FORMULA 1

Brez dvoma v Monzi

Objavljeno 07. september 2015 20.26 | Posodobljeno 07. september 2015 20.26 | Piše: Damir Gorjanc

Veliko nagrado Italije v formuli 1 je osvojil Britanec Lewis Hamilton, ki pa je imel na svojem mercedesu preslabo napolnjeno pnevmatiko.

Lewis Hamilton je bil z mercedesom najhitrejši tudi na Ferrarijevem dvorišču.

V Monzi, na enem izmed najbolj kultnih prizorišč dirk formule 1, je veliko nagrado Italije v žep pospravil Lewis Hamilton (Mercedes), ki je zmagal z več kot 25-sekundno prednostjo pred Sebastianom Vettlom (Ferrari). Felipe Massa (Williams) se je tako kot lani veselil tretjega mesta, ko ga je tokrat tudi moštveni tekmec Valtteri Bottas preganjal do cilja. Massa je izmučen priznal: »Prestar sem že za takšne zaključke dirk. Tretje mesto je kljub vsemu moje, hvala fantje.« V templju hitrosti, kjer dirkači več kot 60 odstotkov proge odpeljejo s polnim plinom, je Hamilton z novim izboljšanim pogonskim agregatom že enajstič v sezoni najhitreje odpeljal kvalifikacije. Pot do nove zmage je bila odprta, saj se ga je Vettlu na začetku uspelo držati le nekaj ovinkov, potem je Britanec odšel po svoje. Vettel je sicer začel s tretjega mesta, pred njim je bil Kimi Räikkönen, ki ga je polomil s startno proceduro in obstal na svojem mestu, nadaljeval pa iz začelja. Rivale je prehiteval kot za stavo, z izboljšanim pogonskim agregatom pa mu skoraj noben tekmec ni bil kos. Hamilton je imel varnih 23 sekund prednosti pred Vettlom, ko je osem krogov pred ciljem završalo v Mercedesovih garažah. Zaskrbljenih obrazov so zrli v dokumente in monitorje, ko je šef Toto Wolff po radijski zvezi reševal skrivnosten položaj: »Lewis, pritiskaj kolikor lahko, malo moraš povečati prednost. Nič ne sprašuj, le stori to. Plin do konca.« Hamilton je ubogal, ko se je Wolff spet oglasil, z enakim poveljem, kar je presenetilo tudi Britanca: »Ne morem hitreje, že tako se peljem čez limit.« Nihče ni vedel, zakaj takšna naglica, vendar se je kmalu izkazalo, kaj je pisalo na dokumentu, ki so ga prejeli po več kot uri dirke in je bil vzrok za paniko. Zadnja desna pnevmatika na obeh Mercedesovih dirkalnikih je bila ob startu napolnjena pod dovoljeno mejo, kar po pravilniku pomeni 25-sekundni kazenski pribitek. Hamilton je zato živalsko mučil svoj dirkalnik, da bi pridobil tistih nekaj sekund, ki bi ga ohranile na vrhu razpredelnice.

Räikkönen je tri kroge pred ciljem opravil še s Sergiem Perezom (Force India), ki je bil na šestem mestu še zadnji uvrščeni z manj kot krogom zaostanka. In kaj se je zgodilo z novopečenim očkom Nicom Rosbergom (Mercedes)? Startal je za Vettlom, v njegov dirkalnik niso namestili novosti, zato je uporabljal agregat, ki je imel za seboj že šest dirk. Rahlo upehani konji so na začetku zaostali tudi za williamsoma, a se je Nemec z zgodnjim postankom prebil na tretje mesto. Vztrajno je topil zaostanek za Vettlom, ko so njegovi upi po drugem mestu pogoreli kot pogonski agregat njegovega mercedesa dva kroga pred ciljem.

Zaostanek 21 točk v skupnem seštevku je tako podvojil, močno pa se mu je približal Vettel, ki je na prejšnji dirki imel ničlo. Mercedesov tehnični direktor Paddy Lowe je zatrdil, da je pnevmatike pred dirko preveril dobavitelj Pirelli, po njej pa se je odzval tudi Hamilton: »Za 0,2 bara zmanjšan pritisk v pnevmatiki ni imel vpliva na dirkalnik. Ne rečem, ali bi bil ta pritisk bistveno nižji, potem bi imel vpliv na vožnjo. Danes smo zmagali, ker smo bili preprosto prehitri za preostale.« Komisarji so na zagovor povabili vse vpletene, pri Pirelliju ni bilo ugotovljenih nobenih napak. Pod drobnogledom sta bila tudi oba ferrarija, a so že dobri dve uri po koncu dirke potrdili dosežene rezultate. Čez štirinajst dni se bodo dirkači vozili po nočnem Singapurju, upajmo, da z bolj napolnjenimi pnevmatikami.

Deli s prijatelji