DOMAČA PAMET

Zmagovalni startup je slovenski ShowMeAround

Objavljeno 12. junij 2013 19.05 | Posodobljeno 12. junij 2013 18.58 | Piše: E. N.

Slavo na 2. slovenski konferenci o digitalnih komunikacijah Diggit je v kategoriji Startup ideja 2013 pobrala platforma, ki obiskovalcem tujih krajev približa turistična doživetja, kot jih vidijo domačini.

Nagrajenci, ki stojijo za platformo ShowMeAround, so Andrej Levičnik, Andrej Fodor in Miha Potušek. Poleg laskavega naslova so si prislužili dvotedensko bivanje v startup hiši v Silicijevi dolini.

V finale tekmovanja se je prebilo šest inovatorjev:

  1. Jelena Rašula in Matjaž Mrgole sta predstavila premium mobilno aplikacijo Confidly, kjer lahko uporabniki anonimno delijo svoje skrivnosti in si olajšajo dušo oziroma tudi prosijo druge uporabnike za nasvet.
  2. Peter A. Pirc je predstavil rešitev Moje Kartice 2.0, mobilno aplikacijo, ki omogoča hranjenje posameznikovih kartic zvestobe in kuponov vedno na dosegu roke.
  3. Damir Kervina je predstavil mobilno aplikacijo Naymit, ki omogoča sporočanje in iskanje lokacij, ki jih ni na zemljevidu, in to z zgolj z eno besedo oziroma povezavo.
  4. ShowMeAround nudi unikatna turistična doživetja, ki jih obiskovalcu mesta nudijo domačini, na primer ogled ljubljanskih galerij z Uršo.
  5. Miha Geršak in Nejc Vivod sta predstavila rešitev za učenje poštevanke z igro za tablične računalnike Tee.LT,
  6. Dalibor Matijević je pokazal spletni in mobilni sistem Wellioo za lažjo organizacijo skupinske vadbe v fitnes centrih. 

image

Občinstvo in žirija so odločili, da je zmagovalni ShowMeAround inovativna, tehnično dovršena in komercialno zanimiva rešitev, ekipa pa vliva veliko zaupanja v njihove sposobnosti ter možnost za uspeh. 

Predavanja o novih digitalnih trendih

Dodatne možnosti za uspeh so s svojimi izkušnjami, znanjem in primeri dobre prakse ponudili več kot 300 obiskovalcem tudi govorniki 02. Diggita. Med njimi je bil na temo preobrazbe tradicionalnih medijev v uspešne digitalne blagovne znamke tudi urednik spletnih Slovenskih novic Robert Schmitzer.

image

Thomas Schrämli iz Goldbach Interactive je izpostavil vpliv količine podatkov na trende v marketingu, kjer se digitalni ne razlikuje bistveno od tradicionalnega marketinga. Nova analitična orodja in tehnike ter seveda podatki, ki jih pridobimo o potrošnikih, pa nam omogočajo, da smo še bolj učinkoviti.

V ospredju potrošnik

S podatki podkovana Matjaž Robinšak iz raziskovalne družbe Valicon in Rok Hrastnik iz medijske agencije iPROM, sta predstavila nakupne navade slovenskih (super)potrošnikov, ki vedno redkeje opravljajo velike nakupe, nakupujejo ceneje (1/3) ali najceneje (1/3) in predvsem bolj premišljeno. Potrošniki so se namreč prelevili iz nepremišljenih nakupovalcev v superpotrošnike, ki so maksimalno informirani. To dokazuje tudi podatek, da se je število virov, prek katerih pridobiva povprečen posameznik informacije pred nakupom iz leta 2010 v 2011 skoraj podvojilo, in sicer z 5,27 na 10,4.

image

Na predavanjih Lukasa Maixnerja iz agencije Socialbakers in Mitje Tuškeja iz agencije Formitas BBDO smo spoznavali generacijo baby boomerjev, ki za brskanje po spletu porabijo 20 ur tedensko, iščejo informacije o potovanjih, zdravju in lokalnih novostih, v Sloveniji pa je digitalnih »dedkov in babic« 25 odstotkov oziroma 406.000.

Na okrogli mizi z Evo Aljančič (Si.mobil), Nikom Kušarjem (Telekom Slovenije), Mitjo Tuškejem (Telekom slovenije) in s Tadejem Zajškom (Sonce.net) so udeleženci izvedeli, kakšne podpore so starejši deležni v digitalnem svetu ter na kak način lahko dedkom in babicam približamo moderno tehnologijo.

image

Trend: biti drugačen

V nadaljevanju je Nataša Mohorč Kejžar iz raziskovalne mreže IPSOS predstavila izsledke raziskave o učinkovitosti in preboju oglaševanja. Kejžarjeva pravi, da ob upoštevanju nekaterih smernic oblikovanja oglasov lahko dosežemo želene rezultate, vendar je zelo pomembno, da kdaj poskusimo narediti tudi nekaj drugačnega.

Njeno sklepno ugotovitev je s prikazi odmevnejših kampanj iz regije nadgradil še Nikola Žinić iz agencije Bruketa & Žinić OM, ki se po Effie indexu umešča med najuspešnejše neodvisne agencije. Izpostavil pa je tudi, da za učinkovite projekte ne potrebujemo vedno ogromnih proračunov, ampak lahko pomanjkanje sredstev skoraj povsem nadomesti odlična, kreativna ideja.

Za konec sta Tomaž Erjavec iz Oculusa in Mitja Mavsar iz Dlabs postavila udeležence na precej realna tla s prikazom rezultatov eye-trackinga na slovenskih spletnih straneh/medijih ter dobrih in slabih postavitev spletnih oglasov.

Deli s prijatelji