AUDIO SHOW

Zvok z razgledom

Objavljeno 24. oktober 2016 12.49 | Posodobljeno 24. oktober 2016 12.49 | Piše: Staš Ivanc

Na ljubljanskem Audio showu se je predstavila vrsta domačih in tujih proizvajalcev hi-fi opreme, pokazali pa so tudi slovenski lebdeči gramofon.

Kuzma stabi M, predojačevalnik EAR 912, mono končni stopnji coincident dragon mk 2 in zvočniki goldenear triton one – zvok za okoli 60 jurjev, brez kablov in filtrov. Foto Staš Ivanc

Prejšnji konec tedna sta bila v Ljubljani kar dva hi-fi sejma. Prvi, že tradicionalni Multimedia hi-fi show, ki ga je organiziral Audio Consulting iz Kranja, je (znova) potekal v prostorih M Hotela, ne tako daleč proč, v 13. nadstropju hotela Lev, pa je potekal malo manjši Audio show hi-fi Ljubljana v organizaciji ljubljanskega Inteka. Zakaj dva, bi se marsikdo vprašal. Kakor pravi šef Inteka Darko Stanković, so ljudem hoteli ponuditi »novo doživetje v novih, boljših prostorih, v katerih naprave hi-fi lahko zazvenijo tako, kot morajo. V drugem hotelu je soba narekovala izbiro hi-fija, tukaj pa lahko gremo dlje.«

Zanimiva ponudba

Intek ni bil le organizator, ampak tudi razstavljavec, ki je predstavljal vrhunske aktivne zvočnike britanske družbe ATC, glasbene strežnike aurender, Relov nizkotonski zvočnik, električne filtre, gramofon pro-ject classic, ki je prejel nagrado evropske zveze EISA za najboljši gramofon sezone 2016/17, zvočnike triangle, referenčni CD-predvajalnik cantata music center 2.0 družbe Resolution Audio, kable in drugo opremo, s kakršno so snemali Pink Floyd, The Rolling Stones, Dire Straits. »Hočemo pokazati zvok, kot je v osnovi, kakor je bilo mišljeno, da se ga posluša,« je poudaril Stanković.

Prišel je tudi slovenski izdelovalec ojačevalnikov za slušalke Erzetich. »Namenjeni so dinamičnim slušalkam z večjo membrano, ki potrebujejo več moči,« je pojasnil Blaž Erzetič, ki večino svojih ročno izdelanih ojačevalnikov proda v Rusiji, ima tudi distributerja v ZDA, Singapurju in na Kitajskem, dogovarja pa se tudi z distributerji v Britaniji, Nemčiji in Italiji.

Pri AV Planetu so predstavljali celovite rešitve na področju hišnega kina, pri čemer ga poskušajo približati ljubiteljem tako imenovanega high end zvoka, po drugi strani pa dober zvok približati širšim množicam. Kakor je povedal Matej Glivar, se v nasprotju z drugimi sodelujočimi na sejmu osredotočajo tudi na video: »Človek je najprej vizualno bitje, šele nato vse preostalo.«

Lebdeči gramofon

Med najvpadljivejšimi napravami na sejmu je bil zagotovo gramofon slovenskega start upa mag-lev audio. »To je prvi lebdeči gramofon na svetu. Bilo je že nekaj poskusov, a so bili neuspešni,« je ponosno povedal Sebastijan Smrtnik. »Ideja je bila, da bi se s pomočjo lebdenja na tako imenovani magnetni blazini izognili motnjam iz okolja. Gramofon deluje na podlagi magnetov in korekcijskih tuljav, ki skrbijo, da nič ne pade dol,« je strokovno in hkrati po domače razložil Smrtnik. Slišali ga žal nismo, a sodeč po Pro-Jectovi ročici in Ortofonovi glavi, bo zvok odličen, videti pa je naravnost (znanstveno)fantastično. Mag-lev audio denar zbira na Kickstarterju, kjer jim je že več kot mesec dni pred iztekom roka uspelo zbrati več kot zastavljenih 300.000 dolarjev, pri čemer so predprodali vseh 200 gramofonov v črni barvi in imitaciji lesa po znižani ceni za prve kupce (po 780 in 840 dolarjev; običajna cena je za stotaka višja).

Draga in manj draga oprema

Boris Breskvar iz NEL Audia je s slovitim izdelovalcem gramofonov Francem Kuzmo in njegovim modelom stabi M predstavljal aktivne zvočnike goldenear triton one. »Cene so zelo nežne: najvišji par stane 4750 evrov – primerjali so jih s štirikrat dražjimi zvočniki,« je dodal Breskvar in šel obrnit ploščo legendarnega Louisa Armstronga.

V sosednji sobi je Dušan Lah iz podjetja EIS predstavljal britanski Naim Audio, s katerim sodeluje že 25 let. »Oni so vodilni v tehnologiji digitalnega avdia,« je poudaril Lah in pokazal Naimovo linijo Uniti, ki v eni enoti združuje pretočni spletni avdio, predvajalnik cedejev, FM- in DAB-radio ter integrirani ojačevalnik. Pokazal je še brezžični sistem mu-so, ki je videti kot običajen soundbar, a v sebi skriva veliko več, predvsem pa ogromno moči.

V Audio Serumu imajo precej širok spekter opreme: od širše dostopne pa do tiste ekstremno drage. In v tem rangu je bil razstavljeni glasbeni strežnik the beast švicarske družbe ReQuest Audio, za katerega je treba (po znižani ceni) odšteti skoraj 40 tisočakov. Zvok je po kablih, katerih cene rajši ne poznam, tekel do predojačevalnika in stereoojačevalnika prav tako švicarske družbe Soulution Serie 7, nato pa do Pieginih nenavadnih zvočnikov master line source 2. Cena? Po dogovoru... Na spletu smo jih sicer našli za 36.000 (predojačevalnik), 43.000 (ojačevalnik) in 35.000 evrov (zvočnika).

Simon Košir iz Canyon Audia pa je poskrbel še za slovensko premiero japonskega ojačevalnika na elektronke leben CS-1000P, ki stane okoli 11.000 evrov, v navezi s klasičnimi zvočniki tannoy (okoli 7000 evrov), zelo prijaznimi do »lamp«. 


Kaj sploh je hi-fi?

Hi-fi je okrajšava za angleški izraz high fidelity, kar dobesedno pomeni visoka zvestoba, torej gre za visoko kakovostno reprodukcijo zvoka, čim bolj zvesto zvoku iz snemalnega studia ali s koncerta, in je nasprotje močno obdelanemu zvoku cenenih avdionaprav. Idealna hi-fi oprema naj bi predvajala nevtralen in neobarvan zvok oziroma posnetek brez slišnega šuma in popačenja.

 

Deli s prijatelji