SVETOVNO PRVENSTVO

Bo gonja za TV ubila reli?

Objavljeno 09. junij 2014 16.06 | Posodobljeno 09. junij 2014 16.06 | Piše: Gregor Pavšič

Moštvo Volkswagen na šestem reliju sezone na Sardiniji slavilo dvojno zmago.

Sebastien Ogier (Volkswagen).

Tekmovalne ekipe, ki sodelujejo v svetovnem prvenstvu v reliju, letos odkrito izražajo nezadovoljstvo s promocijo prvenstva. Vloga promotorja, ki bi skrbel tako za medijsko pokritost, marketing blagovne znamke WRC in igral še vlogo povezovalnega člena med krovno organizacijo FIA, organizatorji relijev in tovarniškimi ekipami, so glavni akterji prvenstva v zadnjih letih postavljali med glavne prioritete. In ko je lani to vlogo prevzelo podjetje v lasti avstrijskega Red Bulla, kjer so se že dokazali z alternativno medijsko produkcijo, so si mnogi meli roke. Toda to je bil očitno račun brez krčmarja, saj so danes ti isti akterji vsi po vrsti razočarani. »Nad promotorjem smo za zdaj odkrito razočarani. Njihova produkcija je enaka izdelkom, ki smo jih videli že v zadnjih letih. Ničesar novega nam niso ponudili,« se jezi vodja Volkswagnove ekipe Jost Capito, ki je na reliju po Sardiniji dvignil roke v zrak že za deseto zaporedno zmago svoje ekipe.

Na sredozemskem makadamu so bili nemški dirkalniki namreč spet neulovljivi za tekmece. Večji del je vodil Jari-Matti Latvala, ki je prvi dan dobro izkoristil nekoliko boljše razmere od prvega voznika ekipe in svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja. Po enajstih hitrostnih preizkušnjah je imel Latvala še 17 sekund prednosti pred Ogierjem, ki je v Finčevo prednost lahko zarezal le z veliko tveganja. Toda Latvalo so že od začetka pestile občasne težave z zavorami, zaradi česar je vse hitreje izgubljal možnosti za novo zmago v letošnji sezoni. Če bi mu na Sardiniji uspelo premagati Ogierja, bi postal boj za svetovnega prvaka med Volkswagnovima voznikoma povsem odprt. Toda ko je na 13. preizkušnji poškodoval kolo, je imel Ogier spet odprto pot do zmage. V cilju je imel minuto in 40 sekund prednosti pred Madsom Ostbergom (citroën DS3 WRC), Latvala je na tretjem mestu zaostal še dodatnih 21 sekund.

Medtem ko je Volkswagnovo moštvo v Sredozemskem morju slavilo novo zmago, avtomobilski konkurenti zmajujejo z glavo in odklanjajo vrnitev v WRC. »Težava je v televizijski in splošni medijski pokritosti. Skoraj vse dirke potekajo v Evropi in to za nas ni pravo svetovno prvenstvo. Če bi hoteli premagati Volkswagen, bi morali vložiti vsaj 40 milijonov evrov. Kolikor lahko slišim, niti oni niso zadovoljni z vrnitvijo lastnega vložka,« je razlagal Bruno Famin, direktor športnega oddelka pri Peugeotu. Nekdanje zmagovalno moštvo relija se konec leta raje podaja na vztrajnostni reli Dakar.

Več televizijske pokritosti, ta je trenutno omejena le na eno plačljivo postajo, bi si ob svojih zmagah v Franciji želel tudi Ogier. Podobno razmišlja David Richards, nekdanji promotor svetovnega relija, ki pa medijsko prihodnost vidi na internetu.

»Vsi skupaj preveč sledimo le televiziji in hočemo na svojo stran pridobiti njihove gledalce. To morda ni realno in to bodo morale sprejeti tudi tovarniške ekipe. Če pride tudi do milijon gledalcev, bodo ti doma reli spremljali tudi prek interneta. Tam bi lahko imeli desetmilijonsko ciljno publiko, zato bi morali koncept komercializacije ustrezno spremeniti,« pravi Richards, ki je bil leta 1981 kot sovoznik tudi svetovni prvak. Karavana gre kljub pomislekom seveda dalje. Svetovno prvenstvo se bo konec meseca nadaljevalo na Poljskem, kjer bo imel največ navijačev zagotovo Robert Kubica (ford fiesta WRC).

Deli s prijatelji