FORMULA ENA

Boj za denar in slavo 
zvija kovino in duše

Objavljeno 04. september 2012 12.37 | Posodobljeno 04. september 2012 12.39 | Piše: Marko Uršič

Nesreča na VN Belgije v formuli 1 spet sprožila varnostna vprašanja.

Že normalna vožnja po denimo avtocestah ni varna, kaj šele dirkanje na zaprtem krogu. Bencinski cirkus formule 1 pritiska stopalko za plin, saj se v svetu motošporta za najuspešnejše vrti ogromna vsota denarja, vozniki so (pre)agresivni, ob trkih pa so dirkalniki le še kup zvite pločevine. Ferrarijev šef Stefano Domenicali je po nedeljskem kaosu v prvem ovinku velike nagrade Belgije spet pozval k izboljšanju varnosti na zaprtih dirkališčih. Nič čudnega, njegov adut in vodilni v svetovnem prvenstvu Fernando Alonso in Britanec Lewis Hamilton sta morala ob Mehičanu Sergiu Pérezu po incidentu predčasno končati dirkanje blizu zdraviliškega kraja Spa.

Za nerede na stezi je bil kriv Francoz Romain Grosjean, ki je za svoj nevarni manever dobil dirko prepovedi, lažji pa je tudi za 50.000 evrov. »Najpomembnejše je, da spremenimo vedenje dirkačev. Nekateri želijo storiti nekaj, kar je fizično povsem nemogoče. Pri preobrazbi je treba začeti že pri nižjih prvenstvih formule. Vesel sem, da se Alonsu v nesreči, ko je Grosjean poletel čezenj, ni nič pripetilo, Francozov dirkalnik mu je namreč zletel skoraj povsem ob glavi,« je povedal.

Zaprte kabine niso rešitev

Vodja Ferrarijeve tehnične ekipe Pat Fry je pristavil, da sta mu ob nesreči za nekaj desetink sekunde zastala dih in srce. Nič čudnega, na veliki nagradi Madžarske leta 2009 je bil prav tako ferrarijevec Felipe Massa v smrtni nevarnosti, ko ga je v čelado zadel del kovinske vzmeti, odpadle z dirkalnika Rubensa Barrichella. »Resnično menim, da sem bil pred Hamiltonom in da je bilo prostora za oba dirkalnika. Nisem ga namenoma stisnil. Precenil sem razmik, to je bila moja napaka. Posledice pa niso bile dobre,« se opravičuje lotusovec Grosjean. Mednarodna avtomobilska zveza je že opravila preizkuse, ko so pred voznikovim sedežem nastavili obroče, ki bi preprečili neposredni udar predmetov na dirkačevo glavo. Omenjajo tudi uporabo zaprtih vozniških kabina, a pravijo, da niti to ni stoodstotna rešitev, posebno kar zadeva omejeno vidljivost in težave z električno napeljavo, ko bi kratek stik zaprto kabino napolnil z dimom. A vsi v dirkaškem cirkusu pozabljajo, da je današnji dirkaški šport gladiatorski boj, kjer se do zvite kovine in morebitnih žrtev bojuje za denar, slavo, s tem večjo prodajo avtomobilov na trgu in pokrovitelje. Takšni nesreči se v bistvu sploh ne moremo čuditi.

Kazni kar dežujejo

Na belgijski veliki nagradi je bil kaznovan tudi Venezuelec Pastor Maldonado, to je bilo že osmič in devetič v sezoni. Veliko nagrado Italije v Monzi bo začel z 10 mest nižjega štartnega mesta, kot si ga bo pridirkal v kvalifikacijah. Voznik Williamsa je kazen dobil zaradi prehitrega štarta, to je kazen petih mest, in petih mest zaradi poznejše nesreče, ko se je zaletel z Nemcem Timom Glockom

Alonso se je po smoli in veliki sreči v Belgiji že preusmeril na nedeljsko dirko v Monzi, torej na domačem dvorišču, kjer je s ferrarijem zmagal pred dvema letoma. »Nisem jezen na Grosjeana, tega ni storil namenoma. Bil sem na napačnem kraju ob nepravem času. Nekateri ne bi smeli tako tvegati, a to je že kar smernica v nižjih prvenstvih v formuli,« meni Asturijec. Zanimivo je, da je Alonso do nedeljske nesreče z rdečim dirkalnikom dobil točke na 23 zaporednih dirkah.

Deli s prijatelji