FORMULA 1

Birokratsko preprečili karneval

Objavljeno 07. marec 2015 12.54 | Posodobljeno 07. marec 2015 12.54 | Piše: Damir Gorjanc

Od pnevmatik do čelad: živčne dirkače pred novo sezono formule ena moti vse.

V avstralskem Melbournu bodo moštva formule ena lahko uporabljala mehko in srednje trdo zmes pnevmatik za svoje dirkalnike, so pri Pirelliju naznanili dober teden dni pred kvalifikacijami za prvo dirko sezone. Zmesi na prvih štirih dirkah se od začetka lanske sezone ne razlikujejo. Italijanski gumarski opremljevalec očitno igra na varno karto in pri izbiri ne bo eksperimentiral, čeprav so za letos razvili novo super mehko zmes pnevmatike, vse druge pa so doživele nadgradnjo tistih iz pretekle sezone. Kako se bodo prenovljene pnevmatike vedle na dirki, bo pokazal čas, aktualni svetovni prvak Lewis Hamilton (Mercedes) pa je med testiranji že kritiziral srednje trde: »Največja težava bodo pnevmatike, saj so izjemno trde. Nisem zadovoljen, ker ne vem, kako se vedejo, morda je to zaradi hladnega asfalta. Preprosto ne opravljajo svoje funkcije, saj sem se celotni potek testiranj obremenjeval s tem, kako jih ogreti v tisto območje, da bodo delovale brezhibno. Vse statistike kažejo, da se ogrejejo na delovno temperaturo, en krog delujejo odlično, že naslednji pa je dirkalnik nemogoče obvladovati.«

Med testiranji je uporabil prav tako trde gume, za katere se je izkazalo, da je njihov odziv na stezi še težje razumeti. Drugi konkurentje niso tarnali nad njimi, očitno je le Hamilton tisti, ki ima drugačne nastavitve in uravnotežen dirkalnik. Morda bo toplejše ozračje, ko bo v Avstraliji temperatura segla do 25 stopinj Celzija, prineslo boljše občutke na stezi tudi Britancu.

Toži Sauberja

In medtem ko se nekateri ubadajo z gumami, se drugi s tožbami. Če so pri Sauberju moštvo uspešno rešili pred bankrotom in so sedeže dirkalnikov zapolnili s popolnoma prenovljeno zasedbo, zdaj dodatno škodo povzroča Giedo van der Garde. Nizozemec toži moštvo, saj so mu sredi pretekle sezone za letošnjo obljubili sedež v dirkalniku, s tožbo pa zdaj poskuša izsiliti nastop že na prvi dirki. Spet tretji so zaposleni s čeladami oziroma njihovo poslikavo. Mednarodna avtomobilistična zveza od letošnje sezone prepoveduje zamenjavo barve in poslikave čelade med sezono, saj gledalci pogosto niso več bili zmožni prepoznati dirkača. »To so zelo ohlapna pravila, ki ne določajo natančnih sankcij,« je prvi komentiral Sebastian Vettel (Ferrari), ki se več kot z dirkalnikom igra z mislijo kršenja pravil. »Letos motiva na čeladi nisem kanil tako pogosto zamenjati, a če bo kazen nizka in bo šla v dobrodelne namene, bom to storil večkrat. Zdi se mi nesmiselno, da je v teh težkih časih formule ena to pravilo edino, pri katerem so bili funkcionarji enotni,« meni Nemec. Mercedesov šef Niki Lauda v novem pravilu ne vidi nič slabega. »Je smiselno, saj včasih ne vem, katerega od svojih dirkačev gledam.«

Vse bolj verjetno je, da bo v Melbournu svoj dirkalnik predstavilo in na stezo poslalo tudi moštvo Manor, je namignil predsednik in športni direktor Graeme Lowdon. Ta se je zahvalil Fii, drugim moštvom ter svojim dobaviteljem za razumevanje in podporo. »Pripravljeni smo za Avstralijo in druge dirke. Želimo si, da Manor ostane tam, kamor spada, na dirkališču. Komaj čakam na začetek,« je pripomnil Stephen Fitzpatrick, podjetnik, ki je odprl svojo denarnico in s tem moštvu Manor priskočil na pomoč. Ali bo na letališču, ko se bodo moštva vkrcala na letala, 18 ali 20 dirkačev, bo razvidno danes, ko cirkus formule ena poleti proti deželi tam spodaj. 

Deli s prijatelji