svetovnega prvenstva ni slovenskih predstavnikov. S Fordovo ekipo je že pred leti na relije potoval Marko Jeram, ki je bil tokrat na Finskem v službi pri Fordovem zasebniku Yazeedu Al-Rajhiju v kategoriji WRC2, pri tovarniški ekipi Hyundaia pa je prvič delal še en Idrijčan, Jure Menard. Letos se je preselil v nemški Alzenau, kjer je sedež športne ekipe korejske ekipe. Tam se je zaposlil, spoznal delo ekipe, odšel na testiranja, na Finskem pa je bil zadolžen za dirkalnega i20 WRC domačina Juhe Hanninena.

Menard in Hanninen kljub odličnim posameznim časom zmagovalnega šampanjca v Jyvaskyli nista odpirala. Pripadel je Volkswagnovemu moštvu, kjer pa je bil vsaj požirek rezerviran tudi za Mariborčana Zlatka Kvarja. Skupaj s starši se je pred 20 leti preselil v Nemčijo in se leta 1999 zaposlil pri Volkswagen Motorsportu v Hannovru. Začel je v pokalu Beetle, nato delal v formuli 3, na vztrajnostnem reliju Dakar, zdaj pa je športni program nemškega proizvajalca usmerjen predvsem v svetovno prvenstvo v reliju WRC. »Na Finskem sem bil del ekipe svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja. V cilju je bilo vzdušje resnično prešerno, saj smo Latvali vsi iz srca privoščili to zmago,« iz Finske sporoča Kvar, ki pri Volkswagnu sestavlja in popravlja posamezne elemente pogonskih sklopov dirkaških polov R WRC.

Menjalniki, diferenciali in podobni visokotehnološki elementi nemškega dirkalnika, ki je vreden okrog tri četrt milijona evrov in ga v prosti prodaji sploh ni mogoče kupiti, so torej tudi plod slovenskega znanja. »Ker so ti deli pogonskih sklopov plombirani, jih na relijih ne smem popravljati. Večino dela opravim v Hannovru. Z ekipo potujem na okrog štiri relije svetovnega prvenstva, ob tem pa še na šest testiranj. Letos sem bil z moštvom poleg Finske na relijih po Sardiniji in Poljski,« dodaja Mariborčan. Tudi ograje, ki omejujejo Volkswagnovo servisno cono, so izdelane v Sloveniji. Naredili so jih v Izoli, enake uporabljata tovarniški ekipi Citroëna in Hyundaia.

Deli s prijatelji