TRIKOLESNIK

Vozilo, ki ga poganja slovensko znanje

Objavljeno 22. oktober 2012 19.36 | Posodobljeno 22. oktober 2012 19.35 | Piše: Aleksander Brudar

Trikolesnik na električni pogon UTVS je plod slovenskega znanja.

Razvojni model električnega trikolesnika so pokazali na razstavi Design Expo 2012 na Gospodarskem razstavišču (foto: Igor Mali).

Da smo Slovenci zelo inovativni in zaradi obikovalskih dosežkov znani tudi v svetu, smo že večkrat dokazali. Spomnimo se stola Rex, ki ga je leta 1952 oblikoval Niko Kralj. Še danes ga lahko vidite med razstavljenimi predmeti v Muzeju moderne umetnosti v New Yorku. Na podobno uspešno zgodbo upa tudi direktor podjetja Exor EVS Matjaž Berce. S sodelovanjem Nizozemcev in iranskega oblikovalca Faterja Saadatniakija so ustvarili urbano električno vozilo UTVS (Urban Traffic Vehicle & Service).

Dobrih 60 km/h

»Želeli smo narediti običajno vozilo na električni pogon z dosegom, ki bi zadoščal dnevnim potrebam – tam nekje do sto kilometrov,« je razložil Berce. Poleg voznika bo lahko sedel še eden, če pa se bo želel peljati sam, bo lahko konzolo prestavil na sredino in tako mu bo vožnja prinesla še večji užitek.

Glede na to, da je vozilo, ki so ga začeli razvijati leta 2008, namenjeno predvsem za vožnjo po mestu in lokalnih cestah, njegova hitrost ne bo presegla 65 kilometrov na uro. »Avto je popolnoma zaprt, ker smo voznika in sopotnika želeli zaščititi pred dežjem. Prav tako ima pokrit motor,« pravi Berce. Ves pogonski sistem so umaknili iz potniškega prostora, saj ima trikolesnik pogon motorja v kolesih. Vozilo se bo prodajalo izključno prek spleta, ne bo ga mogoče kupiti denimo v avtomobilskih salonih.

S subvencijo za sedem ali osem tisočakov

Berce pravi, da je to mednarodni projekt, saj so trikolesnik razvijali na Nizozemskem, oblikoval pa ga je iranski oblikovalec Saadatniaki, ki je tam študiral. »V Ljubljani in Zagrebu smo izdelali koncept elektrike. Naša osnovna domena je električna avtomatizacija,« razlaga. Seveda se ob tem zastavi vprašanje, koliko evrov bo treba odšteti za to mestno vozilo.

»Ciljna cena bi bila okoli 12.000 evrov. Seveda računamo na subvencijo, tako da bi lahko prišli do približno 7000, 8000 evrov. Avtomobil je namenjen izključno za mestno vožnjo, tako da z njim ne morete na avtocesto,« pravi. Zaradi tega so nižje tudi zahteve po varnosti, saj vanj ni treba vgraditi zračnih blazin, ampak le varnostne pasove.

V podjetju Exor EVS upajo, da bodo čim prej našli investitorja. »Projekt je resen, iščemo investitorja v Evropi, je pa tudi nekaj interesa, da bi ga prodali v Azijo, ker je tam večje zanimanje za takšen tip vozila,« pravi Berce.

Deli s prijatelji