TEST

Ford kot strupena pobalinka

Oznaka ST pri fordu pomeni športno dušo, zmogljivosti in navdušujoče vozne lastnosti; nova fiesta z novim turbobencinarjem in natančnim krmiljenjem ponuja vse to.
Fotografija: Živahna fiesta ST bo navdušila predvsem ljubitelje hitre in dinamične vožnje, ki bodo zanjo odšteli od 25.370 evrov, brez akcijskega popusta. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Živahna fiesta ST bo navdušila predvsem ljubitelje hitre in dinamične vožnje, ki bodo zanjo odšteli od 25.370 evrov, brez akcijskega popusta. FOTOgrafije: Blaž Kondža

Fiesta že od nekdaj velja za avtomobil, ki je voznike navduševal z dobrimi voznimi lastnostmi, in ta sloves se ohranja tudi danes. Še posebno zabavna za vožnjo je fiesta, ki jo krasi oznaka ST. Prav takšno smo preizkusili na uredništvu Obratov in bili navdušeni nad njenim novim zmogljivim turbobencinskim motorjem in preciznim krmiljenjem. Če iščete zelo udobno vožnjo, fiesta ST ni prava za vas. Čvrsto športno podvozje, zaradi katerega se avto drži ceste kot klop, je vse prej kot udobno. Tudi školjkasta sprednja sedeža znamke Recaro, ki sicer odlično oprimeta naše telo v ovinkih, nista najbolj udobna.

Okroglih 200

Tisti, ki ste že sedeli v dirkalniku, veste, da udobje tam ni na prvem mestu, ampak so to zmogljivosti. Fiesto ST žene novi trivaljni 1,5-litrski turbobencinski motor, ki razvije največjo moč 200 konjev (147 kW) pri 6000 vrt./min; največji navor 290 Nm pa trivaljnik doseže v širokem območju vrtljajev od 1400 do 4000 vrt./min. V praksi to pomeni odlične pospeške, ki jih voznik in potniki tudi občutijo. Ni kaj, fiesta ST je, še posebno takrat, ko vklopimo športni program, zelo zmogljiv in zabaven avtomobil. Sicer so na voljo trije vozni programi – poleg športnega še običajni in šport plus za na dirkališče, ki omeji delovanje sistemov stabilizacije vozila.

Voznikov prostor je znan iz običajne fieste, če odmislimo športne recaro sedeže, športno zasnovani volan in prestavno ročico.
Voznikov prostor je znan iz običajne fieste, če odmislimo športne recaro sedeže, športno zasnovani volan in prestavno ročico.
V športnem programu fiesta globoko zarohni tudi iz izpušnih cevi, pri čemer je zvok plod nečesa, kar pri Fordu poimenujejo active exhaust valve technology oziroma tehnologija aktivnega izpustnega ventila. Če ne bi prebrali tehničnih podatkov, ne bi vedeli, da vozimo trivaljnik. Ta ima posebno lastnost, da po potrebi izklopi en valj in tako doseže večjo gospodarnost pri vožnji. Omenim naj še posebno rumeno lučko ST v merilniku vrtljajev, ki voznika opozori, da je čas, da prestavi šeststopenjski ročni menjalnik v višjo stopnjo.

Domača na stezi

Sistem nadzorovanega speljevanja (angl. launch control) omogoči optimalni start.
Sistem nadzorovanega speljevanja (angl. launch control) omogoči optimalni start.
Največ zabave bo fiesta ST brez dvoma ponudila na dirkališču, a tudi vožnja po podeželskih cestah je z njo zelo zabavna – tudi ob upoštevanju hitrostnih omejitev. Testni avtomobil je bil namreč opremljen z doplačljivim paketom performance, ki poleg že omenjene opozorilne lučke za primerni čas prestavljanja vključuje še mehanski diferencial z omejenim zdrsom in sistem za nadzor speljevanja, t. i. launch control. Sistem vklopimo z gumbom na volanu, pritisnemo stopalko za plin, in ko dosežemo ustrezne motorne vrtljaje, kar nam pokaže zaslon med merilnikoma, spustimo sklopko. Elektronika poskrbi, da avtomobil optimalno pospeši z mesta.

Za še boljši oprijem med vožnjo po ovinkih poskrbi diferencial z omejenim zdrsom, ki lepo dopolni športno podvozje, razvito posebej za fiesto ST. Mi smo v vožnji skozi ovinke naravnost uživali. Tudi pospeševanje na avtocesti je pravo veselje – 100 km/h dosežemo v pičlih 6,5 sekunde. Na žalost ima to veselje svojo ceno – brez akcijskih popustov bi za testni avtomobil odšteli dobrih 30 tisočakov.

Zunaj dirkališča

Izpušni sistem poskrbi za konkretno rohnenje.
Izpušni sistem poskrbi za konkretno rohnenje.
Kot smo že uvodoma omenili, bodo običajne fieste ponudile udobnejšo vožnjo kot športna ST. Tudi cena bo prijaznejša. Kar se tiče prostornosti na zadnjih sedežih in zmogljivosti prtljažnika, sta ti pri ST identični kot pri drugih fiestah. Kljub zmogljivemu motorju je povprečna poraba na testu znašala 7,5 litra bencina na 100 kilometrov. Poraba na dirkališču bi bila višja, pri zelo umirjeni vožnji pa nižja od našega rezultata.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije