Motokros

Gas, gas, Gajser, naslov je še dosegljiv

V Mantovi danes finiš sezone, Slovenec ima 15 točk zaostanka za Febvrom in 12 za Herlingsom. Načrt enostaven: 50 točk in čakanje na napake favoritov.
Fotografija: Tim Gajser danes ne bo imel tolikšne podpore kot v nedeljo, a vseeno večjo kot glavna tekmeca za naslov. FOTO: Honda Racing
Odpri galerijo
Tim Gajser danes ne bo imel tolikšne podpore kot v nedeljo, a vseeno večjo kot glavna tekmeca za naslov. FOTO: Honda Racing

Možnosti res niso velike, a tudi zanemarljive ne, v motokrosu je pač vse mogoče. Tim Gajser na zadnji dirki sezone potrebuje mali čudež, da bi ubranil naslov svetovnega prvaka. Na VN Mantove bo lovil 15 točk zaostanka za Romainom Febvrom in 12 za Jeffreyjem Herlingsom. Če bi 25-letnik iz Pečk osvojil maksimalnih 50 točk, kar je logičen načrt, se lahko stvari pošteno zakuhajo ...

Po 17 dirkah od 18 je stanje v razredu MXGP takšno: 1. Febvre (Fra, Kawasaki) 661, 2. Herlings (Niz, KTM) 658, 3. Gajser (Slo, Honda) 646 ... Gajser si je močno poslabšal položaj v nedeljo, ko je v Mantovi izgubil sedem točk, ker je bil kaznovan s petimi mesti pribitka. Če bi obveljalo njegovo tretje mesto, bi imel veliko boljši položaj, čeprav še vedno ne bi imel usode v svojih rokah.

»Vame je trčil eden od dirkačev, zato sem moral zapustiti progo, najbolj varno se je bilo vrniti tam, kjer sem se. Ničesar nisem pridobil, vendar so me vseeno kaznovali, kar je bil velik udarec glede na to, kako majhne so razlike,« se kazen, pri kateri naj bi vztrajali pri moštvu KTM, zdi kruta Gajserju, ki lovi peti naslov, po letih 2016, 2019 in 2020 četrtega v elitnem razredu 450-kubičnih motorjev.

Jeffrey Herlings je glede na formo favorit za naslov. FOTO: Honda Racing
Jeffrey Herlings je glede na formo favorit za naslov. FOTO: Honda Racing

Toda bolj je verjetno, da se bosta drugega veselila bodisi 29-letni Febvre (prvak leta 2015) bodisi 27-letni Herlings (2018). Slednji je v sezoni pokazal največ, dobil je kar 13 voženj in 8 dirk (Febvre 6 in 1, Gajser 7 in 4), je pa zaradi poškodbe izpustil tri vožnje, na eni pa vpisal ničlo zaradi okvare motorja. Febvre je bil najbolj stalen, niti enkrat ni ostal praznih rok, tako kot tudi ne Gajser, toda na Sardiniji ni bil konkurenčen zaradi zloma ključnice.

Slovencu statistika ne govori v prid. Febvre je le dvakrat osvojil manj kot 35 točk in še to na začetku sezone. Herlings pa jih je manj kot 38 prejel samo takrat, ko ni štartal ali prišel do cilja. Je pa dobro, da sta favorita tako izenačena, saj bosta morala voziti po skrajnem robu, ob tem so tudi odnosi med njima že malo skrhani. »Romain je igral grdo igro in me zaprl na štartu. Če bo to storil še enkrat, mu bo žal,« je tekmecu pred tremi dnevi zabrusil »The Bullet«.

Romain Febvre brani rdečo številko vodilnega. FOTO: MXGP
Romain Febvre brani rdečo številko vodilnega. FOTO: MXGP

Labodji spev Cairolija

Gajser bi rad imel dobiček od njunega prepira, ki se lahko konča tudi z odstopom obeh. Herlings je priznal, da se je prenaglil, ker je po zmagi za VN Lombardije prvaka odpisal iz boja. »V sredo bo prava vojna, vložek je velik. Oba s Febvrom si zasluživa pokal, tudi Tim. Zanimivo bo, ampak ne bom se zlomil pod pritiskom,« je kot vselej samozavesten brezkompromisni Nizozemec, ki bo imel prednost, saj sta tako Jorge Prado, ki blesti na štartih, in Antonio Cairoli tovarniška voznika KTM in mu ne bosta povzročala preglavic. Slednji bo danes (prva vožnja ob 12.15, druga ob 15.10) pri 36 letih končal kariero, v kateri je osvojil devet naslovov svetovnega prvaka.

Antonio Cairoli končuje kariero: FOTO: MXGP
Antonio Cairoli končuje kariero: FOTO: MXGP

Njegova zadnja sezona se bo v zgodovino zapisala kot najbolj razburljiva od leta 1986, ko je imel Britanec Dave Thorpe na koncu 316 točk, Belgijca Andre Malherbe 311 in Eric Geboers 299. Vsi trije so vozili za hondo, na kateri sedi tudi Tiga243, ki še zdaleč ni vrgel puške v koruzo.

»Veliko sem izgubil, a sem se nekako sprijaznil, nikakor ne bom vdal. Nimam veliko taktizirati, jaz sem zdaj tisti, ki zaostaja in lovi 15 točk,« na najboljše upa Haložan, ki bo moral pokazati boljšo formo na mehki progi kot v nedeljo, ko v prvi vožnji ni bil nevaren Febvru in v drugi ne Herlingsu. Za začetek bi se prilegla boljša štarta, potem pa naj zmaga najboljši. Prav temu zelo pomembnemu elementu je posvetil zadnji včerajšnji trening.

Tim Gajser si ne more privoščiti taktiziranja. FOTO: Honda Racing
Tim Gajser si ne more privoščiti taktiziranja. FOTO: Honda Racing

Preberite še:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije